PrimariaMea
(Transcriere) Ședința primăriei din 15 octombrie 2024 Image
16 oct. 2024

(Transcriere) Ședința primăriei din 15 octombrie 2024

 


Ordinea de zi a ședinței:

1. Informație cu privire la desfășurarea procesului educațional în instituțiile de învățământ din municipiul Chișinău.
Raportor: Andrei Pavaloi, șef adjunct al Direcției generale educație, tineret și sport

2. Informație privind situația din domeniul social la nivelul municipiului Chișinău.
Raportor: Vladimir Bolocan, șef-adjunct al Direcției generale asistență medicală și socială

3. Informație cu privire la întreținerea drumurilor publice și a proiectelor de infrastructură rutieră din municipiul Chișinău.
Raportor: Vitalie Mihalache, șef al Direcției generale mobilitate urbană

4. Raport cu privire la menținerea ordinii publice în municipiul Chișinău.
Raportor: Andrei Moroi, șef Secție securitate publică, Direcția de Poliție Mun. Chișinău

5. Raport privind situațiile excepționale în municipiului Chișinău.
Raportor: Oleg Melnic, șef al Direcției situații excepționale a mun. Chișinău


Transcriere:

Notă: Transcrierea este generată automat de către un soft bazat pe inteligența artificială și poate conține inexactități

Ion Ceban: Încă o dată, bună ziua la toată lumea! Astăzi suntem online, așa am decis pentru că este în paralel și ședința Consiliului Municipal Chișinău în sala de ședință a Primăriei Municipiului Chișinău.

Vreau de la bun început să aduc sincere felicitări și mulțumim tuturor pentru zilele organizate de Hramul orașului și alte evenimente care s-au desfășurat în municipiul Chișinău. În acest sfârșit de săptămână, dar și luni, am avut un număr impunător de vizitatori pe parcursul celor două zile. După estimările noastre, per total, în Piața Mare Națională, dar și la evenimentele care au avut loc în altă locație, au fost peste 200.000 de persoane. Pentru a doua oară am văzut o cifră impunătoare concomitent în piață, unde au fost peste 100.000 de oameni. Am văzut și diferite titluri de știri interesante, fotografii de la ora 10:00 dimineața, după ora 2:00 când se încerca a invoca că numărul al celor prezenți este de câteva sute sau de câteva mii.

Rămâne pe seama așa numitei prese independente toate aceste lucruri. Nu avem de gând aici să polemizăm sau să facem altceva. Important că atât locuitorii municipiului Chișinău, oaspeții capitalei, doar ne-au spus cuvinte de bine în această privință și acest lucru contează, ce au dispoziția oamenilor și nemijlocit starea de spirit care a fost pe parcursul acestor zile.

Vreau foarte mult să mulțumesc colegilor care au fost implicați pentru buna desfășurare și tuturor partenerilor care s-au implicat. De data asta au fost chiar foarte, foarte mulți, începând cu sponsorizarea și terminând cu partea logistică. Demonstrăm de fiecare dată că atunci când suntem uniți reușim să facem lucruri frumoase. Vreau să le mulțumesc pe această cale și polițiștilor, carabinierilor care au fost la datorie.

Repet, am discutat cu foarte mulți oaspeți ai capitalei, unii care au venit după mulți ani și mă bucură faptul că le place Chișinăul. Auzim acest lucru tot mai des, faptul că municipiul Chișinău s-a schimbat spre bine și că se poate de schimbat lucrurile rapid în diferite domenii. Vreau să mulțumesc tuturor celor care au încredere în noi, iar noi muncim în continuare. Mulțumesc special vreau să spun doamnei Lidia Panfil, regizoare, care a conceput ideea în diferite sub diferite aspecte a acestor sărbători frumoase pe care le-am avut aici în capitală.

