Ședința serviciilor Primăriei din 13 noiembrie 2017

Luni, 13 noiembrie a avut loc ședința săptămânală a serviciilor Primăriei, prezidată, pentru prima dată de noul primar interimar, Silvia Radu, dar și prima ședință care are o agendă publicată pe site-ul chișinău.md.  S-a discutat despre necesitatea reformării și restructurării Primăriei, s-au setat prioritățile de activitate, iar funcționarii publici au prezentat rapoartele de activitate. Totodată, s-a discutat despre pregătirea  de sărbătorile de iarnă. 


Analiza stării de lucruri la Primărie

Raportor: Silvia Radu,
Primar general interimar al municipiului Chişinău

Ședința a debutat cu un discurs al Silviei Radu în care oferă un diagnostic stării actuale în Primărie: Este o situație de degringoladă, lipsită de organizare, există foarte multe anomalii ce țin de organigramă. (…) Ce facem mai departe, cum acționăm mai rapid, pentru ca oamenii care locuiesc în Chișinău să simtă asta.


Aceasta a îndemnat funcționarii publici, fie să lucreze împreună mai serios, fie cine nu vrea să lucreze, pleacă acasă și lasă locul liber pentru oamenii care vor să lucreze. Nu mă interesează ce interese politice aveți. Oamenii vor de la noi soluții la problemele pe care le au și nu să facem politică. Nu este o declarație de război față de voi, ci una de mobilizare, care trebuie să se producă cât de curând.

Aceasta a continuat prin a menționa blocajul politic în Consiliul Muncipal: Eu nu doresc să discut sau să mă lupt cu consilierii pe probleme politice. Avem probleme mult prea urgente ale capitalei, care nu țin de situația creată în CMC.”

Prioritățile ei sunt curățenia orașului, fluidizarea traficului, pregătirea sezonului rece și creșterea transparenței activității.

Silvia Radu a mai enunțat prima dispoziție a noului primar interimar, și anume, să fie publicate toate cheltuielile pe site-ul Primăriei.   „Sunt conștientă că unora nu le va plăcea asta. Haideți să începem cu transparența care la prima etapă va avea cel puțin un efect profilactic.


Menţinerea ordinii publice

Raportor: Silviu Muşuc,
Şef-adjunct al Direcţiei de poliţie a municipiului Chişinău

Săptămâna trecută au fost 27 de accidente și 31 de persoane traumatizate. 25 de furturi de apartamente și 22 de telefoane mobile furate. Acesta a prezentat și raportul de 10 luni.

Silvia Radu a intervenit și a îndemnat serviciile municipale de profil să se mobilizare, prin monitorizarea situației pe teren și să colaboreze cu reprezentanții structurilor din cadrul MAI, pentru a veni cu soluții concrete, aplicabile, pentru fluidizarea circulației transportului din municipiul Chișinău: Am fost în oraș în orele de vârf să văd unde se produc cele mai multe ambuteiaje. Problema are cauze diverse și nu se poate rezolva imediat, dar pot fi făcuți primii pași. Avem nevoie de suportul Ministerului de Interne. Este nevoie de un plan comun de lucru.


Desfăşurarea campaniei de salubrizarea şi amenajare de toamnă în oraşul Chişinău

Raportor: Eliferii Haruţă,
Şef al ÎM „Asociaţia de gospodărire a spaţiilor verzi”

Au fost tăiați 66 arbori avariați sau uscați, 88 de copaci au fost curățiți și alți 16  renovați.  De asemenea, au fost evacuate 197 rute de gunoi menajer, frunze și crengi din parcuri.

Raportor: Petru Gontea,
Şef al Direcţiei generale locativ-comunale şi amenajare

Au fost evacuate 288 de rute de deșeuri. Avem o problemă cu muncitorii. E volum mare de lucru și ei depun cerere de demisie. Dacă în primăvară erau 453 de persoane, acum sunt 403.

