Şedinţa serviciilor primăriei din 23 aprilie
La ședința din 23 aprilie a fost anunţat că pe străzile din Chişinău vor circula 3 autobuze noi, dintre care unul electric. În cadrul şedinţei, s-a descris situaţia mansardelor din oraş, s-a raportat cu privire la marcajele rutiere aplicate, drumurile reparate şi acţiunile de salubrizare întreprinse. În mod tradițional, au fost prezentate rapoartele privind menţinerea ordinii publice şi situația epidemiologică şi au fost analizate plângerile parvenite de la cetăţeni.
NOI UNITĂŢI DE TRANSPORT PE STRĂZILE DIN CHIȘINĂU
În luna mai un autobuz electric produs în Republica Belarus, va fi transmis în uz pentru o lună municipalităţii, în regim de testare.
În această săptămână vor ajunge 2 autobuze de la Bucureşti, în contextul acordului de colaborare dintre cele două municipalități. Ele vor fi puse pe rute, astfel încât să acopere cât mai multe locuri turistice din oraș.
REPARAŢIA STRĂZILOR ŞI APLICAREA MARCAJULUI RUTIER
Conform raportului prezentat de către administrația întreprinderii municipale „Exdrupo", în perioada 17 - 21 aprilie, drumarii au activat prioritar pe 20 adrese în preajma școlilor și grădinițelor din sectoarele Râșcani și Botanica, marcajul fiind aplicat pe o suprafață de circa 450 m². De asemenea, în perioada de referință, de către Î.M. „Exdrupo” s-au executat lucrări de marcajl pe o suprafață de 5 mii m² pe bd. Dacia, tronsonul cuprins între str. Valea Crucii - șos. Muncești.
SALUBRIZAREA ORAŞULUI CHIȘINĂU
În procesul de salubrizare a oraşului sunt implicaţi angajaţii Direcției transport public și căi de comunicație şi ai Regiei locativ-comunale.
Deocamdată, s-a reuşit intervenţia în proporţie de 90% în sectorul Ciocana şi 60% în sectorul Râșcani.
Autorităţile au drept scop să asigure doborârea și curățarea arborilor avariați/bolnavi, evacuarea deșeurilor vegetale (crengi și vreascuri) restabilirea iluminatului public (restabilirea corpurilor de iluminat, inclusiv în preajma lăcașelor de cult, înlocuirea becurilor, restabilirea rețelelor de iluminat public avariate etc.), salubrizarea mecanizată și manuală a străzilor, spălarea părții carosabile şi lichidarea gunoiștelor neautorizate.
Un raport exhaustiv a celor realizate până la data de 23 aprilie, poate fi consultat aici.
MENȚINEREA ORDINII PUBLICE
Pe parcursul săptămânii trecute, pe teritoriul municipiului Chișinău au fost înregistrate 196 de infracțiuni, dintre care 157 au fost descoperite pe parcursul a 24 de ore. Totodată, au fost descoperite 27 de infracțiuni săvârșite anterior.
În perioada de raportare, au fost întocmite 916 procese contravenționale și aplicate amenzi în mărime de 694 de mii de lei, dintre care 134 de mii de lei s-au achitat pe parcursul a 72 de ore.
Săptămâna trecută au avut loc 36 de măsuri în masa fără încălcări ale ordinii publice.
Dispeceratul 902, a recepționat în total 1367 apeluri, dintre care s-a reacționat operativ la 1013 informații. În flagrant au fost reținute 26 persoane, iar 68 persoane au fost documentate contravențional.
Au avut loc 17 accidente rutiere, în urma cărora 32 de persoane au rămas traumatizate.
SITUAȚIA EPIDEMIOLOGICĂ
În perioada 9 – 15 aprilie au fost înregistrate aproximativ 1795 de cazuri noi de infecții respiratorii virale acute şi 6 cazuri de gripă sezonieră. S-au atestat 1175 de cazuri de îmbolnăvire la copii (878 de cazuri la copii sub 6 ani). Au fost internate în spitale 70 de persoane, dintre care 49 de copii.
MANSARDELE BLOCURILOR DIN CAPITALĂ
Conform autorităţilor, autorizaţii pentru construcţia mansardelor au fost eliberate în perioada 2009-2012. În aceşti ani, au fost emise 74 de documente permisive, dintre care 46 asociaţiilor locatarilor. La moment există 45 de mansarde în proces de lucru, în sectorul Botanica 16, în Centru 4, la Buiucani 13, în sectorul Râşcani 5 şi Ciocana 8. Silvia Radu a solicitat pretorilor să monitorizeze toate mansardele şi să se asigure că sunt date în exploatare construcțiile finisate.
SOLUŢII PENTRU SESIZĂRILE CETĂȚENILOR
1. Problemă cu transportul public care face conexiunea dintre sectoarele Ciocana şi Centru, unele rute sunt pustii, altele supraaglomerate
La 19 aprilie a fost efectuată o analiză a fluxului de călători şi s-a constatat că majoritatea rutelor au intervale de circulație între 2 - 10 minute, iar capacitatea salonului este utilizată în proporţie de 60 - 100%. Pentru ameliorarea situaţiei, s-a decis suplinirea rutei nr. 24 de troleibuz cu 1-2 unităţi de transport, iar la ruta nr. 5 de autobuz suplinirea cu mai multe rute.
2. Acces către terenul de joacă din Parcul “La Izvor”
Î.M. „Exdrupo” va demara procesul de amenajare a căilor de acces.
3. O porţiune din strada Hanul Morii nr.1 este într-o stare deplorabilă
Această porţiune este inclusă în planul de activități pentru săptămâna curentă.
4. Terenul de joacă din strada Suceviţa 36/2 s-a transformat într-o parcare pentru maşini
Pretura sectorului Buiucani a demarat sâmbătă lucrările de amenajare a terenului de joacă.
Parcarea pentru maşini va fi reamenajată.
5. Craterul format în strada Pietrarilor încă nu a fost acoperit
Acest crater este inclus în planul de acţivităţi pentru săptămâna curentă.
SESIZĂRI DE LA CETĂȚENI
1. În curtea din str. Volcescu 11 lipseşte iluminatul stradal
Situaţia va fi examinată.
2. Angajaţii de la Î.M. “Spaţii Verzi” nu au reacţionat la solicitările locatarilor din str. Indepedenţei 20/2 de a defrişa anumiţi copacii
Î.M. “Spaţii Verzi” va interveni.
3. Centrul de Excelenţă în Industria Uşoară, situat în sectorul Râşcani solicită reparaţia gaurei de scurgere a reţelelor inginereşti, care constituie pericol pentru angajţii şi elevii instituţiei
Autorităţile vor trata subiectul cu prioritate.
4. Necesitatea amenajării unei treceri de pietoni în faţa Grădiniţei nr. 26 din sectorul Buiucani
Direcția transport public și căi de comunicație va examina solicitarea.
5. Pe str. Vasile Lupu numerele 55 - 59 există un teren de joacă deplorabil
Pretorul sectorului Buiucani va examina situaţia.
6. Solicitare din parte locuitorilor blocurilor din str. Valea Trandafirilor numerele 6/1 - 16, de a fi montată o platformă în locul de acumulare a deşeurilor
Autorităţile vor examina posibilitatea instalării unui platforme.
Puteți urmări video de la ședință aici:
Responsabilă: Alina Vodă