PrimariaMea
Candidatul la fotoliul de viceprimar respins pentru a doua oară, modificări în bugetul municipalității pentru 2022 și proiecte pentru gestionarea și prelucrarea gunoiului Image
21 oct. 2022

Candidatul la fotoliul de viceprimar respins pentru a doua oară, modificări în bugetul municipalității pentru 2022 și proiecte pentru gestionarea și prelucrarea gunoiului

Ghinion pentru primarul municipiului Chișinău. Ion Ceban nu s-a ales cu un viceprimar la primărie nici din a doua încercare. Numirea în funcție a Irinei Gutnic, actuala șefă de la ,,Apă-Canal Chișinău”, a eșuat repetat. În aceste condiții, edilului nu-i rămâne decât să o numească pe aceasta, ori pe un alt candidat, printr-o dispoziție. În schimb, municipiul s-a ales cu bugetul pentru anul 2022 modificat. Tot în ședința din 18 octombrie, ajunse în CMC pentru a doua oară, au primit aviz pozitiv proiectele care presupun contractarea serviciilor de sortare și valorificare a deșeurilor menajere solide, dar și selectarea unei companii care să construiască un sistem de degazare activă a depozitului de deșeuri din str. Uzinelor. 

 

Ședința CMC din 18 octombrie a început cu jumătate de oră întârziere, în timp ce în sală erau prezenți 30 de consilieri. Andrei Năstase (Platforma DA) a fost desemnat președintele ședinței, cu 30 de voturi ,,pentru”.

 

În preambulul ședinței, Valerii Klimenco (P.P. ,,Șor”) s-a arătat nemulțumit de faptul că, după nenumărate ședințe ale CMC desfășurate în sala Preturii Centru, actuala a avut loc în sala din sediul Primăriei Chișinău, așa cum se întâmpla până la pandemia COVID-19. Klimenco a invocat pericol epidemiologic. Consilierul a cerut ca până la finele pandemiei, ședințele să fie organizate la Pretura Centru. În replică, Năstase i-a comunicat că acest aspect se decide la Biroul permanent.

 

Consilierii au votat ordinea de zi ca bază, ca mai apoi aceasta să sufere modificări. 

 

Excluderea din ordinea de zi:

– nr. 9 ,,Transmiterea în locațiune a activelor neutilizate în procesul de producție al S.A. „Apă-Canal Chișinău".

– nr. 16 ,,Completarea Regulamentului privind constituirea și funcționarea Consiliului municipal Chișinău, aprobat prin decizia nr. 2/1 din 14.06.2016”.

 

Completarea ordinii de zi:

– Explicații din partea reprezentanților Ministerului Afacerilor Interne referitor la evacuarea protestatarilor din centrul capitalei, în seara zilei de duminică, 16 octombrie. 

– Informații despre ocuparea abuzivă a pădurii-parc ,,Talpa gâștei” din cartierul Poșta Veche, mai exact str. Constructorilor și str. 8 Martie. Potrivit lui Iurie Tesa (Platforma DA), un agent economic ar stoca acolo materiale de construcție.

– Informații cu privire la situația de la LT ,,Lucian Blaga”, unde tencuiala unui pod a căzut chiar peste elevi. 

– Operarea de modificări în regulamentul de acordare a asistenței medicale stomatologice persoanelor din grupurile social dezavantajate din mun. Chișinău, aprobat prin decizia nr. 7/35 din 2018. 

 

După votarea ordinii de zi în varianta finală, edilul Ion Ceban, prezent la ședința CMC, a prezentat informații despre situația unor edificii la începutul sezonului de încălzire. Mai exact, edilul a declarat că instituțiile preșcolare din capitală sunt pregătite pentru conectarea agentului termic. Ion Ceban a cerut executivului să facă demersurile necesare așa încât până în ziua de luni, 24 octombrie, toate grădinițele, dar și instituțiile medicale să aibă caloriferele calde. 

 

DECLARAȚII

 

Ion Bîndiu (PAS) a semnalat o serie de nereguli în procesul de activitate a CMC-ului. Consilierul a declarat că trimiterea proiectelor la reexaminare, fără audierea raportorului, fără argumente concrete și fără dezbateri, este o încălcare. Acesta consideră că unii colegi din CMC aplică metoda cu intenția de a nu supune votului un proiect de decizie, când se intuiește că lipsește numărul necesar de voturi pentru a fi aprobat. Bîndiu a menționat că retragerea proiectului în timpul votării la fel nu este admis, deși acest lucru s-a întâmplat la ședința din 12 octombrie, atunci când se examina subiectul nr. 14 din ordinea de zi. Consilierul a solicitat explicații din partea secretarului CMC și soluții pentru a combate fenomenul. 

