Subiecte funciare, documente urbanistice și solicitări de informație
La doar 4 zile distanță de la închiderea ultimei ședințe, consilierii se reunesc din nou marți, 14 iulie. Conform ordinii de zi, aleșii locali vor examina 27 de subiecte, printre care: transmiterea în proprietate privată a mai multor terenuri, repartizarea profitului obținut de 4 întreprinderi municipale în 2019 și expunerea la licitație a 14 terenuri. De asemenea, consilierii vor examina Planul de Acțiuni pentru elaborarea documentației urbanistice (PUG, planul de amenajare a teritoriului) și vor audia informațiae privind situația epidemiologică, activitatea Spitalului nr. 4, elaborarea Planului Urbanistic Zonal Centru și organizarea procesului de alimentație în școli și grădinițe.
1. Informație privind situația epidemiologică în municipiul Chișinău
La solicitarea consilierilor, informația se prezintă la începutul fiecărei ședințe.
2. Informație privind activitatea Spitalului Clinic Municipal nr. 4 în perioada pandemică COVID-2019
Informația a fost solicitată de Vasile Grădinaru (PAS) la ședința de pe 2 iulie. Consilierul are întrebări cu privire la modalitatea de acordare a primelor în cadrul spitalului.
La solicitarea Comisiei Electorale Centrale, Consiliul va desemna reprezentanți în Consiliul electoral al circumscripției Chișinău pentru organizarea alegerilor prezidențiale din 2020. Conform proiectului de decizie, se propun 2 persoane din executiv și alte 2 persoane de rezervă.
5. Instituirea Comisiei pentru selectarea persoanelor care solicită indemnizații unice
6. Repartizarea profitului net
Proiectele prevăd repartizarea profitului net obțin în 2019 la instituțiile „Direcția parcuri, odihnă și cultură”, „Parcul Dendrariu”, „Bucuria-El” și „Satiricus Ion Luca Caragiale”. În cazul întreprinderilor „Bucuria-El” și „Satiricus Ion Luca Caragiale” profitul va fi utilizat la acoperirea pierderilor obținute în anii precedenți. Profitul obținut de către „Direcția parcuri, odihnă și cultură” și „Parcul Dendrariu” vor fi repartizate după cum urmează:
- 30% - direcționați în bugetul primăriei
- 70% - pentru dezvoltarea entității.
7. Expunerea la licitație funciară
Proiectul prevede expunerea la licitație a 14 terenuri.
9. Aprobarea și aplicarea Ghidului de design al străzilor din mun. Chișinău
Ghidul a fost elaborat cu susținerea PNUD Moldova și a fost consultat public pe 4 aprilier și 22 iulie 2019.
11. Inventarierea bunurilor imobile aflate în gestiune la Direcția Cultură
Proiectul prevede că Direcția economie va inventaria încăperile aflate în gestiunea Direcției cultură, iar toate spațiile eliberate fără decizia CMC sau alt temei legal, vor fi imediat evacuate.
Același proiectul a fost examinat la ședința CMC din 18 iunie. Dat fiind că au apărut întrebări din partea consilierilor despre cum vor fi evacuate aceste încăperi, proiectul a fost transmis la reexaminare, la propunerea autoarei Ina Gaidău (DA).
13. Aprobarea Planului local anticorupție al Primăriei municipiului Chișinău pentru anii 2018-2020
Planul a fost elaborat în colaborare cu Centrul Național Anticorupție în perioada 03 - 30 ianuarie 2018. Deși planul a fost realizat pentru anii 2018 - 2020, abia acum acesta a ajuns pe agenda consilierilor.
14. Aprobarea Regulamentului privind salubrizarea și asigurarea curățeniei în orașul Chișinău
15. Acceptarea donației din partea Întreprinderii Unitare de stat „ECOTEHPROM", or. Moscova
Întreprinderea din Moscova a donat municipiului Chișinău 5 unități pentru deszăpezirea drumurilor. Acestea vor fi date în gestiune întreprinderii „EXDRUPO”, care va asigura importul unităților din propriile surse.
16. Revocarea deciziei nr. 5/17-10 din 13.05.2015 „Repartizarea unui lot de pământ din str-la Pietrăriei Ligii de baseball și softball pentru copii"
Proiectul de decizie nu a fost publicat pentru a putea fi consultat.
17. Amplasarea „Monumentului primului cosmonaut din lume Iuri Gagarin”
Monumentul din bronz va fi amplasat, la inițiativa Centrului Rus de Știință și Cultură, în scuarul de pe bd. Iuri Gagarin.
Planul stabilește pașii și termenii de executare a etapelor de elaborare, consultare și prezentare în Consiliu a documentelor ce vor sta la baza viitoarelor construcții și amenajări în Chișinău: Planul de amenajare a teritoriului și Planul Urbanistic General.
Conform proiectului, elaborarea acestor documente strategice va fi coordonată de către întreprinderea „Chișinăuproiect”, cu implicarea specialiștilor desemnați de către donatori. Direcția arhitectură va prezenta trimestrial viceprimarilor de ramură rapoarte de activitate.
20. Transmiterea în proprietate privată
Proiectul prevede transmiterea în proprietate privată a 4 terenuri, cu suprafața de 654 metri pătrați, 576 metri pătrați, 250 metri pătrați și 625 metri pătrați.
21. Transmiterea în proprietate privată comună
Proiectul prevede transmiterea în proprietate privată comună a 8 terenuri.
22. Amplasarea panoului decorativ din mozaic „Arta”
Se solicită aprobarea Consiliului pentru amplasarea mozaicului care se afla anterior pe clădirea demolată de pe str. Kiev 7, pe clădirea Teatrului de Operă și Balet.
23. Schimbarea categoriei străzii 31 August 1989 din municipiul Chișinău
Se propune schimbarea statutului străzii 31 august 1989 (pe porțiunea „str. Ciuflea - str. Al. Sciusev) din „interes raional„ în „interes local” cu scopul de a revedea planificarea străzii și de a amenaja parcări paralele carosabilului și 2 piste de bicicliști cu sensuri diferite de circulație.
24. Informație privind etapa elaborării Planului Urbanistic Zonal Centru
26. Aprobarea Strategiei municipale pentru protecția drepturilor copilului 2020-2025
Strategia, constituită din 8 capitole, este atașată proiectului de decizie.
27. Informație cu privire la organizarea procesului de alimentație în instituțiile educaționale