Ședința serviciilor primăriei din 12 februarie 2018

La ședința de luni a Primăriei Silvia Radu a solicitat pretorilor să facă inspecții în sectoare pentru a verifica activitatea agenților economici și modalitatea de conectare la electricitate, situația clădirilor cu destinație nelocativă, detectarea șantierelor de construcții și soluționarea problemei noroiului adus de mașinile care lucrează pe șantiere. Un subiect care a stârnit nemulțumirea primarului interimar a fost planul de acțiuni pentru securizarea participanților la trafic. Deși în plan se regăsesc 14 soluții, printre care aplicarea marcajului la trecerile de pietoni, iluminarea acestora, instalarea indicatoarelor rutiere cu margini reflectorizante, precum și amenajarea trecerilor de pietoni în formă de denivelări artificiale pe toată lățimea trecerii pietonale, Silvia Radu s-a arătat nemulțumită de informația prezentată și a solicitat șefului interimar al Direcției transport o prezentare adițională cu estimări concrete. La ședință s-au mai discutat subiecte precum situația epidemiologică, ordinea publică, infrastructura rutieră, înscrierile online la grădinițe și au fost menționate mai multe sesizări parvenite de la locuitorii capitalei.

UNDĂ VERDE LA REFORME
Silvia Radu a anunțat că la ultima ședință a Consiliului municipal aleșii locali au dat undă verde pentru începerea reformelor în mai multe direcții ale Primăriei. Regulamentele de activitate a noilor structuri vor fi pregătite în timpul apropiat.

NOROIUL DE PE ȘANTIERE
Silvia Radu a solicitat pretorilor să facă inspecții în sectoare, ca să detecteze noi șantiere de construcții şi să verifice care e starea lucrurilor şi cum poate fi soluționată problema noroiului adus de mașini în oraș. O propunere a fost să fie aprobată obligativitatea curățirii roților autovehiculelor.

CONECTĂRI ILEGALE LA ELECTRICITATE
În urma unei inspecții realizate în sectorul Râşcani, s-a descoperit că mai mulți agenți economici sunt conectați la electricitate direct de la Î. M.„Lumteh”, ceea ce constituie o încălcare a legislației. Mulți dintre aceștia nu au contoare, astfel aduc pierderi la buget. Vor avea loc verificări, contractele vor fi reziliate și altele noi semnate. Banii economisiți de pe urma acestui exercițiu vor fi investiți în iluminarea străzilor municipale.  

MENȚINEREA ORDINII PUBLICE
Pe parcursul săptămânii precedente, pe teritoriul municipiului Chișinău au fost înregistrate 161 de infracțiuni, dintre care 98 au fost descoperite pe parcursul a 24 de ore. Totodată, au fost descoperite 32 de infracțiuni săvârșite anterior.
Au fost întocmite 1452 de procese contravenționale și aplicate amenzi în mărime de 1,294 mln de lei, dintre care 334 mii de lei s-au achitat pe parcursul a 72 de ore. Dispeceratul 902, a recepționat în total 1333 apeluri, dintre care s-a reacționat operativ la 813 informații. Au fost reținute în flagrant 14 persoane, iar 67 de persoane au fost documentate contravențional.
Au avut loc 27 accidente rutiere, în urma cărora 30 de persoane au rămas traumatizate, 11 pietoni au fost loviți, dintre care 9 – în afara trecerii pietonale, iar 2 – pe trecerea pietonală.

SOLUȚII PENTRU SESIZĂRILE DE LA CETĂȚENI
1. Lipsa iluminatului stradal în curtea blocului de locuit din strada Korolenco nr. 5

Pretorul sectorului Centru a declarat că până la mijlocul lunii martie vor fi instalați pilonii pentru asigurarea iluminatului stradal.

2. Clădirea din str. Uzinelor nr. 9, care a fost afectată de incendiu în noiembrie 2016, constituie un pericol pentru pietoni, pentru că nu au fost demolate ultimele 2 etaje.

Proprietarul clădirii nu a demarat procesul de demolare din cauza problemelor financiare. Silvia Radu i-a cerut pretorului sectorului Ciocana să emită o solicitare în scris agentului economic, pentru ca eventual problema să poate fi soluționată în instanța de judecată.

CLĂDIRILE CU ALTĂ DESTINAȚIE DECÂT CEA LOCATIVĂ
Pretorul sectorului Buiucani a realizat un raport, în urma inspecției patrimoniului care aparține municipalității, și anume construcțiile care au altă destinație decât cea locativă. S-a constat că bugetul municipal a pierdut câteva milioane de lei în ultimii ani, pentru că aceste spații nu au fost date în locațiune sau pentru că nu au fost percepute taxele pentru servicii.  
Edilul capitalei a solicitat celorlalți pretori să examineze clădirile din sectoarele lor, pentru ca ulterior să fie creat un nou regulament de gestionare a acestor spații, care să indice clar mecanismul de repartizare  a clădirilor, percepția taxelor locale, ş.a.   

SITUAȚIA EPIDEMIOLOGICĂ
În ultima săptămână au fost înregistrate aproximativ 2572 cazuri noi de infecții virale sau de infecții a căilor respiratorii și 23 cazuri de gripă.  