În această perioadă, toamna își intră în drepturi. Deja ați văzut și ați simțit, probabil, cum este rece afară. Rog să fie toate pregătirile făcute pentru sezonul de încălzire, mai ales în instituțiile educaționale și sociale. Să vedem după vacanța de toamnă a copiilor posibilitatea ca la solicitarea instituțiilor să fim gata să fie conectat agentul termic în școli și grădinițe. Acum foarte succint am vrut să mă refer și la pictura murală dedicată olimpicilor. Acolo, pe cont propriu, o companie de publicitate, pot să spun foarte clar, a vandalizat. Deci ceea ce este un bun public și nemijlocit a scuipat în adresa atât a autorităților locale, cât și celor centrale, dar și a olimpicilor care ne-au reprezentat țara peste tot, nu doar la olimpiadă. A început restaurarea muralului care a fost deteriorat anterior. Cheltuielile sunt asumate de primărie și sper că poliția va lua măsuri în privința celor care au vandalizat edificiile de dată.

Sperăm că și pictorii care le fac acum să reușească în câteva zile să o restabilească. Rog să fiu ținut la curent atât eu, cât și societatea. Domnul Pavaloi, vă rog frumos foarte succint informații cu privire la desfășurarea procesului educațional în instituțiile de învățământ.

 

Andrei Pavaloi: Bună ziua, domnule primar general! Bună ziua, stimați colegi! În săptămâna de referință vreau să vă comunic că am avut mai multe evenimente atât cu caracter educațional, cât și cu caracter sportiv. În această lună avem foarte multe activități în perioada weekendurilor, ceea ce ține de diferite întreceri, cantonamente sau desfășurarea anumitor competiții sportive la o gamă foarte mare de activități sportive. În acest sens, vă invităm pe toată lumea să urmăriți atât pagina Direcției Generale a Primăriei Municipiului Chișinău unde avem plasată toată informația cu referire la aceste activități sportive. 

La fel, vreau să menționez faptul că în data de 9 octombrie, anul curent, a fost în cadrul Săptămânii Voluntariatului deschisă oficial cea de-a doua ediție a Festivalului Municipal al Voluntarilor. Și menționăm că aceasta va dura în perioada 7 octombrie - 7 noiembrie, maratonul voluntarilor care se va încheia în data de 7 decembrie cu un festival municipal al voluntarilor. 

La fel, vreau să menționez faptul că în data de 20 octombrie anual, tradițional, în cadrul Direcției Generale Educație, Tineret și Sport sărbătorim Ziua Internațională a Bucătarilor. Iar în acest sens, pentru anul curent o vom face în data de 16 octombrie, adică mâine. Și aducem sincere felicitări tuturor bucătarilor care au grijă ca atât elevii, cât și copiii din cadrul grădinițelor să aibă o alimentație echilibrată, bună și sănătoasă.

În ceea ce privește încadrarea copiilor cu statut de refugiat în instituțiile educaționale, vreau să menționez faptul că la 11 octombrie în instituțiile municipale erau încadrați 1792 de copii cu statut de refugiat. Din ei, 1392 erau încadrați în 45 de instituții secundare, adică în școli și 400 de copii încadrați în 63 de instituții preșcolare.

Cu referire la pregătirea instituțiilor către sezonul de încălzire 2024-2025, vreau să menționez faptul că din cele 266 de instituții care sunt conectate la încălzirea centralizată, în 262 de instituții suntem gata să primim agentul termic. Patru instituții, vorbim despre patru școli, sunt în proces de reabilitare a sistemelor de încălzire. Acest lucru va fi finalizat către vacanța de toamnă.

În ceea ce privește agentul termic către instituțiile educaționale, în cazul în care vom avea solicitări de la directorii grădinițelor, cel mai probabil vom veni cu o solicitare pentru conectarea grădinițelor mai devreme, iar școlile tradițional se conectează la agentul termic după vacanța de toamnă. Raport finalizat, dacă sunt întrebări, răspund.

