PrimariaMea
Ședința serviciilor primăriei din 13 august 2018 Image
14 aug. 2018

Ședința serviciilor primăriei din 13 august 2018

În cadrul ședinței din 13 august, a fost prezentat raportul privind activitatea ÎM „Parcul Urban de Autobuze".  S-a constatat lipsa personalului, a unităților de transport noi și micșorarea numărului de pasegeri, respectiv a veniturilor. 

De asemenea, a fost realizată o prezentare cu referire la activitatea rutelor de microbuz din municipiul Chișinău.  În ultimii 4 ani numărul unităților de transport de pe rutele municipale deservite de către operatorii privați s-a redus cu 43 la sută, în scădere fiind și numărul de rute gestionate.

La ședință, autoritățile au informat că în perioada 14 august - 16 septembrie 2018, va fi suspendat total traficul rutier pe str. 31 august 1989, tronsonul cuprins între străzile Tighina - Bulgară și Bulgară - Armenească. 

În mod tradițional, au fost expuse rapoartele privind menţinerea ordinii publice şi situația epidemiologică. 

La sfârșitul ședinței, consilierul municipal Ilian Cașu, s-a adresat angajaților primăriei cu solicitări privind amenejarea anumitor segmente din parcurile municipale. 

 

RAPORTUL PRIVIND ACTIVITATEA ŞI SITUAŢIA FINANCIARĂ A ÎM „PARCUL URBAN DE AUTOBUZE"

 

Întreprinderea are în gestiune 126 de unități de transport, persistă 5 modele de autobuz, iar vârsta medie a unuia este de 16,8 ani. Salariul mediu al un angajat al Parcului Urban de Autobuze este de 7 mii 43 lei. La moment există 104 locuri de muncă vacante.

În 2018, întreprinderea a înregistrat venituri de 14,7 milioane de lei, cu o scădere de 1% față de anul trecut. Datoriile întreprinderii la 1 august 2018 constituie 16,2 milioane de lei.

Problemele principale de activitatea ale Parcului Urban de Autobuze sunt:

  • Material rulant învechit
  • Micșorarea numărului de călători
  • Micșorarea veniturilor
  • Sistarea unor rute de autobuz
  • Creșterea cheltuielilor de exploatare
  • Existența datoriilor față de furnizori.

Obiectivele întreprinderii sunt următoarele: procurarea  și dotarea întreprinderii cu noi unități de transport, asamblarea autobuzelor în cadrul întreprinderii, creșterea calității de servicii acordate, implementarea serviciilor moderne de încasare a taxelor de călătorie, siguranța la trafic, îmbunătățirea condițiilor de muncă a angajaților, dotarea întreprinderilor cu utilaj și suport logistic pentru diagnosticarea unităților de transport.

Raportul integral poate fi accesat și pe pagina primăriei.

vezi aici

 

RAPORTUL PRIVIND ACTIVITATEA RUTELOR DE MICROBUZ DIN MUNICIPIUL CHIȘINĂU

 

Anual numărul de operatori privați de transport se diminuează, motivele fiind anularea rutelor care dublau rutele de autobuz și troleibuz, majorarea în ultimii ani a prețului la combustibil, scăderea rentabilității economice a rutelor de transport, lipsa conducătorilor auto calificați, tariful de călătorie rămas nemodificat din 2006. Se constată că  în anul 2014, pe 65 de rute activau 1750 de microbuze, iar în anul curent pe cele 51 de rute activează 1003 de unităţi de transport.

Propunerile Direcției generale transport public și căi de comunicație întru soluționarea aceastei situații problematice sunt următoarele:

  • Procurarea și asamblarea în continuare a trolebuzelor, inclusiv și a celor cu propulsie

    autonomă, cu extinderea rețelei de rute de trolebuz, inclusiv și în suburbii;

  • Procurarea pentru Parcul Urban de Autobuze a 200 de autobuze de diferite capacități, pentru înlocuirea celor

    vechi și extinderea rețelei rutelor de autobuz, mai ales în cartierele cu flux de călători redus;

  • Implementarea sistemului de monitorizare și dirijare a transportului public (GPS);
  • Implementarea benzilor dedicate transportului public pe unele tronsoane de străzi și

    bulevarde;

  • Implementarea sistemului de tichetare electronică, care ar permite pe o perioadă de timp

    posibilitatea transpordării la alt tip de transport sau rute, fără achitarea unei plăți suplimentare;

  • Revederea tarifelor de călătorie.

