Auditul Curții de Conturi, lucrările de la stația de epurare și din nou despre PUG 

Joi, 25 iunie, consilierii se reunesc din nou în ședință. Aleșii locali vor examina 9 subiecte, dintre care 6 proiecte de decizie și 3 rapoarte:

– Auditul Curții de Conturi din decembrie 2018;

– Progresul lucrărilor la stația de epurare;

Demersul Asociației patronale a operatorilor de transport auto.

Pe ordinea de zi se regăsește iarăși abrogarea deciziei privind elaborarea PUG-ului de către o asociație contestată din București.


Ordinea de zi a ședinței


1.Raportul auditului asupra raportului financiar al municipiului Chișinău pe anul 2017, aprobat prin Hotărârea Curții de Conturi nr. 94 din 17.12.2018

La ședința din 18 iunie 2020, consilierul PAS Roman Cojuhari a informat colegii din CMC privind auditul realizat de Curtea de Conturi referitor la evidența contabilă a primăriei (subdiviziunilor) din 2017. Conform raportului, sistemul de management contabil nu e funcțional, s-au identificat multe erori și Curtea de Conturi nu a putut stabili situația reală. La propunerea lui Roman Cojuhari, consilierii au decis să examineze raportul într-o ședință separată. 

Rapoartele Curții de Conturi au mai fost examinate în CMC. În mandatul trecut, un astfel de subiect a fost examinat cu ușile închise. 

 

2. Raportul privind progresul lucrărilor la proiectul „Reabilitarea Stației de epurare a apelor uzate și linia noua de tratare a nămolului” din cadrul Programului de Dezvoltare a serviciilor de alimentare cu apă din mun. Chișinău

Raportul a fost propus de Veronica Herța (PL) pe ordinea de zi a ședinței începute la 18 iunie. Din motiv că aleșii locali au stabilit să nu completeze agenda înainte de începutul ședinței, s-a decis includerea acestui subiect pe agenda următoarei ședințe.

 

3. Constituirea Comisiei speciale pentru examinarea situației create la întreprinderile municipale de gestionare a fondului locativ nr. 1-23 (excepție ÎMGFL nr. 7)

Comisia, constituită din 3 consilieri municipali și 4 reprezentanți ai executivului, va examina activitatea Întreprinderilor responsabile de Gestionarea Fondului Locativ 1-6 și 8-23. Membrii Comisiei vor propune un plan pentru redresarea situației la aceste întreprinderi. Se pare însă că proiectul de decizie are o vechime de 2 ani. În comisie sunt propuși funcționari care deja nu activează la primărie, precum fostul viceprimar Nistor Grozavu, iar termenul limită pentru prezentarea raportului comisiei este 1 octombrie 2018.

 

4. Transmiterea, cu titlu gratuit, a unui mijloc fix Întreprinderii Municipale pentru servicii locative Buiucani

Pretura Buiucani solicită transmiterea, cu titlu gratuit, a unui autoturism Niva VAZ din 2004 Întreprinderii pentru Servicii Locative care activează în sectorul respectiv al orașului.

 

5. Inițierea procedurii de înlocuire a pavilioanelor moral învechite de pe teritoriul grădinițelor din municipiul Chișinău

Dacă proiectul va fi aprobat, Direcția educație va inspecta toate pavilioanele din grădinițe și va propune Consiliului până pe 1 octombrie:

– un program de demontare a pavilioanelor;

– un nou model de pavilioane.

 

6. Edificarea monumentului „Nicolae TITULESCU” din bd. Decebal-str. N. Titulescu

Cheltuielile pentru proiectare și edificare vor fi acoperite de Fundația Europeană Titulescu din România.

 

7. Stabilirea terenului aferent și zonei de protecție a Compoziției sculpturale „În memoria victimelor fascismului” din Calea Orheiului

Proiectul stabilește hotarele terenului aferent monumentului și următoarele interdicții pe suprafața acestuia:

– amplasarea panourilor publicitare

– construcții temporare și capitale

– modificarea aleilor și căilor de acces fără avizul Consiliului Național pentru Monumente de For Public care activează pe lângă Ministerul Educației, Culturii și Cercetării (MECC)

– amplasarea indicatoarelor rutiere fără avizul Consiliului Național pentru Monumente de For Public 

 

8. Notă informativă la demersul Asociației patronale a operatorilor de transport auto

Demersul nu a fost atașat pentru a putea fi analizat.

 

9. Abrogarea deciziei Consiliului municipal Chișinău nr. 4/1 din 05.03.2020

Decizia din 5 martie prevede elaborarea PUG-ului de către o asociație din București, acuzată de activiștii civici și politicienii din România că ar fi lucrat la comanda companiilor de construcții. Decizia a fost anulată la ședința CMC din 10 martie, după ce presa și societatea civilă a scris despre reputația acestei asociații. Ulterior, la ședința din 19 mai, secretarul CMC, Adrian Talmaci, a informat consilierii că pe 10 martie când s-a abrogat decizia s-ar fi comis o greșeală tehnică (nu s-a indicat corect titlul) și din acest motiv trebuie de repetat votul. Consilierii au acuzat executivul că încearcă să le manipuleze decizia, indicând că ei au votat foarte clar pentru abrogarea deciziei de pe 5 martie și contractului de sponsorizare. Aceștia au refuzat să repete votul. 

Deși consilierii afirmă că decizia este abrogată, executivul este în proces de pregătire a acordului de sponsorizare. Conform lor, decizia nu a fost abrogată dat fiind eroarea tehnică comisă pe 10 martie.

 

Primăria Mea va monitoriza în regim LIVE ședința și va elabora o sinteză a discuțiilor și voturilor consilierilor. Până atunci, vă invităm să analizați ce vor examina consilierii în ședință și deciziile adoptate la ședințele precedente.

Subscrie

Scrie o petiție

Contacte

Adresa postala:

MD-2012 Chisinau

str. Sciusev 101

E-mail:

echipa@primariamea.md