 

Ion Ceban: Mulțumesc mult, domn director! Nu cred că am la această etapă întrebări. Restul le vom discuta în privat. Domnul Bolocan, vă rog frumos, cu privire la situația în domeniul de sănătate și social, succint.

 

Vladimir Bolocan: Bună ziua, stimați colegi și domnule primar general! Cu permisiunea dumneavoastră, mai întâi de toate vreau să aduc o claritate cu privire la generozitatea anunțată săptămâna trecută de către Guvernul Republicii Moldova și anume cu referire la acel suport de 3300 de 2300 lei care urmează să fie primit de către persoanele care au un stagiu minim de cotizare de 40 de ani, iar din păcate, pensia lor este încă mai mică de 3300 lei.

Acest suport, de fapt, este un suport care vine din partea Organizației Națiunilor Unite în cadrul programului alimentar mondial. Și acest suport vine anume datorită dorinței Organizației Națiunilor Unite de a ajuta cetățenii din Republica Moldova și pe această cale le mulțumim lor. Păcat că această informație nu am auzit-o oficial anunțată la ședința Guvernului. Le mulțumim celor de la Organizația Națiunilor Unite pentru suportul și ajutorul care urmează să-l ofere cetățenilor noștri. Mai mult ca atât, tot Organizația Națiunilor Unite prin intermediul organizației sociale Community Plus în perioada de 14-31 octombrie 31 octombrie 2024 va efectua un sondaj în rândurile cetățenilor care vor primi acest suport, da, prin vizite la domiciliu sau prin convorbiri telefonice.

Și rugăm pe această cale, sperăm că și presa va prelua acest mesaj și-l va transmite în buletinele de știri și nu numai. Rugăm beneficiarii acestor alocații să fie deschiși, să fie absolut convinși că persoanele care îi contactează și îi întreabă de dacă au primit sau nu sau alte detalii legate de acel suport de 2300 lei nu sunt niște persoane rău intenționate și sub nicio formă nu reprezintă pericol.

De aceea, să fie deschiși, să răspundă la întrebări. Interviul nu va dura mai mult de 40 de minute, iar informația furnizată va rămâne strict confidențială și nu va afecta acordarea ajutorului. Mai mult ca atât, în perioada nemijlocit următoare, inclusiv prin intermediul direcțiilor de asistență socială din sectoarele municipiului Chișinău, vom veni cu mesaje repetate către beneficiari ca să fie deschiși, să răspundă la sondaj și încă o dată să înțeleagă că răspunsurile pe care le vor oferi persoanelor competente și delegate nu vor influența sub nicio formă acordarea sau neacordarea acestui ajutor.

Mulțumim încă o dată programului Națiunilor Unite pentru suportul și ajutorul oferit cetățenilor Republicii Moldova care sunt în situații dificile. În ceea ce privește activitatea în domeniul de asistență socială în perioada de raportare, vreau să vă spun că 6200 de persoane au beneficiat de măsuri de asistență socială prin intermediul direcțiilor teritoriale de asistență socială.

50 de beneficiari cu nevoi cu dizabilități de intelect și tulburări de spectru autismului au beneficiat de serviciile noastre în serviciile sociale de dezvoltare a abilităților lor. 33 de persoane care trăiesc cu HIV și familiile acestora au beneficiat de servicii sociale integrate. Iar 63 de persoane fără adăpost au beneficiat de găzduire și servicii de asistență și orientare în cadrul Centrului de Găzduire. Pentru cetățeni, țin să informez că Centrul de Găzduire găzduiește toate persoanele care sunt fără adăpost de pe teritoriul municipiului Chișinău.

Numai o singură condiție este că aceste persoane trebuie să fie de acord să fie plasate la Centrul de Găzduire. Ori deseori, foarte mulți oameni practică vagabondajul și refuză să fie plasați în centru de plasament, aceasta creând anumite situații de conflict și confuzie în societate cu privirile cu privire la măsurile sau la ceea ce întreprinde municipalitatea pentru a reduce fenomenul vagabondajului și persoanelor în situație de risc.