Raportor: Tudor Maniv
Şef al ÎM Regia „Autosalubritate”

Au fost evacuate 1065 de rute. Lucrează în două schimburi. Totul se transportă la Țânțăreni. O problemă e duminică că sunt blocate intrările în cartier. Referitor la frunziș: pot transporta frunziș numai să nu fie în container. O altă problemă este că se dă foc la frunze în container.

Silvia Radu a intervenit și a solicitat o întâlnire comună între toți responsabilii, iar până vineri să prezinte soluții pentru rezolvarea problemei: „Domnilor directori, voi sunteți mulți care sunteți responsabili de curățenia în oraș. Unul răspunde de spații verzi, altul de trotuare, de evacuare. Chiar îmi fac închipuirea că transportați gunoiul de la unul la altul. Iar pe un segment pot fi câte 2-3 responsabili.” Aceasta a mai menționat că: „Nu putem cere de la chișinăuieni să respecte curățenia, dacă municipalitatea nu își face lucrul său.


Pregătirea municipiului Chişinău pentru sezonul de iarnă

Raportor: Petru Gontea,
Şef al Direcţiei generale locativ-comunale şi amenajare

Toate blocurile din Chișinău sunt pregătite de sezonul rece.

Raportor: Vitalie Butucel
Vice-director al Direcţiei generale transport public şi căi de comunicaţie

81 de autospeciale pentru intervenții. 50 de tone de sare, 700 de tone de nisip. De la 1 decembrie vor fi cumpărate 11,000 de tone de material anti-derapant. Per sezon este nevoie de 7500 de tone. Este material suficient pentru Chișinău și suburbii.

Silvia Radu solicită statistică a consumului de material derapant și nu vrea ca cetățenii iar să vadă autoritățile „luate prin surprindere” de iarnă.


Programul manifestărilor cultural-artistice consacrate sărbătorilor de iarnă

Raportor: Stela Mitriuc
Vice-directoare a Direcţiei Cultură

La 1 decembrie, la 17:30 va fi aprinderea luminițelor în tot orașul și inaugurarea Pomului de Crăciun.  Pe 24 decembrie va fi o paradă a costumelor populare. Parada va culmina cu un spectacol în scenă. Pe 25 decembrie, începând cu ora 17:00 va fi un spectacol de divertisment de muzică populară și ușoară. Între 26 decembrie – 14 ianuarie lângă pom vor fi petrecute matinee de Crăciun.


Diverse

Ilian Cașu, președintele fracțiunii Partidului Nostru, probleme din teritoriu:

  • Drumurile de acces pe Dacia 44 și Schinoasa 1/1 sunt autobane și părinții își fac griji pentru securitatea copiilor lor;
  • La Dacia 44 funcționează non-stop o unitate comercială care vinde alcool;
  • La intersecția Cuza-Vodă cu Independenței, un antreprenor a pus o nouă gheretă, iar la Cornului 3, la cinci metri de la grădinița 157 s-a instalat o gheretă Moldpres, care a fost luată din parcurile centrale și amplasată acolo. „Comerțul cu tutun și cafea este în toi. Spre nemulțumirea locatarilor, dar mai ales a părinților.

Silvia Radu a încheiat prin faptul că a cerut sprijinul donatorilor internaționali pentru a începe un amplu proces de reformă și restructurare a Primăriei. Atât în ceea ce ține de expertiză, cât și de susținere financiară. Ei sunt gata să susțină autoritățile în acest proces complex.


Amintim că Silvia Radu a ajuns noul primar interimar al municipiului Chișinău după ce a fost numită de către precedentul primar interimar, Nistor Grozavu.

Responsabil: Vlada Ciobanu

Urmăriți aici ședința integrală:

Subscrie

Scrie o petiție

Contacte

Adresa postala:

MD-2012 Chisinau

str. Sciusev 101

E-mail:

echipa@primariamea.md