Ședința CMC: viceprimar nou (dubla doi), mansarda de pe Pelivan și Piața Centrală

Aleșii vor examina repetat candidatura ex-ministrului Fadei Nagacevschi la funcția de viceprimar, modernizarea sectorului „Legume” de la Piața Centrală și mai multe proiecte de privatizare a unor terenuri. Consilierii vor decide și dacă primăria va compensa costul apartamentelor de pe str. I. Pelivan, care au ars pe 23 octombrie. Dacă va fi aprobată, decizia va costa municipalitatea peste 2,77 mil. lei. 

 

Analizăm în continuare cele mai importante subiecte de pe ordinea de zi:

 

Numirea lui Fadei Nagacevschi în funcția de viceprimar

Primarul Ion Ceban îl înaintează repetat pe juristul Fadei Nagacevschi la funcția de viceprimar al municipiului. Candidatura lui Nagacevschi a fost examinată la ședința din 28 octombrie, însă voturile consilierilor s-au împărțit. Astfel, cu 23 de voturi pro și 23 contra, propunerea nu a trecut. Dacă nici la ședința din 4 noiembrie candidatura acestuia nu va acumula suficiente voturi, primarul va putea să-l numească printr-o dispoziție, fără aprobarea CMC.

Dacă va fi numit viceprimar, Fadei Nagacevschi „va continua activitatea în domeniul juridic și agenda anticorupție în Primăria Chișinău”. 

Anterior, Fadei Nagacevschi a activat în calitate de jurist al Partidului Socialiștilor, consilier al fostei președinte a Parlamentului, Zinaida Greceanîi, ministru al Justiției în guvernul condus de Ion Chicu, iar din 20 septembrie 2021 – consilier al vicepreședintelui Parlamentului, Vlad Batrîncea. 

 

Compensarea costului mansardei ce a ars în incendiul din 23 octombrie

La 23 octombrie, a ars integral mansarda blocului de pe str. I. Pelivan nr. 17/3 în care locuiau 20 de familii. Primăria va compensa din Fondul de rezervă prețul apartamentelor care au ars.

Dacă consilierii vor aproba acest proiect de decizie, primăria va transfera celor 20 de familii peste 2,77 mil. lei. Adițional, va fi reparat acoperișul blocului, iar familiile care au avut de suferit în incendiu vor primi ajutor material din partea primăriei.

 

Modernizarea sectorului „Legume” din Piața Centrală

Proiectul prevede reorganizarea sectorului din Piața Centrală (pavilionul „Legume”) destinat comercializării produselor agricole. Modernizarea pavilionului va costa municipalitatea peste 24,3 mil. lei. Conceptul de modernizare a Pieței Centrale din Chișinău poate fi consultat aici.

Modernizarea include crearea spațiilor de depozitare, toaletă publică, punct medical și alte componente. Inițial primăria a estimat pentru aceste lucrări puțin peste 22,7 mil. lei, dar suma a crescut la 24,3 mil. lei din cauza scumpirii materialelor. În cazul aprobării cheltuielilor, procedura de achiziție va dura trei luni, iar lucrările vor începe în ianuarie-februarie.

 

Proiectul a fost dezbătut și la ședința din 28 octombrie, însă consilierii nu au ajuns la un consens.

 

Documentația urbanistică pentru comuna Țânțăreni

În 2017, primăriile Chișinău și Țânțăreni au încheiat un acord prin care municipalitatea și-a asumat angajamentul de a face mai multe investiții în comună pentru dreptul de a depozita gunoiul la groapa amenajată din această localitate. Ca parte a acestui acord, Primăria municipiului Chișinău a elaborat pentru comuna Țânțăreni documentația urbanistică care va reglementa amenajarea și utilizarea teritoriului localității:

– Planul de amenajare a teritoriului comunei.

– Planul Urbanistic General al comunei Țânțăreni și s. Crețoaia.

Documentația, în valoarea de peste 6,96 mil. lei, urmează a fi transmisă primăriei comunei Țânțăreni.