Nu în ultimul rând, în contextul scăderii temperaturilor atmosferice, îndemnăm locuitorii Chișinăului să sesizeze autoritățile în vederea ajutorării persoanelor fără adăpost pentru ca să-i identificăm mai ușor și să-i direcționăm către Centrul de Găzduire.

Nu în ultimul rând, vreau să mă refer și la unele aspecte legate de situația în medicină. Încă suntem într-o perioadă în care persistă intoxicațiile cu ciuperci și iarăși rugăm cetățenii să utilizeze doar ciuperci pe care le cunosc și să le achiziționeze din locuri autorizate.

Ori acele 41 de intoxicații cu ciuperci care au fost raportate sunt în consecința utilizării ciupercilor de sine stătător și în anumite cazuri chiar au fost cazuri când pentru prima dată s-au dus la cules de ciuperci și imediat s-au și intoxicat cu acele ciuperci culese.

În ceea ce privește pregătirea instituțiilor medicale pentru sezonul de încălzire, au fost semnate pașapoartele la toate instituțiile din municipiul Chișinău și toate instituțiile sunt pregătite pentru a începe sezonul de încălzire la momentul în care va fi nevoie, se va conecta încălzirea.

A fost demarată de asemenea și campania de vaccinare împotriva gripei sezoniere. De către Guvern au fost achiziționate 200.000 de vaccinuri antigripale care au fost depozitate la Agenția Națională de Sănătate Publică prin intermediul fondurilor oferite de către Compania Națională de Asigurări în Medicină. Îndemnăm populația în zona de risc să se adreseze la medicul de familie pentru a se vaccina. Cunosc că medicii de familie deja au început să contacteze telefonic sau prin intermediul mesajelor telefonice pacienții din categoriile de risc care să se prezinte la medicul de familie pentru a se vaccina contra gripei sezoniere. Cam atât am vrut să raportez, domn primar. Dacă sunt întrebări, vă rog frumos să le adresați.

 

Ion Ceban: Domn director, vă rog pentru mâine să planificați cu colegii ai noștri prezentarea proiectului de telemedicină. Domnul Mihalache, vă rog!

 

Vitalie Mihalache: Bună ziua, domn primar! Bună ziua, stimați colegi! Vreau să prezint atenției dumneavoastră măsurile și inclusiv intervențiile executate de către întreprinderile municipale la întreținerea infrastructurii rutiere. Aici vreau să aduc la cunoștință că în ceea ce ține de contractele de deservire a acceselor către suburbii, accesele spre instituții de învățământ sunt deservite de către agenți economici contractați de către Direcția Generală Mobilitate Urbană.

În general, pe municipalitate în săptămâna precedentă au fost executate lucrări de aplicare a asfaltului pe o suprafață de peste 11.000 m². În paralel, vreau să aduc la cunoștință de către întreprinderile contractate de către Direcția Generală Mobilitate Urbană s-au executat lucrări de aplicare a stratului de egalizare la în Colonița și s-au demarat lucrările de fundație, ceea ce ține de fortificarea fundației pe drumul de acces L455 în nemijlocita apropieri sau nemijlocita, inclusiv drumul care traversează satul Budești. Și aici vreau să aduc la cunoștință că se execută lucrările practic pentru prima dată în în această pe acest drum din simplul motiv că după decopertarea stratului de uzură s-a constatat că practic drumul nu are fundație și cedările care au avut loc pe acest drum sunt datorate anume acestui fapt. Lucrările sunt executate inclusiv de către întreprinderea care a fost contractată și se depun acum eforturi de a evita pe viitor cedările de fundație datorită soluțiilor care au fost contractate de către direcție la executarea lucrărilor de fortificarea fundațiilor de fundației de drum.

