Vot online pentru activitatea pretorilor și a 2-a încercare de a cumpăra 100 de autobuze

 

Cetățenii ar putea să dea note online pentru activitatea preturilor în sectorul lor. Ideea a fost, deocamdată, anunțată doar în cadrul ședinței primăriei, iar un termen de executare nu a fost oferit. Printre alte planuri ale primăriei este instalarea unor camere video pe autospecialele Regiei Exdrupo. Totodată, Primăria a lansat o nouă licitație pentru a cumpăra 100 de autobuze, după ce concursul precedent a fost anulat.  

 

Am rezumat cele mai importante subiecte discutate la ședința primăriei din 1 martie 2021. Te invităm să le accesezi din meniul de mai jos:

 

COVID-19 în capitală

100 de autobuze la o II-a încercare de licitație

Str. Ion Creangă intră în reparație

Videoregistratoare pentru autospecialele Exdrupo

WC-ul din Parcul Valea Trandafirilor se va redeschide pentru cetățeni

Vot online pentru activitatea pretorilor

Preturile puse să ceară remedieri de la agenții economici

Majoritatea angajaților din primărie muncesc „satisfăcător”

2 din 4 parteneriate public-private au primit oferte

 

În afara ședinței: 

Strategia pentru Transport alternativ 

Măsuri pentru maidanezii din capitală 


 

COVID-19 în capitală

Pe 7 martie 2021 se va împlini un an de pandemie de Covid-19 în Republica Moldova. În această perioadă în Chișinău au fost înregistrate peste 80 000 de îmbolnăviri, dintre care 4561 de cazuri noi confirmate în ultima săptămână (22-28 februarie 2021).

 

În spitalele municipale sunt internați 1488 de pacienți, lăsând libere doar 12 locuri în ziua de luni, 1 martie 2021 

 

Primarul general a enumerat prioritățile în gestionarea pandemiei:

#1. gestionarea situației la nivelul instituțiilor medicale, inclusiv cele republicane. Ion Ceban își dorește mai multe spitale republicane activate, pe lângă cele municipale;

#2. vaccinarea: „Este regretabil că astăzi suntem la coada țărilor care vaccinează”, a declarat edilul.


 

100 de autobuze la o II-a încercare de licitație

 

Săptămâna trecută a fost relansat tenderul internațional pentru achiziția a 100 de autobuze. Timp de o lună agenții economici interesați vor putea să-și depună ofertele.

 

Licitația precedentă din toamna lui 2020 a fost anulată de primărie după ce Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor a dispus reexaminarea ofertelor, iar primăria a fost obligată să reevalueze ofertele și contestațiile participanților. Decizia primăriei a fost de a anula licitația și a organiza un alt concurs. Suma prevăzută pentru lotul de 100 de autobuze era de 270 de milioane de lei. 


 

Str. Ion Creangă intră în reparație

 

Str. Ion Creangă va fi închisă între 9 – 31 martie, în legătură cu începerea lucrărilor la rețeaua de apă și canalizare. 

Strada va fi închisă pentru circulația vehiculelor în perimetrul str. V. Belinschi – E. Coca, cu excepția transportului public spre str. Alba Iulia

Atenție! Circulația va fi sistată total în zonă în perioada: 06.03.2021 (ora 07:00) – 08.03.2021 (ora 19:00)

Verificați pe ce trasee vor fi reorganizate rutele de transport public aici.

 

Reabilitarea străzii Ion Creangă, care include și turnarea unui nou strat de asfalt urmează să fie finalizate până în martie 2022.


 

Camere video pentru autospecialele Exdrupo

 

Primarul general i-a atras atenția șefului Exdrupo că, deși întreprinderea curăță străzile, multe rămân murdare. Astfel, edilul a sugerat să fie instalat câte o cameră video pe autospecialele Exdrupo, pentru a putea fi monitorizată munca acestora.


WC-ul din Parcul Valea Trandafirilor se va redeschide pentru cetățeni

 

După o vizită în sector, primarul general a criticat gestiunea Parcului Valea Trandafirilor. Acesta a menționat că singurul WC public din parc nu este disponibil pentru vizitatori, ci este folosit de paznicul parcului drept adăpost. Mai mult, nu se poate găsi un responsabil, pentru că subdiviziunile pasează vina de la una la alta. 

Direcția Locativ-Comunală şi Amenajare, șeful de la Spații Verzi și noua pretoră a sectorului Botanica au primit termen 2 săptămâni pentru a rezolva problema, altfel le va fi cerută demisia.


 

Vot online pentru activitatea pretorilor

 

Ion Ceban și-a propus să fie creată o platformă online pe care cetățenii să poată aprecia activitatea pretorilor în fiecare sector. Finanțarea către preturi ar urma să fie distribuită în funcție de opinia cetățenilor. 

