PrimariaMea
Ședința serviciilor primăriei din 22.01.2018 Image
23 ian. 2018

Ședința serviciilor primăriei din 22.01.2018

La începutul ședinței serviciilor Primăriei din data de 22 ianuarie, primarul interimar, Silvia Radu, a venit cu un mesaj de mulțumire către persoanele care s-au implicat în acțiunile de deszăpezire a municipiului Chișinău. În cadrul ședinței, s-a discutat despre cum s-a desfășurat procesul de curățare a zăpezii, s-a descris starea epidemiologică din oraș, s-au punctat cauzele accidentelor rutiere produse în ultima săptămână, s-a explicat aplicarea legii privind locuințele sociale, ş.a. subiecte de pe ordinea de zi.

 

S-A LUCRAT ZI ȘI NOAPTE, ÎNSĂ PE TROTUARE ORICUM NU S-A INTERVENIT

Silvia Radu a ținut să îi menționeze pe cei care s-au implicat nemijlocit în procesul de deszăpezire și anume: angajații Î.M. „Regia Exdrupo”, Direcției generale locativ-comunale și amenajare, Direcției generale transport și căi de comunicație, Vitalie Butucel şi  Oleg Caraman - coordonatorul celulei stare excepționala.

Deși au fost depuse eforturi din partea autorităților, nu s-a intervenit pe trotuare și în curțile blocurilor, fapt care nemulțumește locuitorii orașului și care constituie o însărcinare pentru această săptămână.  Primarul interimar s-a declarat nemulțumit de starea zonelor din preajma Pieței Centrale și l-a avertizat public pe directorul întreprinderii pentru lipsa de atitudine în această situație de criză, iar la următorul avertisment acesta va trebui să își prezinte demisia.

 

UN NOU FORMAT PENTRU DIRECȚIA GENERALĂ LOCATIV-COMUNALĂ ŞI AMENAJARE

Începând cu data de 22 ianuarie, direcția va fi restructurată și o altă persoană va fi aleasă să administreze subdiviziunea. Edilul interimar a punctat că Petru Gontea are o experiență de peste 25 de ani în domeniu și este important să rămână în calitate de angajat al direcției.

 

PUNCTUL DE DIRIJARE ÎN SITUAȚII EXCEPȚIONALE ŞI-A DEMONSTRAT EFICIENȚA

Declarația aparține lui Oleg Caraman, responsabil pentru organizarea activității şi gestiunea punctului de dirijare în situații excepționale în format restrâns. La 18 ianuarie a fost creat grupul de dirijare, iar pe parcursul zilei au fost implicate  76 unități de transport și 780 de persoane din cadrul întreprinderilor și direcțiilor municipale pentru gestionarea situației de criză. Au fost soluționate 21 de cazuri de avarii cauzate de căderea copacilor și 32 de cazuri de reparație a obiectivelor de iluminat public. În noaptea dintre 18-19 ianuarie, 64 de autospeciale au curățat perimetrul străzilor principale și accesele în suburbii, iar 42 de utilaje și peste 400 de muncitori au curățat trotuarele, stațiile de transport public și căile de acces între cartiere.  

 

ACELAȘI ECHIPAMENT, PRETURI DIFERITE

În contextul existenței unui sistem de tracking a vehiculelor cu GPS despre care s-a menționat la ședința din data de 15 ianuarie, Vitalie Butucel a comparat contractele Direcției locativ-comunale și amenajare și Î.M. „Regia Exdrupo”, pentru aceste echipamente. S-a depistat că prețul pentru echipamente și întreținere diferă, deși sunt prestate de aceeași companie de telecomunicații.

La Exdrupo sunt instalate 136 de echipamente GPS, prețul per echipament este de 2800 lei inclusiv TVA, iar prețul de întreținere este de 150 lei. La Direcția locativ-comunală şi amenajare există 46 de echipamente, iar prețurile includ TVA și constituie 3000 de lei pentru echipament și 147 lei pentru întreținere.

Silvia Radu a solicitat colegilor săi să renegocieze contractele, pentru ca în ambele să figureze prețurile mai mici atât pentru echipament, cât și pentru întreținere.

 

120 DE PERSOANE POT FI GĂZDUITE LA CENTRUL SOCIAL DIN STRADA HALTEI,  NR. 2

Ruslan Codreanu a inspectat centrul de găzduire a persoanelor fără adăpost din strada Haltei nr. 2, unde în dimineața zilei de 22 ianuarie se aflau 91 de persoane. Ministerul Apărării va oferi 20 de paturi și saltele pentru a suplini numărul de locuri, Direcția situații excepționale mun. Chișinău a donat deja un cort şi un turn de aer cald, iar Asociația obștească „Concordia” a oferit 40 de saltele, 5 fotolii rulante și haine pentru beneficiarii centrului. Silvia Radu a venit cu propunerea ca persoanele care beneficiază de serviciile centrului și sunt în condiții fizice bune, să fie încadrate în câmpul muncii.

 

INTERVENȚIA PRETURILOR ȘI A AGENȚILOR ECONOMICI

Reprezentanții preturilor sectoarelor mun. Chișinău au informat în scris agenții economici cu privire la obligația acestora de a se implica în activitățile de deszăpezire și de salubrizare. Au fost efectuate vizite în teren și pentru inacțiune, unii agenții economici au fost avertizați prin întocmirea unor procese verbale.