Raportul integral poate fi accesat și pe pagina primăriei.

vezi aici.

 

SITUAȚIA EPIDEMIOLOGICĂ

 

În săptămâna precedentă de supraveghere epidemiologică,  au fost înregistrate 344 de cazuri de boli diareice acute. Din numărul total de cazuri, au fost înregistrate 213 cazuri printre copiii cu vârsta cuprinsă între 0-17 ani.  În instituțiile medicale cu profil infecțios au fost internați 215 bolnavi.

 

MENȚINEREA ORDINII PUBLICE 

 

Pe parcursul săptămânii precedente, pe teritoriul municipiului Chișinău au fost înregistrate 276 de infracțiuni, dintre care 191 au fost descoperite pe parcursul a 24 de ore. Totodată, au fost descoperite 33 de infracțiuni săvârșite anterior.

Au fost întocmite 753 procese contravenționale și aplicate amenzi în mărime de 643 mii lei, dintre care 129 mii lei s-au achitat pe parcursul a 72 de ore.

Dispeceratul 112, a recepționat în total 1557 apeluri, dintre care s-a reacționat operativ la 1447 informații. În flagrant au fost reținute 19  persoane, iar 47 persoane au fost documentate contravențional.

Au avut loc 21 accidente rutiere, în urma cărora 26 persoane au rămas traumatizate.

 

SUSPENDAREA TRAFICULUI RUTIER PE STRADA 31 AUGUST 1989  

 

În perioada 14 august - 16 septembrie 2018, va fi suspendat total traficul rutier pe str. 31 august 1989, tronsonul cuprins între străzile Tighina - Bulgară și Bulgară - Armenească, în legătură cu executarea lucrărilor de pozare a rețelelor de apeduct și canalizare. Circulația în respectivele intersecții nu va fi sistată.

În acest context, a fost luată decizia de a redeschide accesul pentru traficul rutier pe str. București, pentru a fluidiza traficul din zonă.

 

MEMORANDUM DE COOPERARE PENTRU PROTECȚIA DREPTURILOR COPIILOR 

 

Ruslan Codreanu a declarat că a fost semnat un memorandum de cooperare cu UNICEF și Alianța ONG-urilor active în domeniul protecției drepturilor copiilor, care are drept scop acordarea de asistență primăriei și consiliului municipal, și presupune contractarea unor experți internaționali și nationali, care vor evalua activitatea Direcției pentru Protecția Drepturilor Copilului și vor veni cu recomandări privind activitatea direcției. De asemenea, va fi contractat și un consulant care va analiza cadrul legal în domeniul adopției și oferirii de servicii copiilor străzii, astfel încât autoritățile să devină mai eficiente în procesul de protecție a drepturilor copiilor.

 

SESIZĂRI DE LA CETĂȚENI

 

Consilierul municipal Ilian Cașu a sesizat autoritățile cu referire la anumite probleme cu care se confruntă oamenii, petrecând timp în parcurile centrale ale capitalei:

  1. Salubrizarea parcurilor după ora 18:00 în timpul săptămânii și pe parcursul zilelor de weekend. Tomberoanele sunt arhipline și gunoiul este aruncat pe jos.
  2. Lipsa panourile informative cu referire la denumiea parcului, anului fondării și reguli de comportament.

Ruslan Codreanu a declarat că instalarea panourilor informative este absolut necesară, iar problema salubrizării a fost discutată de nenumărate ori, iar primarul interimar a solicitat să se găsească soluții în viitorul apropiat.

 

Puteți urmări video de la ședință aici:

Responsabilă: Alina Vodă

 


Publicat de:

Distribuie