Ședința CMC: buget modificat, licitații și Planul Urbanistic General
Consilierii vor examina modificarea taxelor locale și a bugetului local pentru anul 2021, expunerea la licitație a mai multor terenuri, raportul Curții de Conturi privind parteneriatele public-private încheiate de municipalitate, aprobarea caietului de sarcini pentru elaborarea Planului Urbanistic General și alte subiecte de interes pentru locuitori. Agenda ședinței include subiectele de la ședința din 15 iulie pe care consilierii nu au reușit să le examineze.
La aprobarea taxelor locale, primăria nu a luat în considerare limitele maxime și anumite prevederi impuse de Codul Fiscal. Astfel, taxa pentru amplasarea unei piețe de flori în perimetrul unui parc a fost stabilită de 840 lei anul (per m.p.), deși Codul Fiscal stabilește o limită de 100 lei. Adițional, taxa pentru salubrizarea s-a stabilit per gospodărie, nu persoană adultă din cadrul gospodăriei, iar taxa pentru transportatorii auto s-a stabilit lunar, nu anual cum prevede Codul Fiscal. Acest proiect de decizie are drept scop înlăturarea acestor carențe.
De asemenea, Direcția transport și căi de comunicație, propune scutirea administratorilor de microbuze de taxe până la sfârșitul anului, de la data de 1 aprilie 2021. Măsura are drept scop stimularea activității microbuzelor a căror număr, pe rutele municipale, este în scădere.
2. Modificarea bugetului municipal Chișinău pentru anul 2021
6. Delegarea unor servicii de interes economic general Î.M. „Combinatul Servicii Funerare”
Primăria însărcinează Combinatul Servicii Funerare să asigure înhumarea persoanelor necunoscute și celor refuzate de rude, precum și îngrijirea mormintelor unor personalități marcante. Cheltuielile vor fi compensate de municipalitate, iar tariful acestor servicii va fi stabilit de către Consiliul municipal Chișinău.
Planul de acțiuni prevede intervenții (asistență medicală, psihologică, juridică etc.) pentru prevenirea HIV în grupuri cu risc sporit de infectare și informarea populației privind HIV, TBC, hepatită și ITS.
8. Operarea modificărilor în rețeaua instituțiilor de învățământ general din municipiul Chișinău
9. Recepționarea și transmiterea obiectivelor la balanța unor instituții de învățământ sau primării suburbane
Curtea de Conturi a examinat realizarea și implementarea parteneriatelor public-private încheiate de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, Academia de Științe a Moldovei, primăria mun. Chișinău și entitățile din subordine. Curtea a constatat că aceste procese s-au desfășurat, în unele cazuri, cu nerespectarea prevederilor legale, ceea ce a afectat obiectivele parteneriatelor public-private, interesele publice, precum și evidența contabilă conformă a patrimoniului public. Raportul stabilește că:
- La etapa de inițiere a parteneriatului public-privat, lacunele cadrului normativ creează riscuri majore de deposedare a autorităților de patrimoniul public sau de beneficiile gestionării acestui patrimoniu.
- La etapele de evaluare și de atribuire a contractelor de parteneriat public-privat, beneficiile partenerului public nu întotdeauna au fost explicite și justificate.
- Neasigurarea instituirii din partea partenerului public a comisiilor de monitorizare, în unele cazuri, a dus la executarea neconformă a clauzelor contractuale, precum și la prezentarea informațiilor neveridice privind valoarea investițiilor executate de către partenerul privat.
Subiectul urma a fi examinat la ședința CMC din 15 iulie, dar, la solicitarea consilierilor, a fost transferat pentru ședința din 22 iulie.
14. Organizarea și punerea în circulație a troleibuzului turistic
Troleibuzul turistic va circula sâmbătă și duminică și va realiza câte patru rute de 1-1,20 h fiecare. Costul unei călătorii va fi 30 de lei.
Conform proiectului de decizie, troleibuzul turistic urma a fi pus în circulație încă din 1 mai 2021.
Subiectul urma a fi examinat la ședința CMC din 15 iulie, dar, la solicitarea consilierilor, a fost transferat pentru ședința din 22 iulie.
15. Aprobarea Standardelor de calitate în transportul public din municipiul Chișinău
Proiectul propune o serie de norme (vârsta și dimensiunile minime ale unităților, densitatea maximă admisibilă, standarte eco etc.) pe care trebuie să le respecte toți transportatorii de pasageri care activează în raza municipiului Chișinău.
Subiectul urma a fi examinat la ședința CMC din 15 iulie, dar, la solicitarea consilierilor, a fost transferat pentru ședința din 22 iulie.
16. Utilizarea toponimului „Chișinău”
Subiectul constă din două proiect de decizie care, dacă vor fi aprobate, vor permite companiei „Glass Container Company” să utilizeze numele Chișinău în denumirea sa („Glass Container Company Chișinău”), iar companiei „Reforma Art” să utilizeze numele Chișinău pentru produsul „Jurnal de Chișinău”.