 

Serghei Burgudji (P.P. ,,Șor”) a numit înlăturarea corturilor instalate de protestatarii P.P. ,,Șor” în centrul capitalei drept o încălcare a Constituției. În legătură cu cele întâmplate, Burgudji a cerut explicații de la reprezentanții forțelor de ordine.

 

Alexandr Odințov (PSRM) a vorbit despre situația privind încălzirea instituțiilor de învățământ în timpul sezonului rece. Consilierul a susținut că deși se declară că instituțiile sunt pregătite pentru livrarea agentului termic, nu se vorbește despre cât de pregătite sunt și din punct de vedere financiar. Funcționarul consideră că trebuie investiți bani cel puțin pentru schimbarea geamurilor, încât să se reducă risipa de căldură.. Acesta a mai propus instalarea de termostate. 

 

Ruslan Verbițchi (Platforma DA) a prezentat informații oferite de Centrul de Sănătate Publică Chișinău, în care se arată că în anul 2021 au fost înregistrate 1.659 de cazuri în care oamenii au fost atacați de animale. În 23,6% dintre cazuri, victime au fost copii de până la 17 ani. Din numărul total, 49,5% sunt situații în care au fost implicați câinii maidanezi. Pentru anul curent este deja înregistrat un număr de 1.566 astfel de incidente. În 53,8% dintre cazuri, atacul a venit din partea câinilor fără stăpân. Consilierul cere atitudine umană și legală pentru combaterea fenomenului.

 

Iurie Tesa (Platforma DA) a menționat că transportul public este o problemă acută în Chișinău, atât în suburbii cât și în sectoarele capitalei. 

 

DECLARAȚII DE LA CETĂȚENI

 

Svetlana Stratulat, locuitoare din sectorul Botanica, str. Băcioii Noi, s-a plâns de starea dezastruoasă în care se află porțiunea de drum care duce spre casa sa. Potrivit ei, segmentul respectiv este plin de gropi și lipsește trecerea de pietoni. Femeia a susținut că nu au nici transport public care să circule direct acolo. Cea mai apropiată stație a troleibuzului 30 este la peste doi km, iar dinspre str. Muncești, la peste 800 m. Mai mult, după ora 20, transportul public nu circulă. Raportoarea susține că deși cea mai recentă adresare către Primăria Chișinău, Pretura Botanica și Direcția generală transport a fost făcută în data de 2 iunie, un răspuns clar nu ar fi primit. Stratulat a mai vorbit despre lipsa coșurilor de gunoi, a unui teren sportiv bine amenajat sau a unui teren de joacă pentru copii. 

 

Iulia Nazaria, locuitoare în Dumbrava, a vorbit de la tribună despre lipsa transportului în localitate. Potrivit acesteia, pot face naveta în capitală doar cu microbuzul 103. Vehiculele ar circula însă haotic, fără un grafic stabilit, iar după ora 18, dar și în weekend, compania de transport nu efectuează curse. Mai mult, starea microbuzelor ar fi dezastruoasă. 

 

Maria Stoianov, directoarea Î.M. ,,Bucium”, a venit cu mulțumiri pentru susținerea consilierilor primită în cazul proiectul ,,Satul moldovenesc Buciumul”.

 

Iana Verber, activistă pentru apărarea animalelor fără adăpost, s-a referit la proiectul de înființare a unei noi întreprinderi municipale care se va ocupa de animalele fără stăpân. Verber a menționat o serie de încălcări în constituirea acesteia, printre care faptul că nu s-a făcut un studiu de fezabilitate sau că ar fi fost petrecute discuțiile publice cu abateri. Discursul acesteia a venit în contextul în care CMC avea pe ordinea de zi proiectul de decizie nr. 14 ,,Înființarea Î. M. „Supraveghere și protecția  animalelor” și modificarea Regulamentelor aprobate prin decizia Consiliului municipal Chișinău 4/4 din 17.09.2019”.