Silvia Radu a sugerat pretorilor să contracteze în continuare companii care dispun de echipament necesar pentru curățarea zăpezii, pentru a soluționa problema deszăpezirii trotuarelor cât mai repede.

Primarul interimar a propus crearea micro-celulelor în fiecare sector, care vor conlucra pentru gestionarea situației de criză și vor ține legătura cu celula de bază.

 

MENȚINEREA ORDINII PUBLICE

Pe parcursul săptămânii precedente, pe teritoriul municipiului Chișinău au fost înregistrate 220 de infracțiuni, dintre care 182 au fost descoperite pe parcursul a 24 de ore. Totodată, au fost descoperite 25 de infracțiuni săvârșite anterior.

Au fost întocmite 1100 de procese contravenționale și aplicate amenzi în mărime de 788 mii de lei, dintre care 138 mii de lei s-au achitat pe parcursul a 72 de ore. În total, pe teritoriul municipiului Chișinău, au avut loc 28 de măsuri în masă care s-au petrecut fără încălcarea ordinii publice.

Dispeceratul 902, a recepționat în total 1310 apeluri, dintre care s-a reacționat operativ la 900 de informații. Au fost reținute în flagrant 16 persoane, iar 76 de persoane au fost documentate contravențional.

Au avut loc 23 accidente rutiere, în urma cărora 30 de persoane au rămas traumatizate, 2 persoane au decedat, 5 persoane au fost lovite, dintre care 2 – în afara trecerii pietonale, iar 3 – pe trecerea pietonală. 5 conducători auto implicați în accidentele rutiere erau în stare de ebrietate.

De la începutul anului 2018 s-au înregistrat 57 de accidente rutiere care s-au soldat cu 8 de decese și 62 de traume.

La indicația Silviei Radu, Silviu Muşuc, șef-adjunct al Direcției de poliție a municipiului Chișinău, a declarat că până la sfârșitul lunii ianuarie va pregăti un plan de acțiuni care va fi la baza unui program complex de măsuri care să evite situațiile din mun. Chișinău, care se soldează cu moartea.

 

SE ATESTĂ O CREȘTERE A INFECȚIILOR VIRALE

În ultima săptămână au fost înregistrate aproximativ 2049 de cazuri noi de infecții virale sau de infecții a căilor respiratorii. De la începutul anului au fost confirmate 3 cazuri de gripă. În ultimele zile au fost înregistrate 265 de traume fizice de diferite grade din cauza ghețușului. Deși în Ucraina și România se atestă o epidemie de rujeolă, în Republica Moldova nu avem înregistrate asemenea cazuri, copiii fiind supuși imunizării. Silvia Radu susține că este de datoria autorităților să facă un apel public prin care să îndemne mamele să îşi vaccineze copiii, mai ales de rujeolă, pentru a evita situații grave, cum ar fi decesul. Mai multe informații despre rujeolă și cum poate fi prevenită această epidemie, sunt descrise în comunicatul de presă emis de către Direcția sănătății.

 

APLICAREA LEGII PRIVIND LOCUINȚELE SOCIALE

Există în jur de 16 mii de persoane care sunt la moment incluși în listele de evidență și așteaptă să primească o locuință socială. Aceștia sunt obligați să actualizeze dosarele lor și să depună o cerere în acest sens. Preturile vor informa cetățenii, prin intermediul scrisorilor și a site-ului primăriei, cu privire la listele de acte necesare pentru dosare. Cei care s-au stabilit deja în locuințe ce sunt pasibile de a fi privatizate, au dreptul și sunt încurajați să o facă, până la data de 31 mai 2018.

În acest an se preconizează procurarea de către primăria mun. Chișinău a mai multor locuințe sociale. Va fi instituită o comisie specială a Consiliului Municipal Chișinău, care va dirija întreg procesul de acordare a acestora.

 

SESIZĂRI DE LA CETĂȚENI

Silvia Radu a citit și a comentat câteva sesizări recepționate de la chișinăuieni:

1. Lipsa canalizării în sectorul Centru, str. Lev Tostoi, 6

Veronica Herţa, directoarea S.A. „Apă-Canal Chișinău”, a declarat că se va interveni pentru soluționarea acestei probleme.

2. Iluminatul public pe bulevarde și străzi

Silvia Radu a declarat că există un program privind iluminarea pietonală.  

3. Evacuarea chioșcurilor de pe bd. Moscovei, 2

Pretorul sectorului Râşcani a menționat că de fapt este o clădire recepționată, cu acte înregistrate la Cadastru și există un contract de locațiune a terenului cu primăria. Silvia Radu a indicat pretorului să verifice valabilitatea acestui contract și actele în baza cărora activează.

4. Solicitarea amplasării unei stații de transport municipal în perimetrul străzilor Vissarion Belinski şi Ion Creangă

Locuitorii sectorului Buiucani solicită amplasarea unui noi stații de transport, pentru că distanța, dintre stațiile Eugen Coca/Ștefan Neaga și Ion și Doina Aldea-Teodorovici, este mai mai mare decât de obicei și crează incomodități pentru utilizatorii troleibuzelor și autobuzelor. Direcția Transport a primit indicații să examineze solicitarea și să prezinte un raport la ședința de săptămâna viitoare.

Responsabil: Alina Vodă

 


Publicat de:

Distribuie