Subiectul urma a fi examinat la ședința CMC din 15 iulie, dar, la solicitarea consilierilor, a fost transferat pentru ședința din 22 iulie.
Subiectul urma a fi examinat la ședința CMC din 15 iulie, dar, la solicitarea consilierilor, a fost transferat pentru ședința din 22 iulie.
Subiectul urma a fi examinat la ședința CMC din 15 iulie, dar, la solicitarea consilierilor, a fost transferat pentru ședința din 22 iulie.
Subiectul urma a fi examinat la ședința CMC din 15 iulie, dar, la solicitarea consilierilor, a fost transferat pentru ședința din 22 iulie.
21. Aprobarea caietului de sarcini pentru elaborarea Planului urbanistic general al orașului Chișinău
În baza caietului de sarcini, primăria va selecta o companie care va elabora Planul Urbanistic General al municipiului Chișinău. Conform caietului de sarcini, Planul Urbanistic General urmează a fi realizat în 12 luni (de la semnarea contractului). Prețul estimativ este de 20 milioane lei (fără TVA).
Subiectul urma a fi examinat la ședința CMC din 15 iulie, dar, la solicitarea consilierilor, a fost transferat pentru ședința din 22 iulie.
Subiectul urma a fi examinat la ședința CMC din 15 iulie, dar, la solicitarea consilierilor, a fost transferat pentru ședința din 22 iulie.
23. Adjudecarea la licitație publică
Primăria propune vânzarea prin licitație a 20 loturi de pământ, localizate pe str. Petricani (3 loturi), str. Varnița, str. Roșiori, str. Constantin Stere, str. Pietrarilor, str. Uzinelor, bd. Renașterii Naționale, str. Porumbrele (3 loturi), str. Dragomire, bd. Mircea cel Bătrân, str. Vasile Lupu, str. Doina (2 loturi), str. Târgoviște, str. Ișnovăț și Calea Orheiului.
Mai multe dintre acestea urmau a fi examinate la ședința CMC din 15 iulie, dar, la solicitarea consilierilor, au fost transferate pentru ședința din 22 iulie.
25. Transmiterea în proprietate privată
Proiectul prevede asigurarea copiilor din clasele primare cu apă potabilă, cum se întâmplă în prezent în grădinițe. Implementarea prezentei decizii va costa bugetul municipal cc. 4 milioane de lei anual.
27. Scutirea de achitarea plății de locațiune pe perioada stării de urgență
29. Informație privind reabilitarea străzii Albișoara (marcajul, calitatea asfaltului și scurgerile pluviale), cu explicații în cazul încălcărilor, dacă au fost înregistrate
Raportul a fost solicitat de către consilierul Vasile Grădinaru (PAS) la ședința precedentă din 15 iulie 2021. Consilierii nu au reușit să examineze subiectul la ședința din 15 iulie și l-au transferat pentru ședința din 22 iulie.
30. Informație privind valorificarea sumelor incluse în bugetul municipal pentru anul 2021 pentru reabilitarea podului din str. Mihai Viteazul, str. Industriale și bd. Mircea cel Bătrân
Raportul a fost solicitat de către consilierul Alexandru Trubca (PAS) la ședința precedentă din 15 iulie 2021. Consilierii nu au reușit să examineze subiectul la ședința din 15 iulie și l-au transferat pentru ședința din 22 iulie.
31. Informație privind întreprinderea măsurilor de prevenire a utilizării ilegale a terenurilor municipale din str. Uzinelor 21 (teritoriul închiriat de agenți economici), plata chiriei care este achitată Societății pe Acțiuni „Agromașina” și nu în bugetul municipal
Raportul a fost solicitat de către consilierul Valerii Klimenko (P. Șor) la ședința precedentă din 15 iulie 2021. Consilierii nu au reușit să examineze subiectul la ședința din 15 iulie și l-au transferat pentru ședința din 22 iulie.
32. Informație privind executarea deciziei CMC nr. 13/36 din 06.08.2020 „Evacuarea/demolarea azilului de câini fără stăpân, construit ilegal pe str. Mircești”
Raportul a fost solicitat de către consilierul Iurie Tesa (DA) la ședința precedentă din 15 iulie 2021. Consilierii nu au reușit să examineze subiectul la ședința din 15 iulie și l-au transferat pentru ședința din 22 iulie.
33. Informația privind realizarea Contractului încheiat cu compania Vega Engineering referitor la elaborarea Planului Urbanistic General al mun. Chișinău
Raportul a fost solicitat de către consilierul Ion Cebanu (PL) la ședința precedentă din 15 iulie 2021. Consilierii nu au reușit să examineze subiectul la ședința din 15 iulie și l-au transferat pentru ședința din 22 iulie.
Primăria Mea va monitoriza LIVE dezbaterile și voturile consilierilor. Sintezele ședințelor precedente pot fi consultate pe pagina primariamea.md, secțiunea „Ce fac autoritățile/Ședințele CMC”.