Cetăţeni nemulţumiţi, colinde, buget şi troleibuze
La ultima şedinţă din acest an, mai mulţi locuitori ai capitalei au venit să ceară consilierilor să soluționeze problemele cu care se confruntă. Aceştia au vorbit de la tribuna Consiliului despre evacuarea comercianților de flori de pe bd. Cuza Vodă și transportul public din Durleşti. Solicitările cetăţenilor însă nu au fost auzite de majoritatea consilierilor, sala fiind aproape pustie la acel moment. Şedinţa a început cu o întârziere de o oră și jumătate, cu colindele elevilor de la școala de arte „Alexei Stârcea”. Consilierii au reușit să aprobe bugetul municipal și taxele locale pentru anul 2019. Chiar dacă majoritatea taxelor au rămas neschimbate, câteva din acestea s-au majorat, cum ar fi cea pentru plasare publicităţii exterioare sau utilizarea simbolicii locale. Aleşii municipali au realocat 30 mln lei din economiile Direcției transport și căi de comunicație pentru procurarea a 10 troleibuze noi. În timpul şedinţei, activistul civic Vitalie Voznoi a enumerat o serie de abateri ale consilierilor de la Regulamentul CMC și a declarat că urmează să acţioneze Consiliul în instanţa de judecată. Printre abaterile menţionate se numără includerea a peste 100 de proiecte în ordinea de zi, nerespectarea principiului rotaţiei la alegerea preşedintelui de şedinţă, lipsa publicării proiectelor de decizii pe site-ul primărie ş.a.
La 19 decembrie, un grup de comercianți de flori au ieșit la tribuna Consiliului şi și-au exprimat nemulțumirea față de faptul că sunt obligați să evacueze complexul de gherete de pe bd. Cuza-Vodă după 31 decembrie. Conform spuselor acestora, funcționarii au motivat solicitarea prin faptul că aceste gherete strică aspectul orașului. Micii antreprenori susțin că activează legal, conform schemei de amplasare, și plătesc impozite, însă autoritățile refuză să le prelungească autorizația. Antreprenorii susțin că autoritățile nu le-au oferit alternative viabile și roagă să fie soluționată problema.
Cetăţenii au fost susţinuţi de consilierul PN, Ilian Cașu, care a afirmat că în acest caz se acționează selectiv, deoarece exact în acel loc mai există o antreprenoare care deține 6 buticuri și care nu va fi evacuată, cum se va face în cazul celor care lucrează în baza schemei de amplasare.
Un alt grup de cetățeni din or. Durlești a îndemnat autoritățile municipale să soluționeze problema transportului public și anume problemele ce țin de ruta 101. Petiționarii s-au plâns că microbuzele de pe rută nu circulă conform intervalului stabilit de 5-8 minute, ci la 30-40 de minute. Aceștia au solicitat autorităților ca, cel puțin, să asigure că autobuzul nr. 11 circulă conform programului.
După aproximativ o oră și jumătate de la ora programată, consilierii au venit în sală şi a început ședința. Preşedinte a fost ales din nou consilierul PLDM, Adrian Culai. Acesta le-a mulțumit colegilor și le-a urat de Sf. Nicolai “realizări cât mai frumoase, succese și să fie mereu în paza bunului Dumnezeu”.
Tot în spiritul sărbătorilor de iarnă, elevii de la școala de arte „Alexei Stârcea” din Chișinău au colindat consilierii municipali, iar administrația școlii le-a mulțumit pentru tot ce fac pentru oraș, cetățeni, școlile de arte din municipiu.
Ordinea de zi propusă a fost unanim aprobată ca bază. Ulterior, Adrian Culai a propus un șir de modificări. Astfel, deciziile cu privire la bugete, taxe locale și organigrama primăriei au fost transferate la începutul agendei.
Suplimentar, Adrian Culai a citit lista proiectelor de decizii parvenite de la Biroul Permanent şi a propus examinarea acestora după punctul 7 în ordinea de zi. Propunerile au fost aprobate unanim de consilierii prezenţi în sală.
