PrimariaMea
Ședința serviciilor primăriei din 7 August 2017 Image
09 aug. 2017

Ședința serviciilor primăriei din 7 August 2017

Luni, 7 August 2017, s-a desfășurat ședința săptămânală a serviciilor primăriei cu participarea direcțiilor, întreprinderilor și preturilor municipale.  Subiectele discutate în cadrul ședinței au fost: evacuarea crengilor, aplicarea și instalarea indicatoarelor și marcajelor rutiere, comerțul stradal, cablurile care atârnă de pe urma intemperiei, lucrările de infrastructură rutieră și finalizarea lucrărilor de pe bulevardul Ștefan cel Mare.

 

DIRECȚIA GENERAL LOCATIV-COMUNALĂ ȘI AMENAJARE

Petru Gontea, șeful direcției, a raportat privind salubrizarea și pregătirea pentru iarnă a fondului locativ. Conform funcționarului, profilaxia fondului locativ a fost realizată în măsură de 73 la sută și curățarea și spălatul în volum de 63 la sută, control hidraulic 62 la sută și analiza 42 la sută.  Fondul locativ este pregătit la nivel de 50%.  Până la sfârșitul lunii septembrie direcția va finaliza lucrările.

Un aspect mai complicat îl reprezintă reparația acoperișurilor. Oamenii așteaptă ajutor din partea consiliului, însă există o problemă cu agenții economici care au fost contractați. Aceștia au oferit un preț mai mic, însă cu o calitate mai joasă au cerut anularea licitației. Direcția însă nu este de acord și va intra în proces de judecată pentru a elibera materialul pentru acoperiș.

Un alt aspect privind evacuarea crengilor din oraș, este că încep a cădea frunzele și respectiv este un volum mai mare de lucru și rute efectuate. Cel mai probabil direcția va apela la fondul de rezervă pentru a îmbunătăți situația din sectorul Botanica.

Transportul care este folosit pentru colectarea și evacuarea gunoiului de pe platforme a fost temporar implicat în amenajarea gunoiștii de la Țânțăreni, de aceea salubrizarea unor platforme de gunoi ar fi putut întârzia. Conform spuselor lui Petru Gontea, aceste unități de transport deja sunt utilizate conform destinației acestora.

 

DIRECȚIA POLIȚIE

În ultima săptămână au fost întreprinse 28 de măsuri în masă, fără încălcarea ordinii publice. Au fost întocmite 900 procese contravenționale de către angajații poliției capitale, au fost aplicate amenzi în sumă de 600 000 lei, dintre care au fost achitate amenzi în sumă de 115 000 lei, pe parcursul a 72 de ore.

În ultima săptămână au avut loc 25 de accidente rutiere în urma cărora 28 de persoane au fost traumatizate, iar două persoane au decedat la fața locului accidentelor. Au fost lovite două persoane în afara trecerii pietonale și trei – pe trecerea pietonală.

Dintre aceste 25 cazuri de accidente rutiere, 5 au avut loc din cauza depășirii vitezei și 2 din cauza nerespectării distanței.

 

Pe lângă datele menționate mai sus,  în ultimele șapte luni au avut loc 6391 accidente mici, dintre care 1493 au avut loc din cauza depășirii vitezei,  44 au fost cauzate de starea de ebrietate, 1258 accidente au avut loc din cauza nerespectării distanței. Au fost intentate 544 dosare penale în legătură cu conducerea unităților de transport în stare de ebrietate, dintre care 518 dosre penale au fost trimise procurorilor.

Pe bulevardul Dacia au avut loc cele mai multe accidente - 47,  pe str. Muncești - 26, str. Ștefan cel Mare - 26,  str. Vadul lui Vodă - 21, str.  Alecu Russo -18,  șoseaua Balcani - 17,  Mircea cel Bătrân - 14 și Calea Ieșior - 11.

 

DIRECȚIA TRANSPORT PUBLIC ȘI CĂI DE COMUNICAȚIE

Oleg Caraman a declarat că lucrările de pe bulevardul Ștefan cel Mare se desfășoară conform planului aprobat. Pe parcursul săptămânii trecute au fost amenajați 3600 mp de pavaj, 50 metri liniari de borduri mari, 64 metri lineari de bordură mică.

Săptămâna curentă se preconizează  aplicarea a 6000 mp de pavaj. Conlucrăm cu serviciile pentru a urgenta eliberarea șantirului. Planificăm soluționarea problemei pilonilor de la Universitatea de Medicină.

 

DIRECȚIA EDUCAȚIE, TINERET ȘI SPORT

Alexandru Fleaș: „S-au început lucrările de reparații curente și capitale ale instituțiilor de învățământ care vor fi finisate până la 25 august. Sistemele de încălzire au fost verificate și spălate în tote instituțiile de învățământ.