Paralel, ce ține de întreținerea și nemijlocit curățarea sistemului pluvial pe pe oraș, au fost depuse eforturi de curățare sub aspect de înlăturare a frunzelor și gunoaielor din sistemul pluvial ca rezultat al ultimelor ploi care au avut loc. Toate aceste lucrări sunt executate cu scopul de a preveni o eventuală acumulare a apelor meteorice pe suprafața carosabilă pe teritoriul orașului Chișinău.

Și nu în ultimul rând, procesul de salubrizare ne permite ca volumul de apă colectat pe zona drumurilor în cazul ploilor neabundente sau cele care nu au o capacitate sporită într-un timp redus să fie capacitate de a fi evacuate fără riscuri pe teritoriul orașului Chișinău.

De asemenea, vreau să aduc la cunoștință că au fost executate lucrări de amenajare a și indicatoarelor rutiere pe teritoriul municipiului. Aici avem peste 134 de indicatoare rutiere amenajate și în scopul de a pregăti infrastructura rutieră pentru perioada de rece a anului a fost inițiat procesul de aplicare repetată a marcajului rutier pe principalele străzi din orașul Chișinău pentru a putea fi vizibil acest marcaj și în cadrul procesului procesului de executare a lucrărilor de evacuare și de curățare a străzilor de de zăpadă.

Nu în ultimul rând, acest proces are loc inclusiv și pe zona trecerilor pietonale, pe zona stațiilor de așteptare a transportului public cu scop de a crea o vizibilitate și o comunicare cu șoferii de transport comun despre zonele unde trebuie să să fie sporită atenția și unde ar urma să evite staționarea. În special mă refer la zonele de așteptare și zonele unde este sunt amenajate pentru parcare și nemijlocit pentru staționarea autovehiculelor private.

De asemenea, vreau să aduc la cunoștință că au fost executate lucrări, s-au prestat servicii de transportare a călătorilor pe perioada zilelor de sărbătoare. Aici, în seara zilei de ieri a fost asigurat pe deplin transportarea pasagerilor până la orele 1:30 noaptea. De asemenea, au fost executate aceste servicii cu atât cu prin intermediul Regiei Transport Electric, cât și prin intermediul Parcului Urban de Autobuze.

În partea ce ține de asigurarea iluminatului stradal au fost implicate întreprinderea municipală Lumteh pentru amenajarea și întreținerea sistemelor de iluminat stradal cu scopul de a nu admite zone cu risc atât pentru pietoni, cât și cei care se deplasează pe zona carosabilă pe teritoriul orașului Chișinău și în suburbii. La moment suntem implicați în procesul de evaluare cu specialiștii BERD în ceea ce ține de cele trei străzi cu care au fost care au fost incluse în proiect în proiectul sau contractul de prefinanțare. Aici vreau să aduc la cunoștință că împreună cu experții s-a inițiat procesul de evaluare a proiectelor de execuție elaborate de către municipalitate și după care vor fi prezentate atât cifre, cât și analize pentru date expertize realizate de către echipa contractată de bancă pentru a putea demara procesul de finanțare a acestor proiecte importante pentru oraș.

Și paralel, tot la moment suntem implicați în evaluarea soluțiilor de atât de reglementare, cât și de implementare a sistemului de parcări și parcaje pe teritoriul orașului Chișinău. În rest, obiectivele care sunt în subordine direcției sunt în derulare și Vitalie Mihalache: și parcări pe teritoriul orașului Chișinău.

În rest, obiectivele care sunt sub ordinea direcției sunt în derulare. Și aici mă refer și inclusiv la podul Mihai Viteazul, inclusiv la amenajarea și reparația părții pietonale pe Centrul Istoric al orașului Chișinău.

