PrimariaMea
Ședința CMC din 14 iunie 2018 Image
14 iun. 2018

Ședința CMC din 14 iunie 2018

În cadrul ședinței din 14 iunie 2018, consilierii au aprobat ordinea de zi, însă nu au dezbătut niciun proiect de decizie al acesteia. După multe discuții privind aprobarea ordinei de zi suplimentare, consilierii municipali nu au ajuns la un numitor comun și au amânat ședința consiliului pentru următoarea zi.

 

În calitate de președinte a ședinței din 14 iunie 2018 a fost ales consilierul municipal Adrian Culai. La începutul ședinței în sală au fost prezenți 42 consilieri. (PSRM - 18, PL - 16, PPEM - 2, CI - 2, PDLM - 1, PDM - 1, PN - 2; Total - 42 consilieri).

 

 

 

În cadrul ședinței consilierii au dezbătut ordinea de zi și s-au expus cu privire la diverse probleme ale municipalității.

 

Ion Ceban, fracțiunea PL a felicitat chișinăuienii cu victoria lui Andrei Năstase în calitate de primar a mun. Chișinău.  

 

Consilierul s-a expus cu privire la scandalul în jurul cinematografului Gaudeamus. Poziția fracțiunii PL este ca clădirea respectivă să fie demolată și să fie restabilit cimitirul. Pentru a ameliora situația, o soluție este să se facă schimb de terenuri cu actualul proprietar al Gaudeamus.

 

Totodată, fracțiunea PL a optat în cadrul ședinței pentru următoarele chestiuni:

1. Solicitarea informației privind reparația și întreținerea drumurilor de la dl Butucel;

Gropile făcute de Silvia Radu n-au fost astupate. Ea a plecat, dar gropile au rămas!

2. Informație cu privire la acțiunile întreprinse privind canicula de la direcția responsabilă;

3. Informație de la Direcția finanțe privind cheltuirea banilor în ultima jumătate de an.

Avem anumite dubii și vrem o informație exactă despre starea conturilor; vara acuș trece, orașul trebuie pregătit de iarnă și lucrurile trebuie să fi foarte clare de la bun început.

 

Ilian Cașu, fracțiunea PN a venit cu două declarații din partea fracțiunii ce o reprezintă:

 

1. Elaborarea unui registru pe proprietatea municipală care este dată în locațiune  de către Direcția patrimoniu. Acest registru trebuie să conțină date precum: beneficiarul locațiunii, adresa și prețul per m2. Și alt registru cu proprietatea municipală pasibilă dării în locațiune. Aceste registre, conform consilierului, va permite calcularea venitului anual pe care-l ratează bugetul municipiului Chișinău din darea în locațiune a proprietății mun Chișinău.  

2. Includerea unor restricții privind protecția patrimoniului public celor care desfășoară evenimente publice în Grădina Publică Ștefan cel Mare și Parcul Catedralei.

Weekend-ul trecut proprietarul la Bergenbier a vândut și a distrus toți arborii plantați toamna trecută. De aceea, cei care semnează actele permisive să impună niște restricții pentru păstrarea patrimoniului public. 

 

Ion Ceban, Președintele fracțiunii PSRM l-a felicitat pe contracandidatul său Andrei Năstase cu victoria sa și a menționat că fracțiunea va susține toate proiectele bune din partea acestuia și din partea consilierilor. Fracțiunea PSRM vine cu trei proiecte sociale. Este vorba de:

 

1. Suport didactic pentru cei peste 6620 de cadre didactice din Chișinău și din suburbii în valoare de 500 de lei pentru începutul anului școlar; 

2. Transportul și acoperirea unor cheltuieli de transport pentru 7438 de persoane (educatori, lucrători medicali, personal didactic). Este vorba de o compensație de 70 de lei lunar la transportul public de pasageri;

3. Asistenți sociali pentru oameni invalizi de gradul I, 300 de asistenți personali care să aibă grijă de acești oameni.

Ținând cont că avem mai multe construcții haotice, ilegale aș vrea să mă refer la patru proiecte importante. Aș vrea ca în primele zece proiecte care sunt pe ordinea de zi să fie inclus și proiectul de modificare a planului zonal din strada Belinski. Este proiectul și este și avizul comisiei. Proiectele funciare și de locațiune rugăm să fie excluse de pe ordinea de zi.

 

De asemenea, la ședință au fost prezenți locatarii sectorului Buiucani, a cartierelor rezidențiale de pe strada Maria Tănase, Ciprian Porumbescu, strada Coca și altele. Aceștia au anunțat consilierii că se opun pct. 8 de pe ordinea de zi, care prevede construcția unei clădiri de 15 etaje. Locatarii susțin că construcția clădirii va influența negativ confortul și sănătatea lor.

Acest teren a fost atribuit prin decizia consiliului municipal din 2015 pentru construirea unei case familiale (...), dar s-a eliberat certificat de urbanism pentru un bloc de 15 nivele. Deja construcția edificiului a început, iar în fiecare sâmbătă noi locatarii ne adunăm și protestăm... Totodată, suntem foarte indignați de comportamentului executivului din primărie, în special a direcției de urbanism și a direcției juridice care intenționat favorizează agenții economici.... În cazul străzii Belinsky 4, juristul primăriei nu s-a prezentat nici la una din judecăți. Noi am câștigat judecata la Curtea de Apel prin care să fie anulată autorizația și în ultimul moment apare la Curtea Supremă de Justiție un recurs al juristului Tofan care apără interesele firmei de construcție Inamstro SRL. Mai mult ca atât, pledează împotriva sistării autorizației de către dl Grozavu. Aceasta este schema la care au fost supuse patru terenuri din sectorul Buiucani (vecinii de pe strada Belinski 4, Coca 7, Barbu Lăutaru 21 și str Vișinarilor). Ne îngrijorează faptul că se distruge cartierul rezidențial, cartierul compozitorilor și muzicienilor.

 

Locatarii au făcut apel către consiliu să apere interesele orașului, să fie un oraș frumos, ci nu companiile de construcție. Aceștia i-au reamintit consilierilor că pe data de 1 și 7 decembrie când au ținut un alt discurs în fața Consiliului Municipal, fiecare șef de fracțiune le-a promis susținere. De asemenea, locatarii au reproșat fracțiunii PSRM că și-a luat angajamentul să rezolve problema construcției de pe str. Belinski 4 dar nu au întreprins nimic.  

Ion Ceban a menționat că s-a elaborat un proiect de decizie  pentru a reveni la acel plan zonal. Acesta a fost înaintat  comisiei și a fost de câteva ori propus pentru a fi discutat în cadrul ședinței consiliului Municipal, însă n-a fost aprobat de majoritatea consilierilor.

 

După îndelungate discuții, consilierii au aprobat ordinea de zi ca bază:

PSRM - 19 pro, PL - 16 pro, PPEM - 2 pro, IC - 2 pro, PN - 2 pro, PLDM - 1 pro, PDM - 1 pro, Total - 43 pro 

 

Adrian Culai a solicitat ca ordinea de zi suplimentară să fie adăugată după punctul nr 9 de pe ordinea de zi de bază:

PSRM - 19 pro, PL - 16 a, PPEM - 1 pro, IC - 2a, PN -2 pro, PLDM  - a, PDM - 1a, Total - 24 pro/19 a (aprobat)

Ședința a fost amânată pe următoarea zi, la ora 10.00.

Responsabilă: Paulina Cernăuțanu


Distribuie