 

Durata ședinței: 7 ore

Pauză: 2 ore


Ordinea de zi 


1. Numirea Irinei Gutnic în funcția de viceprimar al mun. Chișinău

 

Primarul Ion Ceban a venit la ședința CMC pentru a înainta pentru a doua oară candidatura Irinei Gutnic la funcția de viceprimar al mun. Chișinău. Actualmente aceasta este șefă la ,,Apă-Canal Chișinău”. Anterior, în luna februarie 2022, cu votul majorității parlamentare, Irina Gutnic a fost demisă din funcția de consilier pentru soluționarea contestațiilor și director general adjunct al Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor. După ce primarul a făcut o scurtă prezentare a CV-ului acesteia, consilierii au trecut la vot. ,,Pro” s-au arătat doar 12 consilieri, în timp ce 30 s-au abținut. 

 

Numirea viceprimarilor se face cu votul majorității consilierilor aleși. După două tentative eșuate, conform procedurii, viceprimarul va fi numit prin dispoziția primarului. 

 

Candidatura Irinei Gutnic a fost propusă pentru respectivul post și la ședința de marți, 11 octombrie, însă nici atunci nu a acumulat numărul necesar de voturi. 

 

Fotoliul a rămas liber după ce la începutul lunii octombrie, Fadei Nagacevschi și-a depus demisia. Acesta a fost pus în calitate de viceprimar după plecarea lui Victor Chironda. Cel din urmă a fost demis cu scandal, decizie pe care a atacat-o ulterior în instanța de judecată, și pe care autoritatea a suspendat-o.

 

PAS a anunțat că nu participă la vot.

 

Numărul de voturi ,,abținere” nu coincide cu cel anunțat la microfon.

 

Statut: Respins

Voturi PSRM DA PAS PL PP

 Șor

PD PCRM PUN Neafiliat

Nedelea

Neafiliat

Jitari

Neafiliată

Tîșcul

Neafiliată

Mandatii

Neafiliat

Cebotari

Neafiliat

Bunescu

Neafiliat

Doroș

Pro 7 - - - - 1 1 1 1 - - - 1 - -
Contra - - - - - - - - - - - - - - -
Abțineri 11 8 - A 2 - - - - 1 - - - - 1

 


2. Corelarea și modificarea bugetului municipal Chișinău pentru anul 2022

 

Olesea Pșenițchi, șefa interimară în cadrul Direcției generale finanțe, a prezentat modificările în buget. Așadar, proiectul presupune:

- Schimbarea indicatorilor la partea de venituri și cheltuieli în sumă totală de 57,4 mil. Dintre acestea: 

  • veniturile colectate 7 mil. lei;
  • granturi pentru realizarea proiectului ,,Consolidarea sistemului de protecție a copiilor și adolescenților” cu suportul UNICEF – 4,9 mil. lei; 
  • transferuri de la bugetul de stat – 45,4 mil. lei.

- Majorarea transferurilor pentru învățământul general – 23,6 mil. lei;

- Acordarea asistenței tehnice pentru consolidarea sistemului de protecție a copilului , inclusiv servicii sociale din contul UNICEF – 20,3 mil. lei;

- Transferuri pentru acordarea indemnizațiilor pentru asistenții sociali cu suportul ONU pentru refugiați.

 

- Modificări de redistribuiri pe nivelul instituțiilor:

  • acoperirea cheltuielilor de personal pentru instituțiile de învățământ, mai ales grupe cu regim prelungit și profil – 16,9 mil. lei;
  • reparații capitale curente la instituții de învățământ – 21,4 mil. lei.

 

Serghei Burgudji (P.P. ,,Șor”) a întrebat dacă instituțiile de învățământ pot miza pe compensații la resursele energetice din partea Guvernului. Pșenițchi a explicat că cheltuielile pentru resurse energetice sunt acoperite în urma redistribuirii la nivel de instituție. Dacă suma nu poate fi acoperită, se poate face solicitare la Guvern pentru compensare. 

 

Alexandr Odințov (PSRM) s-a arătat deranjat de faptul că a primit proiectul seara, cu o zi înainte de ședința CMC, în condițiile în care analiza acestuia necesită timp.

 

Roman Cojuhari (PAS) a menționat că fracțiunea din care face parte nu este de acord cu unele modificări de buget, întrucât pentru aprobarea lor trebuie urmată o procedură. Acesta a declarat însă că este ,,pentru’’ compartimentul de corelări. Șefa de la finanțe i-a sugerat ca în aceste condiții să propună amendamente. Cojuhari a mai solicita ca proiectele de decizie/documentele anexate să fie oferite consilierilor cu cel puțin cu trei zile înainte să fie prezentare.