Toate aceste obiective sunt la control și lucrările sunt în derulare pe toate aceste tronsoane care au fost decapate și continuă ca lucrări necesare pentru asigurarea confortului de deplasare atât a pietonilor, în ceea ce ține de Centrul Istoric, cât și a lucrărilor ce țin de podul Mihai Viteazul, cu scopul creării unor zone sigure și inclusiv întreținute în cadrul acestei reparații realizate. Vreau să mai comunic că se depun toate eforturile pentru a urgenta procesul de lucrări. Este vizibil inclusiv etapele care sunt derulate pe acest pod.

Și nu în ultimul rând, vreau să aduc la cunoștință că sunt spre finalizare acele elemente pietonale care urmează a fi amenajate pe zona pe care la moment se circulă cu transportul public și comun. Iar acest lucru ne va permite ulterior concentrarea tuturor eforturilor pentru finalizarea procesului de reparație și etapei a doua în volumul de lucrări care este contractat cu agentul economic.

În rest, obiectivele sunt la control. Dacă sunt alte solicitări și întrebări, sunt la dispoziția dumneavoastră.

 

Ion Ceban: Mulțumesc mult, domn director. Ceea ce v-am arătat în fața Universității Creangă, vă rog să fie restabilit pavajul și în general preturile și nemijlocit Direcția Transport, există acolo unde Direcția Comunal Locativă, acolo unde este deteriorat, pe partea de competență. Nu așteptați eu să vă trimit fotografii. Vă rog foarte mult! Dacă vedeți că s-a tasat, dacă vedeți că s-a deteriorat, dacă vedeți că s-a spart ceva, interveniți! Nu așteptați, nu lăsați cu lunile, vă rog frumos, lucrurile astea. Bun, aici nu-i pe luni, este de câteva săptămâni, dar oricum.

 

Vitalie Mihalache: Este luat la control și o să intervină, domnul primar.

 

Ion Ceban: Vă rog. Am înțeles. Colegii de la poliție, situații excepționale, dacă este cineva, vă rog.

 

Andrei Moroi: Bună ziua. Voi aduce la cunoștință situația operativă din municipiul Chișinău pentru perioada săptămânii precedente. În perioada de referință, în adresa Poliției Capitalei au parvenit 1485 de apeluri prin intermediul Serviciului Național Unic pentru apeluri de urgență 112, la care au intervenit echipele mobile de reacționare operativă. Au fost înregistrate 235 sesizări despre infracțiuni, dintre care în 149 au fost identificați autorii. Au fost stabilite 30 de persoane anunțate în căutare, dintre care 25 în urmărire penală și cinci debitori de stat. Totodată, au fost întocmite 1125 procese verbale contravenționale, fiind aplicat amenzi în sumă de 820000 lei, achitate 140000. Pe parcursul săptămânii precedente s-au desfășurat în municipiul Chișinău 37 de evenimente publice, la care poliția a asigurat ordinea publică.

La capitolul situației accidentare în municipiul Chișinău, pe parcursul săptămânii trecute au fost înregistrate 176 accidente rutiere, dintre care 14 accidente de circulație soldate cu șase persoane traumatizate, altele 162 fiind cu pagubă materială. Cu implicarea pietonilor au fost înregistrate cinci accidente rutiere, în care cinci persoane au fost traumatizate. Informația pe scurt finisată.

 

Ion Ceban: Mulțumesc. Încă o dată, mulțumesc foarte mult pentru intervențiile și ordinea publică care a fost asigurată pe parcurs.

 

Andrei Moroi: Suplimentar, domn primar general, la referitor la informația care ați adus-o despre muralul din strada Ismail, muralul dedicat Jocurilor Olimpice, în Inspectoratul de Poliție Centru este înregistrată sesizarea pe cazul dat, despre care, pe faptul căreia va fi emis decizie de către organul de constatare.

 

Ion Ceban: Mulțumesc mult. Colegii de la situații excepționale, dacă sunt prezenți.