Deocamdată, Ion Ceban a cerut să-i fie prezentate soluții pentru implementarea platformei, fără a oferi un termen de executare. 

Preturile puse să ceară remedieri de la agenții economici 

 

Preturile au primit termen până pe 10 aprilie 2021 să înainteze toate pretențiile de remediere a neconformităților la lucrările de infrastructură executate de agenții economici pe parcursul anului 2020. 

Asta, pentru a nu pierde perioada de garanție, în care agenții economici contractați repară din banii lor neregulile admise.  


 

Majoritatea angajaților din primărie muncesc „satisfăcător”

 

Evaluarea profesională a funcționarilor primăriei a scos la iveală o situație îngrijorătoare. 

„Sunt șefi de direcții, de secții care habar nu au cu se ocupă direcțiile lor. Stau de ani de zile în funcții”, a declarat Ion Ceban. 

Astfel, edilul a anunțat că peste 60% din funcționarii primăriei vor primi doar calificativul „satisfăcător” pentru activitatea lor. În cazul la foarte puțini angajați din primărie li se poate atribui calificativul „foarte bine”. Unii vor trebui să plece din funcții.


 

 2 din 4 parteneriate public-private au primit oferte

 

Săptămâna trecută a expirat termenul pentru depunerea ofertelor din partea agenților economici interesați să investească în 4 parteneriate public-private lansate de primărie. 

O singură ofertă a fost depusă pentru parteneriatul public-privat pentru un edificiu unic pentru serviciile primăriei, iar pentru proiectul de iluminat stradal – 3 oferte.

Nu au fost depuse oferte pentru amenajarea subteranei Ismail – Ștefan cel Mare și a terenului Liceului Sportiv nr. 1. Licitația va fi repetată în privința lor.


 

În afara ședinței:


 

Strategia pentru Transport alternativ  

 

Luni, 1 martie 2021, a fost propus pentru consultări publice draftul Strategiei de dezvoltare a infrastructurii pentru transport alternativ în orașul Chișinău, a anunțat pe Facebook viceprimarul pentru mobilitate urbană, Victor Chironda.

Accesați documentul aici

 

Principalele rezultate așteptate până în 2026 sunt: 

1. O rețea de trasee pentru biciclete și alte tipuri de transport alternativ de 200 km, care va lega toate sectoarele orașului Chișinău;

2. Schimbarea atitudinii locuitorilor față de transportul alternativ și promovarea ciclismului urban;

3. Creșterea ponderii transportului alternativ până la 1% în raport cu ponderea totală de mișcări zilnice a tuturor tipurilor de transport;

4. Creșterea numărului de parcări pentru biciclete lângă instituții publice, instituții de învățământ și centre de agrement.

 

Prezentarea proiectului de strategie supus consultărilor publice, va avea loc sâmbătă, 13 martie 2021, ora 11:00, la Digital Park și va fi transmis online. 

Dacă aveți recomandări de îmbunătățire pentru Strategia de dezvoltare a infrastructurii pentru transport alternativ, le puteți expedia până pe 11 martie 2021 la oricare dintre următoarele: 

– la acest formular Google https://forms.gle/Mw1x5VC33soQhHfo7;

– pe adresa electronică: info@ecopro.md (persoană de contact: Ana-Maria Popa);

– la numărul de telefon + 373 62086535;

– pe adresa: Primăria mun. Chișinău, mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 83.


 

Măsuri pentru maidanezii din capitală 

 

Primăria Chișinău a aprobat un Plan de măsuri imediate pentru a soluționa problema câinilor vagabonzi pentru anul 2021. 

Măsurile prevăd încheierea unui contract pe termen scurt de prestări servicii de capturare a câinilor fără stăpân din sectorul Ciocana, urmând ca „Autosalubritate” să sterilizeze și să vaccineze minim 5 animale pe zi în perioada 1 martie – 30 aprilie 2021. 

De asemenea, în perioada 1 aprilie – 31 decembrie 2021, prin contractarea serviciilor de sterilizare și vaccinare cu clinica mobilă, urmează să fie sterilizate circa 20 de animale pe săptămână, care sunt capturate de echipele de ecarisaj din cadrul întreprinderii municipale de profil.

 

Responsabilă de monitorizare: Felicia Crețu

 

Această sinteză  a fost realizată cu suportul financiar acordat de Biroul de Cooperare al Elveției în Moldova. Conținutul sintezei și analiza realizată aparțin autorului și nu reflectă neapărat viziunea donatorului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Subscrie

Scrie o petiție

Contacte

Adresa postala:

MD-2012 Chisinau

str. Sciusev 101

E-mail:

echipa@primariamea.md