COVID-19, licitația terenurilor și repartizarea profitului Întreprinderilor Municipale
Joi, 2 iulie, Consiliul municipal se reunește din nou pentru a examina 69 de subiecte. Dintre acestea, 15 proiecte prevăd expunerea la licitație a unor terenuri, iar 34 - repartizarea profitului net înregistrat de întreprinderile municipale. Consilierii vor examina și proiectele de decizie transmise la reexaminare la ședința de pe 25 iunie.
1. Informație privind situația epidemiologică în municipiul Chișinău
Aleșii locali au stabilit că vor începe ședințele CMC cu audierea raportului privind situația epidemiologică. La ședința precedentă, Boris Gîlcă, șef-adjunct al Direcției asistență socială și sănătate, a prezentat consilierilor statistica cazurilor depistate, nivelul de pregătire a municipalității și unele probleme. Consilierii au adresat mai multe întrebări care vor fi adresate în raportul prezentat la ședința de pe 2 iulie.
Proiectul de decizie permite companiilor „LOCUINȚE PENTRU TOȚI” și „POJSERVICE” să continue construcția blocului din str. Ginta Latină 19/6. Construcția se realizează pe o suprafață de 0,4172 ha. Dacă va fi aprobat, proiectul va oferi celor 2 companii drept de folosință asupra blocului construit pentru o perioadă de 25 de ani.
Subiectul urma să fie examinat la ședința din 19 iunie, la care erau prezenți reprezentanții companiilor și locuitorii care au investit în construcția blocului. Proiectul a fost transmis la reexaminare pentru a fi studiat mai detaliat.
3. Abrogarea deciziei nr. 6/25-2 din 19.12.2016 „Atribuirea în folosință a unor loturi de pământ pentru proiectarea și construirea unor obiective de infrastructură a mediului de urgență de către IMSP „Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească”
În decembrie 2016, la cererea deputatului Boris Golovin, Consiliul municipal a decis darea în folosință Centrului Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească a două terenuri amplasate pe str. Drumul Băcioiului 311a și Șoseaua Balcani pentru construcția unei baze tehnico-materiale auto și unei stații de asistență urgentă.
Proiectul aprobat în 2016 prevedea că municipalitatea va primi alte terenuri în schimbul acestora. Curtea de Apel a stabilit că aceste prevederi nu pot fi executate. Astfel, s-a propus consilierilor abrogarea deciziei.
Subiectul a fost analizat la ședința de pe 18 iunie. Consilierii s-au întrebat dacă în continuare este necesar construcția acestor obiective, în special în contextul pandemiei Covid-19. Astfel, aleșii locali au decis să trimită la reexaminare proiectul, pentru a verifica acest aspect. Consilierii urmau să examineze posibilitatea alocării unor altor terenuri pentru Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească.
4. Formarea și adjudecarea lotului la licitație funciară
Proiectul prevede expunerea la licitație a 15 terenuri.
Subiectele 5 - 10 urmau să fie examinate la ședința de pe 25 iunie, dar au fost transmise la reexaminare pentru a audia raportul Curții de Conturi.
Comisia, constituită din 3 consilieri municipali și 4 reprezentanți ai executivului, va examina activitatea Întreprinderilor responsabile de Gestionarea Fondului Locativ 1-6 și 8-23. Membrii Comisiei vor propune un plan pentru redresarea situației la aceste întreprinderi.
Proiectul de decizie are o vechime de 2 ani. În comisie sunt propuși funcționari care deja nu activează la primărie, precum fostul viceprimar Nistor Grozavu, iar termenul limită pentru prezentarea raportului comisiei, indicat în proiect, este 1 octombrie 2018.
Pretura Buiucani solicită transmiterea, cu titlu gratuit, a unui autoturism Niva VAZ din 2004 Întreprinderii pentru Servicii Locative care activează în sectorul respectiv al orașului.
Dacă proiectul va fi aprobat, Direcția educație va inspecta toate pavilioanele din grădinițe și va propune Consiliului până pe 1 octombrie:
- un program de demontare a pavilioanelor;
- un nou model de pavilioane.