Au urmat o serie de propuneri din partea consilierilor municipali pentru completarea ordinii de zi cu următoarele subiecte:
Dinari Cojocari (PSRM) - regulamentele privind întreținerea animalelor de companie și fără stăpân și privind capturarea, evidența și întreținerea animalelor de companie și a celor fără stăpân în municipiul Chișinău, abrogarea parțială a deciziei Consiliului municipal Chișinău nr.8/1 din 15.11.2018 „Cu privire la aprobarea deciziei CMC nr.3/87 din 19.05.2015”
Alexandr Odințov (PSRM) - rezilierea unui contract de arendă în parcul Rîșcani, operarea modificărilor în configurația unui lot de pământ, amplasarea unui teren de sport la liceul Bogdan Petriceicu Hașdeu, cu privire la formarea scuarului armenesc „Hacikar” pe str. București colț cu str. Armenească și a scuarului în memoria președintelui polonez Lech Kaczynski pe șos. Hâncești.
Propunerile au fost acceptate și subiectele au fost incluse în ordinea de zi.
Cu o solicitare mai neobișnuită a venit consilierul PL Ion Cebanu. El a solicitat să fie examinat subiectul bradului de Crăciun din PMAN și să fie împuterniciți primarul interimar Ruslan Codreanu, dar și fostul primar interimar Silvia Radu, să fie de serviciu bradului.
Președintele ședinței, glumind, a spus că ar fi greu de examinat această propunere, având în vedere că nu are expertiza anti-corupție, după care a menționat că va marca aceasta într-o notă protocolară. La insistența lui Ion Cebanu de a pune subiectul de vot, președintele ședinței a început procesul de vot. Fracțiunile PSRM și PL au votat in corpore, fapt care a stârnit un val de hohote.
Ordinea de zi în întregime a fost votată unanim de consilierii prezenţi în sală și consilierii au purces la examinarea subiectelor de pe agendă.
În una din pauze, activistul civic Vitalie Voznoi a ieșit la tribună pentru a anunța acţionarea în judecată a Consiliului municipal pentru încălcarea regulamentului CMC. Activistul a declarat că în ordinea de zi sunt incluse mai mult de 100 de subiecte, ceea ce este interzis prin Regulament. Acesta a constatat că nu se respectă principiul de rotație la numirea președintelui de şedinţă și că există proiecte de decizii care încă nu au fost plasate pe pagina web a primăriei. Vitalie Voznoi a acuzat consilierii că până în prezent, intenționat, nu se votează electronic și nominal. El a menționat că deși a trecut un an de când au fost alocați bani pentru procurarea celui de-al 51-lea dispozitiv pentru votarea electronică, acesta nu se procură deliberat.
Adrian Culai l-a rugat pe Vitalie Voznoi să iasă din sală, iar ulterior a propus consilierilor să voteze pentru a obliga activistul să părăsească sala. Mai mulți consilieri au menționat că sunt împotriva excluderii din sală, însă simpla majoritate a susținut inițiativa de a-i aplica activistului o ultimă avertizare.
În cele din urmă, consilierii au reuşit să se expună asupra a 10 din cele peste 100 de chestiuni. La solicitarea fracţiunii PSRM a fost anunţată o pauză până în ziua următoare.
Vedeţi în continuare proiectele examinate și voturile consilierilor:
1. EXECUTAREA BUGETULUI MUNICIPAL PE ANUL 2017
Statut: Aprobat
Zinaida Jalobă, șefă-adjunctă a Direcției generale finanțe, a prezentat următoarele cifre:
Venituri executate la 31.12.2017: 3 427,1 mln lei
Cheltuieli: 3 383,8 mln lei
Excedent: 43,3 mln lei
Soldul mijloacelor bugetare la 1 ianuarie 2018: 21,9 mln lei, iar la sfârșitul anului: 82,4 mln lei
Consilierul PPEM, Veaceslav Bulat, a menționat raportul Curții de Conturi și cifrele alarmante din acest raport: în 2017 s-a atestat o neconformitate a situațiilor financiare reale în mărime de 32 miliarde de lei.
Zinaida Jalobă a declarat că această neconformitate s-a format din cauza terenurilor municipalității și bunurilor imobile, printre care sunt și subteranele, care nu sunt luate la evidență contabilă la subdiviziunile Consiliului municipal, deoarece acestea nu au asemenea împuterniciri.
Consilierul PSRM Ion Ceban a declarat că raportul Curții de Conturi trebuie să fie analizat imediat ce este publicat în Monitorul Oficial și a menţionat că la Comisie s-a aprobat să fie organizat un registru electronic al bunurilor municipiului.
