PrimariaMea
Tichetare electronică în testare și transport public pe str. Albișoara  Image
20 nov. 2020

Tichetare electronică în testare și transport public pe str. Albișoara 

Autoritățile municipale pregătesc, începând cu 2021, primele teste pentru tichetarea electronică, așteptată în capitală de circa zece ani. Biletele de călătorie vor putea fi cumpărate cu cardul bancar pe câte o linie de troleibuz și autobuz timp de 6 luni. Totodată, primăria Chișinău examinează posibilitatea lansării unei rute de transport public care să conecteze sectoarele Botanica și Buiucani. 

 

Am rezumat cele mai importante subiecte discutate la ședința primăriei din 15 iunie 2020. Te invităm să le accesezi din meniul de mai jos:

 

COVID-19 în capitală

Transport public pe str. Albișoara

Proiect pilot de tichetare electronică

Verificări anti-incendiu

Școlile vor primi peste 600 de laptopuri

Aleea Pictorilor și a meșterilor populari - în pregătire

Rapoartele pentru 2020

 

În afara ședinței:

Starea tehnică a Podului Mihai Viteazul


COVID-19 în capitală

 

Numărul cazurilor Covid-19 este în creștere. 2 670 de îmbolnăviri noi au fost depistate săptămâna trecută în capitală (9-15 noiembrie 2020), cu circa 300 mai multe decât în săptămâna precedentă, conform datelor oferite de Ministerul Sănătății. În total, în Chișinău, s-au infectat circa 38 000 de persoane până în prezent.   

 

875 de pacienți sunt internați în spitalele municipale din capitală, iar alți circa 24 000 de pacienți cu forme ușoare se tratează de acasă sub supravegherea medicilor de familie, a raportat șeful adjunct al Direcției Sănătate, Boris Gâlcă. Toate paturile de terapie intensivă sunt în continuare ocupate. Totuși, La Centrul Covid de la Moldexpo sunt 200 de paturi de rezervă care pot fi utilizate dacă va fi nevoie.


Transport public pe str. Albișoara

 

Transportul public ar putea fi introdus  pe strada Albișoara după renovare.  Autoritățile municipale examinează posibilitatea deschiderii unei rute noi de transport public, care să facă legătura între sectorul Botanica și Buiucani al capitalei. Măsura ar fi necesară, mai ales că str. Ion Creangă din sectorul Buiucani va intra curând în reparație. 

 

Regia Transport Electric Chișinău va prezenta până la finalul săptămânii schema pentru circulația unităților de transport. 


Proiect pilot de tichetare electronică 

 

Din 2021 va începe un program pilot de testare a tichetării electronice. Astfel, echipamentul va fi instalat în unitățile de transport de pe o linie de troleibuz și o linie de autobuz din capitală. Apoi, timp de 6 luni chișinăuienii vor avea ocazia să testeze sistemul, a anunțat consilierul primarului general Corneliu Iațco. 

 

Plata se va face cu cardul bancar, iar ca alternativă, călătorii vor putea în continuare plăti cu bancnote taxatorilor, care vor achita electronic în locul lor, a oferit detalii pentru TV8 Corneliu Iațco.

 

Programul pilot este implementat de companiile Visa & Mastercard. Totuși, acestea nu vor fi favorizate atunci când se va organiza licitația pentru a selecta compania care va implementa parteneriatul public-privat, a declarat funcționarul. 

 

Licitația pentru soluții de implementare a tichetării electronice va putea fi organizată după luna februarie 2021, când este planificat să fie finalizat studiului de fezabilitate actualizat, care va calcula fluxul de călători în diferite condiții, inclusiv cele pandemice.

Sursa: chisinau.md


Verificări anti-incendiu 

 

Primarul general a cerut să se facă verificări la infrastructura anti-incendiu și la rețelele electrice în toate instituțiile sociale, cum ar fi spitale, dar și în școli și grădinițe. Edilul a cerut ca raportul verificărilor să îi fie prezentat până la finalul lunii decembrie

 

Solicitarea vine în contextul unui incendiu izbucnit sâmbătă, 14 noiembrie, într-un spital din România și care a luat viața a 10 pacienți bolnavi de Covid-19 internați la terapie intensivă. Procurorii români investighează funcționarea defectuoasă a aparaturii medicale drept cauză. 


Școlile vor primi peste 600 de laptopuri 

 

Primăria Chișinău informează că 675 de laptop-uri, donate de Ministerul Educației, vor fi distribuite în mai multe școli pentru a asigura buna desfășurare a procesului de studiu online. 

 

Primarul general a atenționat ca acestea să fie folosite de cadrele didactice și elevi, și să nu ajungă la directori. 

 

Laptopurile vor fi repartizate în baza numărului total de elevi și cadre didactice per instituție. Însă, lista școlilor unde vor ajunge calculatoarele nu a fost făcută publică pe pagina Direcției Educație Chișinău

 

În anul 2020, au fost distribuite instituțiilor de învățământ din capitală 983 de calculatoare achiziționate de Direcția Educație. 


Aleea pictorilor și a meșterilor populari - în pregătire 

 

Aleea Pictorilor, din Parcul Catedralei de-a lungul străzii Columna, va fi amenajată integral până la finalul lunii decembrie, cu o lună întârziere. Pretorul sectorului Buiucani, Vadim Brânzaniuc, a raportat că în săptămâna 16-20 noiembrie vor fi instalate toate suporturile de beton care vor servi drept vitrine pentru pictorii strămutați din scuarul Mihai Eminescu.

Cât despre planurile autorităților de a amenaja strada pietonală Eugen Doga cu instalații pentru comerț pentru meșteri populari, acestea nu vor apărea până la finalul anului. Pentru început, urmează să se lanseze o licitație pentru instalații.  

Sursa: chisinau.md


Rapoartele pentru 2020

 

Direcțiile primăriei, întreprinderile municipale, precum Autosalubritate, Spații Verzi, preturile, viceprimarii trebuie să pregătească câte un raport de activitate pentru anul 2020, dar și explicații pentru restanțe. 

 

Până pe 20 decembrie 2020 rapoartele se vor regăsi pe pagina web a primăriei chisinau.md, a solicitat primarul general. 


În afara ședinței: 


Starea tehnică a Podului Mihai Viteazul 

 

Primăria Chișinău a publicat raportul de expertiză tehnică a podului de pe str. Mihai Viteazul. Raportul a fost făcut în anul 2018 și constată că podul este într-o stare avansată de degradare, nu este sigur pentru circulație rutieră și pietonală și necesită intervenții urgente.

În baza raportului de expertiză tehnică se va putea face proiectul de reparație. Totuși, primarul general a anunțat deja într-o postare pe Facebook că este nevoie de 72 de milioane de lei pentru renovarea podului. Conform edilului, reparația podului este în prioritățile autorităților municipale, pentru că fiecare an de așteptare va crește costurile.

  

 

Responsabilă de monitorizare: Felicia Crețu

 

 

Această sinteză  a fost realizată cu suportul financiar acordat de Biroul de Cooperare al Elveției în Moldova. Conținutul sintezei și analiza realizată aparțin autorului și nu reflectă neapărat viziunea donatorului.


Publicat de:

Distribuie