 

Oleg Melnic: Bună ziua. În perioada vizată avem înregistrate 88 de intervenții, dintre care avem șase incendii. Sectorul Botanica, trei incendii avem înregistrate. Sectorul Centru, Ciocana, Râșcani, câte un caz de incendiu. Cu părere de rău, în sectorul Ciocana, urma incendiului avem o persoană decedată. De către Serviciul Prevenție, la moment se iau măsuri de profilaxie înainte de a începe sezonul rece. Raportul finisat.

 

Ion Ceban: Mulțumesc foarte mult. Colegi, vreau să mulțumesc pe această cale și echipelor de pompieri, dar și preturilor și Direcției Comunal Locative pentru intervenția la gunoiștea din sectorul Buiucani. Timp de trei zile a fost o intervenție practic non-stop. Domnul Burdiumov, dacă puteți să vă raportați.

 

Ion Burdiumov: Da, bună ziua, domn primar, stimați colegi. Vreau să vă informez că duminică seara, pe în jurul orelor 16:00, de către persoane necunoscute, a fost incendiat depozitul de deșeuri din construcție, care se află în strada Calea Ieșilor 24. Imediat au fost sesizate organele de poliție, pompierii. Ne-am implicat cu toate forțele pe care le avem noi la Întreprinderea Municipală Apă-Canal, Spații Verzi, pompierii și în decurs de 24 de ore s-a intervenit în continuu și s-a localizat flacăra. Respectiv, și la moment se lucrează, acoperim cu pământ locul unde a avut loc incendiul pentru a nu admite ca să se aprindă din nou. Se lucrează continuu de 36 de ore. Pe scurt, atât e tot, domnul primar.

 

Ion Ceban: Mulțumesc mult. Domnul Vieru, aveți ceva de adăugat?

 

Tudor Gîrbu: Domn primar, bună ziua, colegi, bună ziua tuturor. Deci noi am activat pe parcursul acestor trei zile de weekend, ceea ce a fost planificat pentru a menține ordinea sanitară în toate parcurile centrale. Continuăm și astăzi să facem regulă, ceea ce a fost planificat pentru următoarele zile. Deja văd că se răcește timpul. Probabil vom planifica plantări, dar până când, plante multianuale și de la începutul lunii noiembrie, probabil vom începe să plantăm deja și arbori. Toate adresele o să convenim cu viceprimarul de ramură și o să prezentăm planul pentru a fi aprobat și intervențiile care urmează a fi efectuate urmare. Cam atât.

 

Ion Ceban: Mulțumesc mult. Asta am vrut să vă solicit și eu, ca să ne dați orarulexact și tot conceptul ca să putem face public, să implicăm și cetățenii cei care își doresc să participe la campanie de plantări în municipiu în această toamnă. Credeți că ar putea fi, domnul viceprimar Ilie Ceban, domnul Gîrbu, până la sfârșitul săptămânii, ca noi să facem prezentarea?

 

Tudor Gîrbu: Recepționat, domn primar. 

 

Ilie Ceban: O să, o să pregătim, domn primar, pentru săptămâna viitoare.

 

Ion Ceban: Mulțumesc mult. Colegi, am să rog domnul Ilie Ceban, doamna Irina Gutnic, pretorii și domnul Gîrbu, o să rămânem un pic peste 10 minute la o altă ședință pe intern. Da, colegii care se ocupă nemijlocit de conexiuni și organizarea ședințelor pe online, rog să ne facă o sesiune în această privință. 

Încă o dată, mulțumesc la toată lumea. Mă bucur că am fost la nivelul așteptărilor locuitorilor municipiului Chișinău, iar dimineață, fiind în inspecție în toate sectoarele, mă bucur că ați reușit după tot ce a fost pe parcursul acestor zile să mențineți să fie curat, salubrizat, așa cum ar trebui să fie. Bine.

Mulțumesc mult. O săptămână cât mai reușită în continuare. La revedere.






 


Distribuie