Consilierul PN Ilian Cașu a solicitat informații privind venitul ratat din locațiunea proprietăților municipale. Zinaida Jalobă a declarat că în lipsa unei informații referitor la bunurile luate la evidență nu poate oferi cifre despre un potențial venit ratat.
Consilierul independent Vasilii Chirtoca a sugerat că la acest subiect trebuie să fie prezenți executorii bugetului, adică primarul interimar sau viceprimarul, care ar putea răspunde de ce nu au fost executate anumite proiecte. Raportorul Zinaida Jalobă a propus ca șefii direcțiilor invitați la ședință să ofere asemenea informații.
Voturi PRO: PSRM - 17, PPEM - 4, PLDM - 1, GD, NV, GB, PN - 1 (26 voturi)
Abțineri: VC, PL - 14
2. TAXELE LOCALE PENTRU ANUL 2019
Statut: Aprobat
Majoritatea taxelor au rămas neschimbate faţă de 2018. Câteva din acestea s-au majorat. Spre exemplu, taxa de plasare a publicităţii exterioare s-a majorat la 700 lei/mp pentru panouri publicitare staționare și 1000 lei/mp pentru panouri publicitare LED; taxa pentru aplicarea simbolicii locale s-a majorat de la 0,15 la 0,25%. În timpul dezbaterilor s-a propus ca taxa pentru parcare să se majoreze de la 18 la 24 lei, fapt care ar fi generat 1,9 mln lei venit în bugetul municipal. La fel, s-au propus modificări la taxa pentru unitățile comerciale cu suprafața comercială de până la 200 mp. Aceste majorări însă nu au fost aprobate şi taxele rămân neschimbate față de 2018.
Proiectul de decizie prevede noi categorii de genuri de activitate și taxe pentru activitățile respective. Spre exemplu, săli cu aparate de joc pentru copii (3000 lei anual); secţii de preparare a hranei pentru a fi servite prin metoda catering (4500 lei anual), prestarea serviciilor de închiriere a bunurilor recreaționale, echipament sportive (3000 lei anual), a autoturismelor şi altor mijloace de transport peste 3,5 tn (7000 lei anual), a mașinilor şi echipamentelor agricole, pentru construcții, de birou (7000 lei anual) și vulcanizări, amplasate pe teren municipal, fără relații funciare (200 lei/mp anual).
Consilierii municipali Vasilii Chirtoca și Ghenadie Botnaru au declarat că nu vor participa la votarea taxelor locale din cauza conflictului de interese.
Voturi PRO: PSRM - 16, PPEM - 4, PLDM - 1, GD, IȘ PN - 1, PL - 15 (39 voturi)
Nu votează: VC, GB
Decizia finală
3. BUGETULUI MUNICIPAL PE ANUL 2019 ÎN PRIMA LECTURĂ
Statut: Aprobat
Proiectul bugetului municipal Chişinău pe anul 2019 pentru prima lectură prevedea venituri în sumă de 3806593,1 mii lei, inclusiv transferuri de la bugetul de stat - 2204640,6 mii lei, şi la cheltuieli în sumă de 4247729,5 mii lei, cu soldul bugetar (deficit) în sumă de 441136,4 mii lei.
La solicitarea executivului, bugetul a fost modificat conform deciziilor privind taxele locale votate de consilieri. Astfel, capitolul venituri s-a majorat cu 18,6 mln lei față de cifrele indicate în lectura a doua, și cu aprox. 80 mln lei față de lectura I, cu venituri în sumă de 3806593,1 mii lei, şi cheltuieli în sumă de 4230613,8 mii lei, cu soldul bugetar (deficit) în sumă de 325931,7 mii lei.
Voturi PRO: PSRM - 16, PPEM - 3, PLDM - 1, GD, IȘ, VC, GB, PN - 1, PL - 14 (39 voturi)
4. BUGETUL MUNICIPAL PE ANUL 2019 ÎN LECTURA A DOUA
Statut: Aprobat
Bugetul municipal Chișinău pe anul 2019 prevede venituri în sumă de 3 904 682,1 mii lei, şi cheltuieli în sumă de 4230613,8 mii lei, cu soldul bugetar (deficit) în sumă de 325 931,7 mii lei.
