De ce NU sunt bune subteranele?

PrimăriaMEA a scris și a cercetat în repetate rânduri problema subteranelor din orașul Chișinău şi a abordat nu doar iregularitățile acestora, dar și a căutat soluții și bune practici în legislația autohtonă și în exemplele de peste hotare. Am descoperit însă o altă perspectivă asupra subteranelor. Astfel, am dat de site-ul www.zebra.city4people.ru, dedicat totalmente argumentării de ce subteranele NU sunt bune pentru orașe. Autorii site-ului abordează acest subiect prin exemplul Moscovei, însă multe dintre argumentele lor sunt aplicabile și pentru Chișinău.

În primul rând, portalul sparge patru mituri de bază despre subterane:

1. Sunt mai sigure

Screen Shot 2017-03-17 at 17.13.53Se crede că un număr mare de pasaje subterane reduce numărul de accidente care implică pietoni. De fapt, spun autorii, din cauza dorinței oamenilor de a găsi un drum mai scurt, dar și din reticența de a urca și coborâ zeci de trepte, pietonii tind să traverseze strada în locuri neautorizate, acolo unde șoferii nu se așteaptă ca ei să le iasă în cale.

Dacă vorbim despre Chișinău, amintindu-ne și despre starea dezastruoasă a subteranelor noastre, cu siguranță spunem că pietonii nu doar “se lenevesc  să facă niște pași în plus”, mai mult, ei se tem să treacă prin acestea. Cei care au trecut noaptea prin subteranele de la Academia de Științe sau de pe bd. Dacia cu siguranță înțeleg despre ce vorbesc.

2. Traversarea subteranelor ia mai puțin timp

Screen Shot 2017-03-17 at 17.13.53 copySe consideră că traversarea subteranelor ia mai puțin timp decât a aștepta semnalul luminos verde al semaforului sau a lăsa mașinile să treacă.Screen Shot 2017-03-16 at 12.39.32

De fapt, conform regulamentelor de urbanism în vigoare ale Moscovei, pasajele subterane trebuie amplasate la o distanță de aproximativ 300-400 de metri unele de altele. În Chișinău, cele 18 subterane sunt amplasate la o distanță mai mare. Astfel, luând în calcul timpul de deplasare până la subterană, dar și traversarea acesteia, pietonului îi ia mai puțin timp să traverseze strada „la zebră”.

3. Semafoarele creează ambuteiaje

Screen Shot 2017-03-17 at 17.13.53 copy 2Mulți cred că trecerile pietonale și semafoarele cauzează ambuteiaje. Autorii portalului combat acest mit, spunând că problema, de fapt, nu este în semafoare înseși, ci în proasta lor reglare. Astfel, dacă autoritățile de resort reglează semafoarele conform solicitării porțiunii de drum respective, ambuteiajele pot fi evitate, iar pietonii pot traversa străzile mai sigur decât o fac actualmente.

4. În subterane sunt rampe

Screen Shot 2017-03-17 at 17.13.53 copy 3Autoritățile consideră că în pasajele subterane sunt create toate condițiile pentru persoanele cu deficiențe locomotorii: subteranele sunt dotate cu rampe.

De fapt, nu este așa. Rampele amplasate la un unghi de 45 de grade încă nu sunt un indicator al accesibilității. Conform normelor în vigoare, înclinarea rampei nu trebuie să depășească 10%, ceea ce înseamnă că la o înălțime de 1 metru, lungimea rampei ar trebui să fie de 10, 05 metri, fapt care – evident – nu este respectat. Astfel, rampele din subterane sunt inaccesibile și dificil (chiar periculos) de utilizat de către persoanele cu deficiențe locomotorii.

Această perspectivă a moscoviților prezintă subteranele dintr-un unghi pe care nu-l abordăm atât de des, nu-i așa? Scrie-ne și tu în comentarii, care este părerea ta despre utilitatea subteranelor?

sursa: www.zebra.city4people.ru

Subscrie

Scrie o petiție

Contacte

Adresa postala:

MD-2012 Chisinau

str. Sciusev 101

E-mail:

echipa@primariamea.md