În taberele de odihnă sunt efectuate controale din partea reprezentanților centrului de sănătate publică și comisia din partea DGETS ( Direcția generală educație, tineret și sport). Săptămâna trecută au fost vizitate taberele „Alunelul”, „Poienița Veselă”, „Luceafărul” și „Cireșarii”.  Condițiile din tabere sunt respectate. Încălcări grave nu au fost depistate.

 

Fleaș Alexandru a solicitat ca întreprinderea Municipală "Asociaţia de gospodărire a spaţiilor verzi" să ajute la curățarea și salubrizarea grădiniței nr. 50.

 

DIRECȚIA SĂNĂTATE

Direcția sănătate împreună cu direcția generală educație, tineret și sport au vizitat taberele Alunelul”, „Poienița Veselă”, „Luceafărul” și „Cireșarii”. Constantin Râmiș a confirmat că toate condițiile taberelor sunt în ordine.

Solicitări de asistență medicală de urgență au fost în număr de 4480. Toate persoanele au primit asistența necesară.

Săptămâna trecută a fost înregistrată o creștere de 54 de nașteri în instituțiile medicale municipale.

3506 persoane au avut nevoie de asistență mediclă în perioada caniculară.

 

PRETURA CENTRU 

Preturei Centru i-a fost alocate  circa 100 000 lei  din fondul de rezervă pentru evacuarea crengilor.  Vineri, 4 august, pretura a primit oferte de la agenții economici pentru transportarea crengilor. Aproximativ în 2-3 zile se vor începe lucrările de evacuare a acestora. Lucrările vor îcepe de la str. Ialoveni, urmând Stadionul Republican și anume evacuarea crengilor de pe marginea gardului acestuia.

Comerțul neautorizat este monitorizat și se menține ordinea pe bulevardul Iurii Gagarin, Aleea Gării și str. Tiraspol. Toți comercianții neautorizați au fost redirecționați în piața „Agrovista”. Piața nu percepe nici o taxă, pe viitor pensionarii și persoanele social vulnerabile vor achita o taxă de 5 lei. Toți comercianții s-au conformat cu excepția unui grup de 15-20 de persoane.

Pretura Centru, împreună cu centrul comercial UNO a creat o schemă de menținere a ordinii publice și a salubrizării.  S-a curățat aleea și aceasta a devenit una destul de prielnică.

În sectorul centru au fost lichidate 38 micro-gunoiști și au fost efectuate reparații curente de asfalt circa 1079 m2.

În urma raportării, Nistor Grozavu a lansat ideea amplasării unei pieți de vechituri pe bulevardul Iurii Gagarin. Acesta a îndemnat reprezentanții preturii să analizeze această posibilitate.  

 

PRETURA CIOCANA

În sectorul Ciocana au rămas sporadic câteva crengi în unele curți ale blocurilor, în rest însă, curțile sunt practic curățate.  Au mai rămas crengile amplasate în jurul S.A. Termoelectrica și S.A. Moldovagaz.

 

PRETURA BOTANICA

Luni, 1 August 2017, în cadrul ședinței consiliului comunei Băcioi, s-a luat decizia de a oferi un platou de stocare a crengilor din sctorul Botanica.  Acesta este mult mai aproape și este foarte comod pentru evacuarea și stocarea crengilor.

Tocatorul de la Soldanesti  va fi adus pe str. Decebal,  pe stadionul școlii internat nr. 2. Se face tot posibilul ca în decursul a unei luni, să se toace toate crengile.

Nistor Grozavu a venit cu solicitarea de a se evacua în primul rând crengile de pe teritoriul instituțiilor de învățământ, cel târziu până pe data de 20-25 August 2017.

 

PRETURA RÂȘCANI

Cu privire la acțiunile întreprinse pentru salubrizarea și amenajarea teritoriului  au participat 867 de persoane și 51 de unități de thnică specială și s-au evacuat 69 de rute. 

Din 230 de ACC-uri și APLP-uri s-au evacuat 220, respectiv pe sectorul Râșcani au mai rămas 10. S-a cosit iarba la 71 de blocuri cu suprafața de 65 850 m2,  și s-au evacuat 17 rute de iarbă.

În urma vijeliei de duminică au fost doborâți 3 arbori (Matei Basarab 7/6, Gheorghe Madan 57 și 87/2. Aceștia au fost defrișați și evacuat, iar drumul nu este blocat.

În parcul Mezon au fost instalate 25 de bănci și 22 de urne.

