Indemnizații pentru consilieri, plantarea copacilor și contracte expirate

Consilierii au aprobat indemnizații în valoare de 2 salarii minime pentru o zi de ședință, plantarea a 500 de copaci în parcul „La Izvor”, privatizarea a două terenuri și au acordat drept de folosință asupra unor bunuri construite pe terenuri municipale. 

Aleșii au audiat raportul viceprimarei Angela Cutasevici privind funcțiile de conducere din instituțiile de învățământ. În mai multe școli și grădinițe nu s-a desfășurat concursul pentru ocuparea funcției de director. În 3 instituții funcția de director interimar se exercită din 2015, deși legea impune o limită de 6 luni.

 

Pe 19 iunie a continuat ședința începută pe 18 iunie. Ședința a început cu audierea locuitorilor care au investit în construcția unui bloc de pe str. Ginta Latină 19/6 – primul subiect de pe ordinea de zi. Locuitorii așteaptă apartamentele din 2005.


FĂRĂ COMENTARII


Contractele de superficie – mijloc de legalizare a construcțiilor problematice?

Consilierul PAS Roman Cojuhari a atras atenția consilierilor privind proiectele de la sub. 33 referitor la stabilirea relațiilor de superficie contractuală. Conform consilierului, acestea sunt o modalitate de a legaliza unele construcții contestate. Drept exemplu, consilierul a prezentat un caz de pe str. Alba Iulia 23/6 – primăria a oferit unei companii în arendă un teren de 18 ari cu 9000 lei anual. Cu aprobarea „Chișinăuproiect”, pe acesta teren s-a planificat construcția unui bloc cu 3 etaje, iar primăria a eliberat documentele permisive de construcție. Compania și-a extins construcția de la 18 la 25 de ari, iar într-un an va da în exploatare blocul.

 

Propunerea consilierilor PP Șor de a anula indemnizațiile pentru consilieri a fost respinsă

Valerii Klimenco a propus repetat consilierilor să renunțe la indemnizații. Acesta a oferit exemplul consilierilor din orașul Orhei. Corneliu Pîntea (PUN) i-a răspuns că spre deosebire de aleșii din Orhei, consilierii din Chișinău nu au un miliard.

Astfel, proiectul privind remunerarea consilierilor cu 2 salarii minime pentru fiecare ședință a fost aprobat. Indemnizațiile vor fi acordate tuturor consilierilor, inclusiv celor din partidul Șor. Nu este clar dacă aceștia vor rămâne fideli propunerii lor și își vor dona indemnizațiile.

 

Durata ședinței: 1 h 32 min


33. Stabilirea relațiilor de superficie contractuală și de locațiune a lotului


33.1 Ginta Latină 19/6

 

La propunerea consilierului Vitalie Mucan (PSRM), proiectul a fost transmis la reexaminare pentru ședința viitoare. Consilierul a declarat că e nevoie de mai mult timp pentru a investiga cazul și a discuta cu locatarii și executivul primăriei. Proiectul va fi inclus pe agenda următoarei ședințe printre primele subiecte.

 

Statut: Transmis la reexaminare

Voturi PSRM DA PAS PL PP Șor PD F9 PCRM PUN
Pro 20 7 4 2 1 1
Contra
Abțineri 2

 

 

33.2 Str. D. Râșcanu, 11

 

Statut: Aprobat

Voturi PSRM DA PAS PL Șor PD F9 PC PUN
Pro 20 7 1 1
Contra
Abțineri 6 2 1

Decizia finală

 

33.3 Str. Al. Marinescu 11/4

 

Statut: Aprobat

Voturi PSRM DA PAS PL PP Șor PD F9 PCRM PUN
Pro 20 7 1
Contra
Abțineri 6 2 1 1

Decizia finală

 

33.4 Str. Alba-Iulia 75/30

 

Statut: Respins

Voturi PSRM DA PAS PL PP Șor PD F9 PCRM PUN
Pro 20 7
Contra 2
Abțineri 6 1 1 1

Decizia finală

 

33.5 Str. Vasile Lupu 28

 

Statut: Aprobat

Voturi PSRM DA PAS PL Șor PD F9 PC PUN
Pro 20 7 1 1 1
Contra
Abțineri 6 2

Decizia finală


34. Privatizarea terenului

 

Proiectul prevede privatizarea a 2 terenuri amplasate pe adresele:

 

34. 1 Str. Academiei 13/1, de SRL-ul „Artizana”

 

Statut: Aprobat

Voturi PSRM DA PAS PL PP Șor PD F9 PCRM PUN
Pro 20 7 2 2 1
Contra
Abțineri 6 1 1

Decizia finală

 

34.2 Str. Podgorenilor 91/a, de Societate pe acțiuni „Consind”

 

Statut: Aprobat

Voturi PSRM DA PAS PL PP Șor PD F9 PCRM PUN
Pro 21 7 2 2 1
Contra
Abțineri 6 1 1

Decizia finală


35. Operarea de modificări în decizia Consiliului municipal Chișinău nr. 9/41-15 din 16.01.2019

Proiect de decizie

 