 

Grant de la  Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului pentru curățarea r. Bâc

Ministerul oferă primăriei un grant de 19,6 mil. lei pentru curățarea albiei râului Bâc de la str. Petru Rareș până la podul din str. Cantonului. Valoarea totală a proiectului este de peste 35,5 mil. lei, dintre care primăria va asigura cel puțin 15% (apr. 3,5 mil. lei).

 

Privatizarea terenurilor și spațiilor aferente

Consilierii vor examina:

– 14 proiecte de privatizare a unor terenuri de pe str. Vitalie Tulnic, Brăila, Perilor, M. Lermontov, Oituz, Vasile Coroban, Cărămidarilor, Fântânilor, Plaiului, Bulgară, Pietrarilor, Drumul Crucii, Drumul Tabereii și str-la Aerodromului.

– un proiect de modificare a configurației unui lot din str. S. Timoșenco.

– 4 proiecte de privatizarea a terenurilor aferente a unor obiective private din str. Feredeului, Calea Orheiului, Doina și Uzinelor.

Majoritatea proiectelor urmau a fi examinate la ședințele din 28 și 29 octombrie, însă au fost transmise la reexaminare. Deși subiectele au fost incluse din nou pe ordinea de zi, s-au adăugat noi proiecte de decizie, iar mai multe dintre cele propuse pentru agenda ședințelor precedente, au fost excluse.

 

Alocații pentru conectarea blocurilor de pe Deleanu la conducta Chișinău-Trușeni

Î.M. „Direcția Construcții Capitale” solicită consilierilor alocarea a 190 mii de lei pentru conectarea blocurilor locative din str. L. Deleanu (segmentul dintre str. Nicolae Costin și șos. Balcani) la rețeaua „Conducta aducțiunii de apă „Chișinău-Trușeni””. Lucrările la conductă se realizează din 2014, însă conectarea blocurilor de pe Deleanu nu a fost inclusă în caietul de sarcini în baza căruia se realizează lucrările, astfel fiind necesare alocarea de fonduri suplimentare.

Cei 190 mii de lei vor fi realocați de la restaurarea fațadei și reconstruirea acoperișului clădirii primăriei.

 

Recepționarea și transmiterea lucrărilor de reparație și construcție

După finisarea reparației și construcției mai multor obiective (reparații capitale, izolare termică, construcția de apeducte și canalizare etc.), executivul solicită consilierilor să aprobe procesele-verbale de recepție a lucrărilor și transmiterea acestora la balanța instituțiilor responsabile, pentru întreținerea lor ulterioară:

6.1 Recepționarea și transmiterea reparațiilor din instituțiile publice de învățământ la balanța acestora

6.2 Recepționarea și transmiterea lucrărilor de gazificare  la balanța primăriei, cu transmiterea ulterioară în gestiunea temporară a Î.M. „Direcția Construcții Capitale”

6.3 Recepționarea și transmiterea lucrărilor de construcție a canalizării la balanța S.A. „Apă-Canal Chișinău”

6.4 Recepționarea și transmiterea lucrărilor de construcție a rețelei de apeduct și canalizare a unui cartier de case particulare, la balanța S.A. „Apă-Canal Chișinău”

Consilierii de asemenea vor examina transmiterea de către ÎM „Direcția construcții capitale” a Primăriei mun. Chișinău a activelor serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare (p. 8 de pe ordinea de zi).

 

Alte subiecte ce vor fi examinate la ședință:

Reglementarea modului de valorificare urbanistică și eliberarea a actelor permisive pentru terenurile private din cadrul cartierelor rezidențiale cu regim mic de înălțime situate în subzonele funcționale urbane de tip „Re”

Autorizarea comercializării activelor neutilizate în procesul de producție ale S.A. „APĂ Canal Chișinău”

Vânzarea activelor neutilizate ale Întreprinderii Municipale „Piața Centrală”

Privind formarea bunului imobil din str. Mesager, 1

Prelungirea relațiilor contractuale de comodat

 

Primăria Mea va monitoriza LIVE ședința pe pagina Facebook a organizației și va reveni cu o sinteză a discuțiilor.  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Subscrie

Scrie o petiție

Contacte

Adresa postala:

MD-2012 Chisinau

str. Sciusev 101

E-mail:

echipa@primariamea.md