Pretorul Nicolae Balaur a adus mulțumiri întreprinderii municipale „Spațiile Verzi”, Dircției generale locativ-comunale și amenajare și tuturor care s-au implicat și ajutat la instalarea băncilor și urnelor.

 

  • Întreprinderea Municipală „LUMTEH” a efectuat lucrări de restabilire a iluminatului pe str. Florilor 20, Georghe Ureche 1 și str. Vladimirescu.

  • Întreprinderea Municipală „EXDRUPO", a efectuat lucrări de reparație curentă a drumurilor  - 409 m2, lichidarea situațiilor de avariere - 21.68 m2, trasarea marcajului rutier - 1005 metri.

  • În decursul a două săptămâni toate crengile vor fi tocate.

 

PRETURA BUIUCANI

Pe parcursul săptămânii trecute, la salubrizare au participat 1664  persoane și au fost utilizate 53 de unități. Au fost efectuate 79 de rute. Din sector au fost lichidate 3 gunoiști 18 micro-gunoiști. 

 

Au avut loc 34 de scurgeri, dintre care 29 au fost lichidate. 

Întreprinderea municipală „EXDRUPO” lucrează conform graficului stabilit.

Pe parcursul săptămânii vor fi lichidate crengile de pe teritoriul instituțiilor de învățământ din sectorul Buiucani.

 

ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ „ASOCIAȚIA DE GOSPODĂRIRE A SPAȚIILOR VERZI”

În sectorul Râșcani au avut loc 4 intervenții în urma ploii, însă fără pagube majore. Pe strada Matei Basarb 7/5 a avut loc un accident, unde un copac a căzut pe parbrizul unei mașini. Toate avarierile însă au fost lichidate.

Pe parcursul săptămânii trecute, au fost evacuate 176 rute de crengi și curățiți 306 arbori.

În luna Octombrie-Noiembrie, vor fi plantați arbori, în locurile unde aceștia lipsesc.

 

 

ÎNTREPRINDEREA „EXDRUPO” SAU ÎNTREȚINEREA INFRASTRUCTURII RUTIERE

Ștefan Racu a declarat că întreprinderea a reparat 2723 mp de suprafețe asfaltice; pe 66 mp s-au lichidat situații de avariere. A fost prelungită pregătirea părții carosabile la obiectivele care au fost stabilite de comun acord cu preturile și direcția transport și căi de comunicații. La moment se lucrează pe str. Petricani, unde se evacuează solul adus de viituri, se desfundă canalizarea pluvială și se pregătește carosabilul pentru a se repara suprafața de asfalt.

Sedintele primariei

În același timp se lucrează la pregătirea sensului giratoriu pe bulevardul Constantin Negruzzi, iar săptămâna trecută s-a început lucru la reabilitarea aleei Mircea cel Bătrân.

Întreprinderea mai lucrează la programul de fluidizare a traficului pe strada Decebal și strada Trandafirilor, unde au fost instalate delineatoare, str. Grenoble cu Costiujeni și str. Uzinelor cu str. Voluntarilor.

În ultima săptămână au fost aplicate marcaje rutiere pe o suprafață de 2255 mp,  instalate 15 indicatoare rutiere, 8 limitatoare de viteză pe bulevardul Mircea cel Bătrân.

Nistor Grozavu a atras atenția asupra marcajelor rutiere, în special a marcajului de trecere pietonală. Acesta a solicitat ca în primul rând să fie aplicate marcajele în jurul instituțiilor de învățământ.

 

ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ „LUMTEH”

S-au trimis scrisori agenților economici pentru a restabili cablurile electrice din fața oficiilor lor.  Săptămâna aceasta se efectuează lucrări pe str. Florilor.

 

ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ „COMBINATUL SERVICII FUNERARE"

Ludmila Boţan a declarat că pe data de 7 august, ora 10.00 va veni o delegație din partea guvernului Republicii Polone și a Ambasadei Poloniei din RM la sediul întreprinderii municipale. Scopul acestei vizite este continuarea lucrărilor de restaurare acelor pietre funerare care aparțin personalităților Poloniei și care se odihnesc în cimitirul catolic.

ALTELE: Au fost verificate grădinițele din patru sectoare ale orașului și anume a fost verificată alimentația din grădinițe.

Spre sfârșitul ședinței, Vadim Brânzaniuc a anuțat despre desfășurarea primei etape a concursului pentru bugetare participativă și anume depunerea a 53 de proiecte. Comisia a respins 2 proiecte care nu corespund în totalitate criteriilor, 40 proiecte corespund în totalitate condițiilor, iar 11 proiecte necesită a fi ajustate.  Valoarea totală a proiectelor depuse este de 4, 2 milioane lei. A patra parte din proiecte vor fi realizate.

Responsabil: Paulina Cernăuțanu


 


Distribuie