Statut: Aprobat

Voturi PSRM DA PAS PL PP Șor PD F9 PCRM PUN
Pro 21 7 1 2 2 1 1
Contra
Abțineri 6

Decizia finală


36. Stabilirea indemnizațiilor de ședință pentru aleșii locali

Proiect de decizie

 

Proiectul prevede remunerarea consilierilor pentru fiecare ședință cu echivalentul a 2 salarii minime*: 2000 lei. La moment consilierii sunt remunerați cu aceeași sumă pentru 8 ore de ședință, însă suma totală a acestora nu trebuie să depășească lunar 6000 lei. Dacă consilierii fac mai mult de 16 ore de ședință, aceștia sunt remunerați cu maxim 6000. Proiectul respectiv nu prevede astfel de restricții.

* Executivul a propus înlocuirea sintagmei „salarii minime pe economie” cu „valoarea minimă”. Consilierii au cerut ca amendamentul să nu fie examinat.

 

Acest proiect a provocat dezbateri între consilieri. Valerii Klimeco (PP Șor) consideră că aleșii locali nu trebuie remunerați, conform modelului Consiliului local din orașul Orhei. Executivul, reprezentat de șefa Direcției management financiar, Eugenia Ciumac, consideră însă că aleșii locali au mult de lucru (2000 de proiecte au fost moștenite de la Consiliile precedente) și merită să fie remunerați corespunzător.

 

Conform lui Corneliu Pîntea (PUN) indemnizațiile, deși se achită pentru o ședință, acoperă munca și cheltuielile consilierilor pentru activitatea desfășurată în comisii, la biroul permanent, cu locuitorii.

 

Statut: Aprobat

Voturi PSRM DA PAS PL* PP Șor PD F9 PCRM PUN
Pro 21 7 6      ? 1 1 1
Contra 2
Abțineri

* Nu este clar dacă PL era în sală în momentul votării.

Decizia finală


37. Organizarea acțiunilor de plantare a arborilor în memoria băștinașilor din municipiul Chișinău căzuți pe câmpurile de luptă din cel de-al Doilea Război Mondial și în onoarea aniversării a 75-a de la Victoria asupra fascismului

Proiect de decizie

 

În anul 2020 se împlinesc 75 de ani de la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial. Proiectul prevede plantarea, cu această ocazie, a 500 de arbori în parcurile și pădurile din Chișinău. Copacii urmau să fie plantați în martie-aprilie (eroare tehnică sau proiectul a ajuns cu întârziere în CMC?) și octombrie-noiembrie.

 

Amendamente: 

– Cei 500 de copaci vor fi plantați în parcul „La Izvor” din motiv că în buget deja s-au alocat bani pentru reconstrucția parcului. Cheltuielile vor fi efectuate din contul lucrărilor de reconstrucție prevăzute pentru pentru reabilitarea acestui parc.

 

Statut: Aprobat

Voturi PSRM DA PAS PL* PP Șor PD F9 PCRM* PUN
Pro 20 7 4      ? 2 1      ? 1
Contra 1
Abțineri 2

* Nu este clar dacă PL și PCRM erau în sală în momentul votării.

Decizia finală


38. Informație privind desfășurarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor manageriale în cadrul Direcțiilor de Educație sectoriale și a concursurilor pentru ocuparea funcției de director și director adjunct în instituțiile de învățământ general din municipiul Chișinău

 

Actualmente în Chișinău sunt 44 de conducători de grădinițe și școli cu contracte de muncă expirate. 3 conducători activează în baza mandatului de interimar din 2015, 2 din 2017, 1 din 2018, 18 din 2019 și 20 din mai 2020. Concursurile pentru funcția de director trebuiau realizate de Direcția educație a primăriei cu 2 luni înainte de expirarea contractelor. În cazul în care funcțiile nu au putut fi acoperite, mandatul de interimat oferit nu putea depăși limită de 6 luni. Din iunie 2020 Direcția va relua desfășurarea concursurilor pentru funcția de director în instituțiile de învățământ. Anunțurile vor fi publicate în ziarul „Făclia”.

 

Concursurile pentru ocuparea funcțiilor de director-adjunct vor fi desfășurate de directorii instituțiilor.

 

Funcțiile manageriale din incinta subdiviziunilor sectoriale vor fi revăzute după aprobarea unui nou regulament prin care va fi modificată structura Direcției educație.

 

Direcția lucrează împreună cu ministerele de profil (Sănătate și Educație) la un plan de redeschidere a grădinițelor. Când acestea își vor relua activitatea, va fi redus numărul copiilor în grupe și orele de activitate a grădinițelor.

 

Consilierii au examinat toate subiectele de pe ordinea de zi deschisă pe 18 iunie și au închis ședința.

 

Responsabilă de monitorizare: Cristina Voroneanu

 

VIDEO DE LA ȘEDINȚĂ:

 

Subscrie

Scrie o petiție

Contacte

Adresa postala:

MD-2012 Chisinau

str. Sciusev 101

E-mail:

echipa@primariamea.md