8. Edificarea monumentului ,,Nicolae TITULESCU" din bd. Decebal-str. N. Titulescu
Cheltuielile pentru proiectare și edificare vor fi acoperite de Fundația Europeană Titulescu din România.
Proiectul stabilește hotarele terenului aferent monumentului și următoarele interdicții pe suprafața acestuia:
- amplasarea panourilor publicitare
- construcții temporare și capitale
- modificarea aleilor și căilor de acces fără avizul Consiliului Național pentru Monumente de For Public care activează pe lângă Ministerul Educației, Culturii și Cercetării (MECC)
- amplasarea indicatoarelor rutiere fără avizul Consiliului Național pentru Monumente de For Public
10. Abrogarea deciziei Consiliului municipal Chișinău nr. 4/1 din 05.03.2020
Decizia din 5 martie prevede elaborarea PUG-ului de către o asociație din București, acuzată de activiștii civici și politicienii din România că ar fi lucrat la comanda companiilor de construcții. Decizia a fost anulată la ședința CMC din 10 martie, după ce presa și societatea civilă a scris despre reputația acestei asociații. Ulterior, la ședința din 19 mai, secretarul CMC, Adrian Talmaci, a informat consilierii că pe 10 martie, când s-a abrogat decizia, s-ar fi comis o greșeală tehnică (nu s-a indicat corect titlul) și, din acest motiv, trebuie de repetat votul. Consilierii au acuzat executivul că încearcă să le manipuleze decizia, indicând că ei au votat foarte clar pentru abrogarea deciziei de pe 5 martie și anularea contractului de sponsorizare. Aceștia au refuzat să repete votul.
Deși consilierii afirmă că decizia este abrogată, executivul este în proces de pregătire a acordului de sponsorizare. Conform lor, decizia nu a fost abrogată, dat fiind eroarea tehnică comisă pe 10 martie.
Subiectul se regăsește pe ordinea de zi a Consiliului pentru a treia oară.
12. Repartizarea profitului net
13. Constituirea Grupului de lucru
14. Operarea de modificări în decizia Consiliului municipal Chișinău nr. 5/1 din 10.03.2020
Proiectul de decizie nu a fost publicat.
15. Operarea de modificări în decizia Consiliului municipal Chișinău nr. 7/7 din 09.06.2020 „Modificarea denumirii Instituției Medico-Sanitare Publice Spitalul Clinic municipal nr. 1”
Proiectul de decizie nu a fost publicat.
16. Rezultatele inventarierii și evaluării patrimoniului aflat în gestiunea Î.M. „Piața Centrală”
17. Stabilirea ajutorului material persoanelor care dețin funcții de demnitate publică, funcționarilor publici, personalului care efectuează deservirea tehnică din cadrul aparatului Primăriei municipiului Chișinău, preturilor de sector, direcțiilor generale și direcțiilor Consiliului municipal Chișinău
Proiectul de decizie nu a fost publicat.
18. Notă informativă la demersul Asociației patronale a operatorilor de transport auto
Demersul nu a fost atașat pentru a putea fi analizat. Subiectul urma să fie examinat la ședința de pe 25 iunie, dar a fost transmis la reexaminare pentru a audia raportul Curții de Conturi.
19. Informație privind construcția din bd. Dacia 16 (Piața agroalimentară „Dacia”)
20. Informație privind posibilitatea elaborării unui proiect de decizie de stabilire a unor norme de reglementare din partea APL Chișinău a construcțiilor în zona de protecție a drumurilor de nivel național și regional aflate în limita teritoriilor unităților administrativ-teritoriale din componența municipiului
21. Informație privind etapa de elaborare a proiectului de decizie cu privire la neadmiterea în continuare a construirii pe teritoriul municipiului Chișinău a stațiilor PECO
22. Notă informativă privind construcția de pe terenul cu nr. Cadastral 0100205142 din str. București 62
Primăria Mea va monitoriza în regim LIVE ședința și va elabora o sinteză a discuțiilor și voturilor consilierilor. Până atunci, vă invităm să analizați ce vor examina consilierii în ședință și deciziile adoptate la ședințele precedente.