Alocări din buget:
- Fondul de rezervă: - 10000,0 mii lei
- Învățământ - 2138035,7 mii lei, ceea ce reprezintă 51% din alocările bugetare
- Transportul public și iluminat public - 1001367,5 mii lei (23.6%)
- Protecției socială - 340 001,2 mii lei (8%)
- Gestionarea fondului locativ-comunal - 279687 mii lei (6,6%)
- Implementarea proiectului de Eficiență energetică - 162 831,4 mii lei (3,85%)
După prezentare a urmat sesiunea de întrebări și răspunsuri.
Consilierul PSRM Petru Burduja a soliciat Direcției finanţe să atragă deosebită atenție ca la alocarea fondurilor cu destinație specială, cum ar fi compensațiile pentru personalul didactic, sau familiile cu mulți copii, să cadă sub prevederile Codului Fiscal drept înlesniri.
Consilierul PL Ion Cebanu a întrebat în ce sumă au fost procurate utilaje noi pentru Î.M. Autosalubritate, direcțiile locativ-comunală și transport. În lipsa șefilor de direcții, Ion Cebanu a rugat ca această întrebare să fie considerată interpelare. Ion Cebanu a mai informat despre petiția Asociației Presei Independente care semnalează că în centrul orașului au fost scoase chioșcurile unde se vând ziare și a solicitat direcției comerț să revadă Regulamentul cu privire la gherete. Acesta a solicitat și informații privind investițiile capitale. Suma alocată la acest capitol este de 93,6 mln lei, unde se includ și 63 mln lei transferuri pentru comune, iar direcția construcții capitale va avea 26 mln lei. Pentru reparația liceului Alexandru Ioan Cuza au fost alocate 5 mln lei.
Consilierul PN Ilian Cașu a întrebat dacă și în 2019 continuă finanțarea a două proiecte falite, în opinia lui, ale direcției cultură și anume Teatrul unui actor și Teatrul municipal de marionete și care este modul de distribuire a terenurilor de joacă. Olga Ursu, şefa Direcţiei generale finanţe, a declarat că sumele au fost alocate pentru anul 2019, însă există proiecte de decizie pentru lichidarea acestor teatre. Îndată cum se finalizează procedura de aprobare a acestor decizii, va înceta și alocarea fondurilor. Iar modul de distribuire a terenurilor de joacă rămâne același ca și în anul precedent.
Consilierul PL Ion Stratulat a întrebat de ce solicitarea adresată referitor la reparația străzii Vasile Coroban nu a fost regăsită în bugetul de bază. Olga Ursu a declarat că Direcția transport nu menționează specific străzile unde vor avea loc reparații în proiectul bugetului municipal și urmează să identifice prioritățile pentru reparația și menținerea curentă a străzilor. În total au fost alocate 72 mln lei în acest scop.
Consilierul PL Mariana Lungu a declarat că a solicitat anterior mărirea asistenței sociale, ajutorului material unic de Paști pentru pensionari și persoane cu dizabilități de la 100 la 200 de lei, însă solicitarea nu a fost luată în considerare.
La întrebarea consilierului independent Ghenadie Botnaru, Olga Ursu a informat că s-au alocat 7,9 mln lei pentru terenuri de sport.
Consilierul independent Ion Ștefăniță a întrebat de alocări în mărime de 200 de mii pentru restaurarea clădirii școlii Orfeu. Olga Ursu a clarificat că la moment nu se mai pot face modificări la buget, însă instituția poate veni ulterior cu solicitări.
Consilierul independent Ghenadie Botnaru a propus să fie inclus un punct prin care să se oblige primarul general interimar al mun. Chișinău în luna aprilie 2019 să prezinte consiliului spre informare planul de executare a bugetului și să fie indicate persoanele responsabile și graficul de executare. Propunerea a fost acceptată.
Consilierul PL Raisa Călin a menţionat că repararea subteranelor de pe str. Dacia nu se regăseşte în proiectul de buget. Olga Ursu a declarat că direcția transport a solicitat 5 mln lei pentru reparația subteranelor, însă nu sunt indicate care anume vor fi reparate.
Consilierul independent Vasile Chirtoca a primit confirmare că pentru proiectarea terenurilor sportive în cartiere au fost alocate 300 mii lei. Tot la solicitarea consilierului, Olga Ursu a informat că pentru reparația clădirii teatrului municipal Guguță au fost alocate 1,2 mln lei.
Olga Ursu a mai menţionat că cet. Lidia Florea a solicitat să fie inclusă în proiectul de buget alocarea banilor pentru adâncirea și curățirea fântânii din str. Malina Mică. Această solicitare va fi luată în considerare de către direcția responsabilă.