SOLUȚII PENTRU SECURIZAREA PARTICIPANȚILOR LA TRAFIC
Vitalie Butucel, vicedirectorul Direcției generale transport public şi căi de comunicație, a prezentat planul de acțiuni ce prevede securizarea participanților la trafic. În plan se regăsesc 14 soluții, inclusiv costurile estimative pentru implementarea acestora. Pentru îmbunătățirea situației în acest domeniu, a fost propus ca pe anumite segmente de treceri pietonale din capitală, marcajul rutier să fie aplicat din material termoplast de culoare alb-roșie, în special în vecinătatea instituțiilor de învățământ. De asemenea, unele segmente de treceri pietonale să fie amenajate sub formă de denivelări artificiale pe toată lățimea drumului, iar iluminatul public în acest perimetru să fie suplimentat.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [4.31 MB]


Silvia Radu a solicitat o prezentare adițională cu estimări concrete, care să conțină numărul exact al trecerilor de pietoni, adresele unde vor fi executate lucrările, numărul indicatoarelor rutiere care nu sunt vizibile,  ş.a. pentru a putea fi alocat bugetul şi demarat procesul de securizare.

„Prezentări de genul internet nu avem nevoie că noi singuri intrăm în internet și vedem lucrurile acestea. Dvs trebuia să vă așezați și să faceți lista la cele mai problematice treceri pietonale”, a replicat Silvia Radu.

CONCEPȚIA DE DEZVOLTARE DURABILĂ A INFRASTRUCTURII TRANSPORTURILOR
Caietul de sarcini a „Concepției de dezvoltare durabilă a infrastructurii transporturilor pentru teritoriul municipiului Chișinău” va sta la baza Planului Urbanistic General al mun. Chișinău. Asupra documentului s-a lucrat aproximativ 4 luni, iar conținutul acestuia a fost deja supus dezbaterilor publice şi prezentat consilierilor municipali. Scopul acestei lucrări este îmbunătățirea accesibilității și buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate și transport, iar prioritate va avea circulația pasivă.

„Procentual circulația ar trebuie să fie reprezentată astfel: 30% transport public, 10% circulația pietonală, 30% transport alternativ (biciclete, motorete) și  30% transport privat”, a subliniat Sergiu Borozan, arhitect șef al mun. Chișinău.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [6.78 MB]


Companiile interesate să aplice vor putea accesa caietul de sarcini și regulile de participare, începând cu 14 februarie 2018, atunci când va fi lansată licitația.  

„Deschiderea dosarelor recepționate va fi transmisă online, întru asigurarea transparenței”, a accentuat Silvia Radu.

ÎNSCRIERI ONLINE LA GRĂDINIȚE
Toți părinții care doresc să-şi înscrie copiii la una din grădinițele din capitală sunt încurajați să o facă prin intermediul serviciului online www.egradinita.md.
Potrivit viceprimarului Ruslan Codreanu, serviciul public online de înscriere a copiilor în instituțiile de învățământ preșcolar, este funcțional și va fi dezvoltat în continuare.

„Trecerea la sistemul online de înscriere a copiilor în instituțiile de educație timpurie este un pas în eliminarea birocrației și a corupției pe segmentul respectiv”, a subliniat Ruslan Codreanu.

CURTEA CU GOSPODARI
În perioada 10 februarie – 10 martie, în sectorul Râșcani se va desfășura concursul  
„Curtea cu Gospodari”, în urma cărora vor fi desemnate 3 curți câștigătoare care vor fi premiate cu bănci moderne și unelte de salubrizare. Mai multe detalii și condițiile de participare pe www.rascani.md.

SESIZĂRI DE LA CETĂȚENI
Silvia Radu a citit și a comentat câteva sesizări recepționate de la chișinăuieni:
1. Programul microbuzului 124 nemulțumește oamenii, care sunt nevoiți să aștepte în stații mai mult de jumătate de oră.

Silvia Radu i-a solicitat lui Vitalie Butucel să inspecteze problema și în caz de necesitate să creeze un regulament, ca să fie soluționată problema orarului microbuzelor.

2. Construcția din apropierea blocului Romanița are loc cu încălcări: defrișarea arborilor și distrugerea drumului recent asfaltat.

Petru Haruța va verifica dacă într-adevăr au loc defrișări în acea zonă.

3. Ajutor material femeilor care au născut în anul 2017, dar nu și celor care erau însărcinate în ultimul termen, la sfârșitul acelui an.

Ruslan Codreanu va analiza situația și va informa cu privire la numărul femeilor gravide în 2017.

4. La grădinița nr. 5 „Bucuria” nu există suficient personal didactic și părinții sunt rugați să găsească alte grădinițe.

Ruslan Codreanu a declarat că această grădiniță a fost vândută și se află pe un teren privat. Va fi lansat un anunț de suplinire a locurilor vacante, iar copii vor fi redirecționați temporar în alte grupe.

În acest context, Silvia Radu a menționat că vor fi căutați bani în rezervele bugetare, pentru majorarea salariilor angajaților din grădinițe.

5. Locuitorii din strada Marinescu nr. 1 – 12a sunt nemulțumiți de faptul că în zonă nu există canalizare și drum asfaltat.

Silvia Radu i-a solicitat lui Vitalie Butucel și celor de la Exdrupo să găsească soluții pentru această problemă.

Responsabilă: Alina Vodă

Subscrie

Scrie o petiție

Contacte

Adresa postala:

MD-2012 Chisinau

str. Sciusev 101

E-mail:

echipa@primariamea.md