Şedinţa serviciilor primăriei din 28 mai

La ședința din 28 mai, a fost prezentată informaţia cu privire la realizare lucrărilor de reparații curente pe 9876 de metri pătrați de drum, aplicare a 10 921 de metri pătrați de marcaj rutier și instalarea a 38 de indicatoare rutiere. De asemenea, au fost descrise tipurile de tabere de odihnă pentru copii, şi s-a estimat că aproximativ 26 de milioane de lei urmează să fie cheltuiţi de către municipalitate pentru taberele de vară. 
În mod tradițional, au fost prezentate rapoartele privind menţinerea ordinii publice şi situația epidemiologică şi au fost date indicaţii pentru soluţionarea plângerile parvenite de la cetăţeni.

REPARAŢIA STRĂZILOR ŞI APLICAREA MARCAJULUI RUTIER

Şeful interimar al Direcţiei generale transport public şi căi de comunicaţie, Vitalie Butucel, a prezentat raportul privind lucrările de reparaţie a străzilor şi aplicare a marcajului rutier executate în ultimele 2 săptămâni şi a programului de lucrări pentru următoarele 2 săptămâni. În total, în Chișinău au fost efectuate lucrări de reparații curente pe 9876 de metri pătrați de drum, au fost aplicați 10 921 de metri pătrați de marcaj rutier și au fost instalate 38 de indicatoare rutiere. Costul total al lucrărilor de reparație și întreținere a drumurilor a constituit 2,5 milioane de lei.
În următoarele săptămâni, urmează să fie efectuate lucrări de reparație pe următoarele străzi:

sectorul Centru străzile Nucarilor, Ciocârliei și București
sectorul Buiucani străzile C. Stere, Constituției și O. Coca
sectorul Râșcani străzile O. Doga și Putnei
sectorul Botanica străzile Cetatea Albă și C. Brâncuși
sectorul Ciocana străzile M. Dragan și Otovasca

Tot în săptămânile precedente, a fost evaluată posibilitatea reconstrucției trotuarelor adiacente instituțiilor de învățământ:
În zona grădiniței nr. 26 din str. Nicolae Costin, urmează să fie instalate borduri mai înalte și aplicat asfalt. Costul lucrărilor va fi de circa 570 de mii de lei.
În preajma Liceului Teoretic Vasile Alecsandri din str. Stolniceni, va fi amenajat un trotuar, iar costul lucrărilor este de 230 de mii de lei.
Butucel a mai raportat despre cele 95 de corpuri de iluminat care au fost instalate în sectoarele capitalei, costul total al lucrărilor de întreținere a fost de circa 612 mii lei. În cele ce urmează, sunt planificate lucrări de întreținere pe următoarele străzi:

  • În sectorul Botanica – străzile  N. Titulescu, L. Dimitriu și Burebista;
  • În sectorul Ciocana – străzile Voluntarilor, Vadul lui Vodă, Maria Drăgan, S. Vărzaru, Sargidava;
  • În sectorul Râșcani – străzile Podgorenilor și Teodoriu;
  • În sectorul Buiucani – străzile N. Bălcescu, M. Viteazul, Grădina Publică “Ștefan cel Mare”;
  • În suburbii – Cricova, Vadul lui Vodă și Bîc.

ORGANIZAREA ODIHNEI ELEVILOR ÎN TABERELE DIN MUNICIPIUL CHIȘINĂU ÎN VARA ANULUI 2018

Pe parcursul verii vor activa tabere de câteva tipuri:

  • tabere cu sejur de zi din cadrul  instituţiilor de învăţământ secundar, care vor avea program în perioada 4 – 22 iunie, şi la care pot participa 2080 copii;
  • tabere constante, care aşteaptă copiii începând cu prima decadă a lunii iunie, şi la care vor participa gratis elevii din Gimnaziul-Internat nr.3 şi copiii cu cerinţe educaţionale speciale;
  • taberele arendate, care au o capacitate de 6316 elevi;
  • tabere sportive, care pot găzdui 3990 de copii.

Elevii cu performanţe la învăţătură, câştigători la olimpiade şi competiţii sportive, copiii ai căror părinţi au participat la conflictele militare sau au participat la lichidarea consecinţelor catastrofei de la Cernobâl, vor putea participa gratuit la un singur schimb.
Elementul de noutate din acest an în constituie evidenţa electronică strictă a beneficiarilor foilor de odihnă. 
Eliberarea biletelor va avea loc în instituţia de învăţământ unde îşi face studiile copilul.
30 721 874 lei vor fi cheltuiți pentru odihna copiilor în taberele de vară, dintre care 4 825 126 lei vor fi achitați de părinți.

MENȚINEREA ORDINII PUBLICE

Pe parcursul săptămânii precedente, pe teritoriul municipiului Chișinău au fost înregistrate 225 de infracțiuni, dintre care 157 au fost descoperite pe parcursul a 24 de ore. Totodată, au fost descoperite 29 de infracțiuni săvârșite anterior.
Au fost întocmite 984 procese contravenționale și aplicate amenzi în mărime de 819 mii lei, dintre care 183 mii lei s-au achitat pe parcursul a 72 de ore.
Dispeceratul 902, a recepționat în total 1396 apeluri, dintre care s-a reacționat operativ la 1096 de informații. În flagrant au fost reținute 21 persoane, iar 63 persoane au fost documentate contravențional.
38 manifestări în masă au avut loc săptămâna trecută, toate s-au desfășurat fără încălcări.
Au avut loc 25 de accidente rutiere, în urma cărora 29 de persoane au rămas traumatizate, iar o persoană a decedat.

SITUAȚIA EPIDEMIOLOGICĂ

În perioada 14 – 20 mai, au fost înregistrate aproximativ 145 de cazuri de boli diareice acute. Morbiditatea prin boli diareice acute atestă o diminuare față de săptămâna precedentă. În instituţiile medicale de profil infecțios au fost spitalizați 104 bolnavi.

SCĂRILE DE GRANIT DIN PARCUL „VALEA MORILOR”

Panourile de informare cu privire la lucrările de reconstrucţie a scării de granit vor fi instalate în strada Alexei Mateevici şi în parc, iar gardul de protecţie urma să fie instalat luni, 28 mai.
Lucrările de reconstrucţie încă nu au demarat, din lipsa unui acord adiţional dintre compania responsabilă “Dacvi-Com” SRL şi Direcţia Construcţii Capitale.

RESPECTAREA GRAFICULUI PE RUTELE NR. 10, 22, 24

Pe parcursul săptămânii precedente a fost monitorizată activitatea acestor rute, şi s-a constatat că intervalul de circulaţie a rutelor constituie minimum 1 minut şi maximum 10 minute, iar evaluarea acestor servicii a fost evaluată ca satisfăcător.

GHERETELE DIN ORAŞ

Primarul interimar Ruslan Codreanu, şi-a exprimat nemulţumirea cu referire la gheretele din oraş, care au împânzit iarăşi parcurile capitalei. Conform celor menţionate, doar gheretele care comercializează apă şi îngheţată urmau să primească autorizaţie de funcţionare. De asemenea, este necesar ca aceste să se încadreze în stilul urbanistic al zonei.

Puteți urmări video de la ședință aici:

Responsabile: Taisia Haritonova şi Alina Vodă

Subscrie

Scrie o petiție

Contacte

Adresa postala:

MD-2012 Chisinau

str. Sciusev 101

E-mail:

echipa@primariamea.md