După sesiunea întrebări și răspunsuri au urmat luările de cuvânt.
Consilierul PN Ilian Cașu a spus că anul trecut fracțiunii PN i-au revenit 20 mln lei și, în consultare cu direcția învățământ, au propus să fie direcționați banii pentru reparația pavilioanelor blocurilor alimentare și sanitare în grădinițe. În 2018, deși fracțiunea a făcut demersuri regulamentar în baza solicitărilor cetățenilor și consultărilor cu întreprinderile primăriei, propunerile PN au fost respinse.
„Alții au acces mai favorizat la corpul decidentului. Regret și condamn metoda bizantină, câteodată otomană, de a distribui banul municipal. Cu aceste constatări eu o să mă abțin de la vot pentru că acesta este un buget electoral.”
Consilierul PL Ion Cebanu a declarat că fracțiunea PL mereu a pledat pentru ca bugetul municipal să fie elaborat și votat în termen, iar de multe ori în timpul mandatului fostului primar general Dorin Chirtoacă acest lucru a fost boicotat.
„Acum observăm că bugete mai proaste sunt votate înainte de termen. Cifrele relevante sunt următoarele. Câțiva ani în urmă bugetul pentru investiții capitale gestionat de direcția construcții capitale era de peste 100 mln lei. La ora actuală acest buget este de 26 mln lei. Asta demonstrează că orașul nu se dezvoltă. Fracțiunea PL a ales să voteze acest buget, chiar dacă nu este unul tocmai bun, chiar dacă nu s-au respectat anumite proceduri pentru că interesul public este să nu scăpăm orașul într-o catastrofă, a declarat liderul fracțiunii.”
Consilierul PSRM Ion Ceban a declarat că deși sunt în opoziție și aduc multe critici, mereu au optat pentru a vota bugetul municipal.
„Noi votăm bugetul pentru că multe proiecte din acest buget sunt și rezultatul muncii colegilor din fracțiune. Mă refer la proiecte cu caracter social, multe lucruri care vin să sprijine pe cei mai dezavantajați oameni din Chișinău și din suburbii. Singurul lucru care nu s-a revăzut în proiectul bugetului sunt adaosurile la salarii pentru diferite categorii de bugetari fiindcă legea nu permite acest lucru.”
În luarea sa de cuvânt, consilierul independent Vasile Chirtoca a atras atenția că în 2017 a fost prima dată în mulți ani când proiectul bugetului a fost prezentat la timp și a salutat faptul că și în 2018 proiectul bugetului a fost elaborat la timp.
„Vă rog să susțineți propunerea noastră ca executivul să prezinte un raport referitor la implementarea bugetului și cine sunt responsabilii pe toate punctele bugetului.”
Consilierul PPEM Veaceslav Bulat a declarat că este firesc ca o localitate, pentru a se moderniza, ar trebui să se dezvolte în baza unei strategii de dezvoltare, unui plan urbanistic actualizat la timp.
„Chișinăul este lipsit de o viziune de dezvoltare. Din aceste considerente, proiectul bugetului devine principalul document care stabilește direcțiile și prioritățile de dezvoltare pentru un an de zile. Normal ar fi fost dacă la început de mandat, în baza programelor electorale ale fracțiunilor din CMC să fie stabilit un program de dezvoltare a Chișinăului pentru 4 ani. ”
Veaceslav Bulat regretă faptul că nu s-au identificat priorități la stabilirea bugetului și că nu există buget pe programe, deși legislația în vigoare stabilește că trebuie să existe indicatori de performanță, obiective și ar dori ca, la sfârșit de an, să poată cuantifica reușitele.
Bugetul a fost aprobat unanim de consilierii prezenţi în sală.
Voturi PRO: PSRM - 17, PPEM - 3, PLDM - 1, GD, IȘ, NV, GB, VC, PL - 14 (39 voturi)
Decizia finală
5. ORGANIGRAMELE ȘI STATUL DE PERSONAL ALE APARATULUI PRIMĂRIEI MUN. CHIȘINĂU
Proiectul de decizie nu a fost publicat pe site-ul primăriei în momentul examinării în CMC
Statut: Aprobat
S-a stabilit că numărul de unități de personal rămâne același, însă numărul subdiviziunilor a fost modificat.
