PrimariaMea
Regulamentul privind publicitatea exterioară se amână Image
27 nov. 2020

Regulamentul privind publicitatea exterioară se amână

Regulamentul privind amplasarea publicității exterioare trebuia discutat și votat azi în Consiliul Municipal, însă a fost retras de pe ordinea de zi, la solicitarea secretarului CMC, Adrian Talmaci.

Documentul prevede delimitarea în câteva zone pentru publicitate, mai multe restricții de amplasare a acesteia și protejarea centrului istoric de poluarea vizuală. Proiectul se discută încă din primăvara acestui an. Am descris anterior principalele propuneri înaintate spre discuție. Unele restricții au stârnit un val de critici din partea agenților economici. În urma mai multor convorbiri cu ușile închise, dar și a câtorva consultări publice, s-a ajuns la o versiune finală, pe care o puteți consulta aici. 

Documentul prevede trei zone pentru publicitate:

ZUL – zonă de publicitate ultracentrală.

ZPR – zonă de publicitate restrânsă.

ZPL – zona de publicitate lărgită, reprezintă restul teritoriului administrativ al municipiului Chişinău.

Noul regulament prevede împărțirea pe zone de publicitate a orașului

ZUL în mare parte acoperă zona istorică a orașului. Aici vor fi permise doar inscripțiile firmelor și mesh-urile (suport din material, de ex. plasă fină, de obicei, de dimensiuni mari, agățat pe clădiri). Spre deosebire de propunerea inițială care reglementa strict dimensiunea denumirii firmelor (literele nu vor depăși suprafața totală de 1 m.p.), în versiunea finală dimensiunea firmei și forma va fi avizată de arhitectul-șef și/sau persoana cu atribuții de urbanism în cadrul unității teritorial-administrative. 

Zona de publicitate restrânsă a devenit mai permisivă. Astfel, aici vor fi posibile și panouri publicitare de 2.5, 8 și 12 metri, firmă, mesh, mesh digital, city light, steag publicitar, rooftop, coloane port afiș. În versiunea inițială pe lângă ceea ce era permis în ZUL, mai erau bannere de până la 2.5 metri și panou city light/lightbox.

***

Primăria Mea a scris anterior despre haosul din publicitatea stradală din Chișinău. În 2018, am scris că problemele se datorează lacunelor în legislație, nerespectării cadrului normativ de către agenții economici, controlul defectuos ale implementării normelor și lipsa zonării. 

Autoare: Vlada Ciobanu

 


Publicat de:

Distribuie