Inițial, proiectul prevedea modificări la organigramele și statele de personal ale preturilor, însă la propunerea executivului, aceste au au fost excluse din proiect şi urmează a fi examinate separat.
Voturi PRO: PSRM - 16, PPEM - 3, PLDM - 1, GD, LPD - 1, NV, GB, VC, PN - 1 (26 voturi)
Abțineri: PL - 14
6. NOMENCLATORUL ȘI TARIFELE PENTRU SERVICIILE PRESTATE DE ÎNTREPRINDEREA MUNICIPALĂ
„PIAȚA CENTRALĂ''
Statut: Aprobat
Socialiștii au propus trimiterea la reexaminare a subiectului cu privire la aprobarea Nomenclatorului şi tarifelor pentru serviciile prestate de Întreprinderea municipală „Piaţa Centrală”. Directorul pieței centrale a menționat că tarifele indicate nu reprezintă majorări sau micșorări, ci doar conformare la legislația în vigoare prin care se obligă întreprinderea să activeze în baza unor tarife aprobate de către CMC.
După discuții îndelungate, propunerea a fost aprobată împreună cu unele modificări tehnice.
Voturi PRO: PPEM - 4, PLDM - 1, GD, PD - 1, NV, GB, VC, PN - 1, PL - 15 (26 voturi)
Abțineri: PSRM - 17
7. MODIFICĂRI ÎN ANEXA LA DECIZIA CONSILIULUI MUNICIPAL CHIȘINĂU NR. 6/6 DIN 04.10.2018
Proiectul de decizie nu era publicat pe site-ul primăriei în momentul examinării în CMC
Statut: Aprobat
Proiectul prevede îmbunătățiri la caietul de sarcini cu privire la tichetarea electronică în urma recomandărilor consilierilor de la ședința CMC din 15 noiembrie. Proiectul va include un nou punct prin care contractul care va rezulta în urma licitației va fi transmis Consiliului spre aprobare.
Voturi PRO: PSRM - 17, PPEM - 4, PLDM - 1, GD, PD - 1, NV, GB, VC, PN - 1, PL - 15 (43 voturi)
8. MODIFICAREA ANEXEI NR. 22 LA DECIZIA CONSILIULUI MUNICIPAL NR. 15/1 DIN 22.12.18
Proiectul de decizie nu era publicat pe site-ul primăriei în momentul examinării în CMC
Statut: Aprobat
Proiectul prevede procurarea și asamblarea a 10 troleibuze din economiile Direcției transport și căi de comunicație în sumă de 30 mln lei.
În luarea de cuvânt, consilierul PSRM Ion Ceban a declarat că banii pentru procurarea troleibuzelor trebuiau să fie cheltuiți pe parcursul anului 2018, iar acum trebuie redirecționați ca să nu fie pierduți.
Voturi PRO: PSRM - 17, PPEM - 4, PLDM - 1, GD, PD - 1, IȘ, NV, GB, VC, PN - 1, PL - 15 (44 voturi, unanim)
9. EXAMINAREA REZULTATELOR INSPECTĂRII FINANCIARE LA DIRECȚIA GENERALĂ ARHITECTURĂ, URBANISM ȘI RELAȚII FUNCIARE ȘI APROBAREA PLANULUI DE ACȚIUNI
Proiectul de decizie nu era publicat pe site-ul primăriei în momentul examinării în CMC
Statut: Aprobat
Voturi PRO: PSRM - 16, PPEM - 4, PLDM - 1, GD, IȘ, NV, GB, VC, PN - 1, PL - 15 (43 voturi, unanim)
10. PLANUL DE ACȚIUNI PRIVIND IMPLEMENTAREA RECOMANDĂRILOR INSPECȚIEI FINANCIARE A MINISTERULUI FINANȚELOR AL REPUBLICII MOLDOVA
Proiectul de decizie nu era publicat pe site-ul primăriei în momentul examinării în CMC
Statut: Aprobat
Voturi PRO: PSRM - 16, PPEM - 4, PLDM - 1, GD, IȘ, NV, GB, VC, PN - 1, PL - 15 (43 voturi, unanim)
După procedura de vot, fracțiunea PSRM a solicitat pauză până în ziua următoare. Însă consilierii au revenit în ședință abia vineri, 21 decembrie.
Şedinţa în întregime o puteţi urmări aici:
Partea I
Partea II