 

Olga Ursu, viceprimarul municipiului, a venit cu explicații: ,,Corelarea vine la pachet cu o modificare a indicatorilor bazați pe corelare, se includ toate articolele de cheltuieli și venituri care urmează a fi inclusă în modificarea prognozată pentru sfârșitul anului.” Totuși aceasta a recunoscut că nu toate modificările țin de corelări, au însă legătură directă cu creșterea prețurilor. Ursu a mai declarat că modificările în buget sunt din contul economiilor și din contul surselor de acoperire. 

 

Dumitru Ivanov (PAS) a solicitat explicații referitor la ,,majorarea bugetului de taxare electronică de la 3,5 mil. la 9,5 mil. de lei, majorarea bugetului cultură și activități culturale cu câteva mil., dar și majorarea bugetului activităților sportive de la 7 la 10 mil. lei”. Pșenițchi a explicat că majorările vin în urma solicitării din partea direcției de resort. 

 

PL a declarat că nu participă la vot. Într-un final, proiectul a fost votat cu 36 de voturi ,,pentru’’ și 7 ,,abțineri”.

 

Statut: Aprobat

Voturi PSRM DA PAS PL PP

 Șor

PD PCRM PUN Neafiliat

Nedelea

Neafiliat

Jitari

Neafiliată

Tîșcul

Neafiliată

Mandatii

Neafiliat

Cebotari

Neafiliat

Bunescu

Neafiliat

Doroș

Pro 20 7 - - 1 1 1 1 1 - 1 1 1 - 1
Contra - - - - - - - - - - - - - - -
Abțineri - - 5 - - - - - - 1 - - - 1 -

 

Decizia finală


3. Asigurarea cheltuielilor de personal conform prevederilor Legii nr. 260/2022

 

Dinari Cojocaru (PSRM) a ținut un discurs de la tribună. Acesta a numit propunerile din proiect ca fiind benefice. Totuși, Cojocaru afirmă că majoritatea instituțiilor de învățământ și-au epuizat bugetul în măsură de 80%. Cheltuielile mari vin mai ales în cazul instituțiilor care au avut lucrări de reparație de amploare și au consumat energie electrică. Acesta a cerut informații vizavi de riscurile pentru primărie în cazul în care nu sunt făcute în timp plățile pentru agentul termic și energie electrică. 

 

Cojocaru a mai spus că unele decizii de modificare a bugetului riscă să surpeze bugetul, iar într-un final, pot duce la închiderea unor instituții de învățământ. 

 

Roman Cojuhari (PAS) a cerut să nu se facă manipulare. Acesta a reiterat că cheltuielile energetice ale instituțiilor de învățământ sunt plătite din bugetul național, majorările de salariu pentru angajații din sănătate, pedagogi se fac tot din bugetul național.

 

Proiectul a fost susținut în unanimitate cu votul a 44 de consilieri. 

 

Statut: Aprobat

Voturi PSRM DA PAS PL PP

 Șor

PD PCRM PUN Neafiliat

Nedelea

Neafiliat

Jitari

Neafiliată

Tîșcul

Neafiliată

Mandatii

Neafiliat

Cebotari

Neafiliat

Bunescu

Neafiliat

Doroș

Pro 20 7 5 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 -
Contra - - - - - - - - - - - - - - -
Abțineri - - - - - - - - - - - - - -

 

Decizia finală 


 4. Eficientizarea sistemului de gestionare integrată a deșeurilor municipale prin contractarea serviciilor de sortare, valorificare a deșeurilor menajere solide

Proiect de decizie 

 

Legea cu privire la deșeuri obligă sortarea a cel puțin 30% din deșeurile anuale. Această țintă, susține directorul interimar al Î.M. ,,Autosalubritate”, Igor Gîrlea, poate fi atinsă doar prin achiziția serviciilor de sortare. Odată cu implementarea proiectului, va fi diminuat și volumul deșeurilor depozitate, respectiv va avea un impact pozitiv asupra mediului. În același timp,  va fi dezvoltată practica de sortare a deșeurilor la sursă. 

 

Astfel, responsabilii Î.M. ,,Autosalubritate” au cerut avizul CMC-ului pentru a putea să achiziționeze servicii de sortare a deșeurilor municipale solide pentru o perioadă de cinci ani, cu valoarea maximă de până la 217,5 mln. lei. Proiectul a ajuns pentru a doua săptămână consecutiv pe masa CMC.

 

Andrei Năstase (Platforma DA) a propus achiziționarea serviciilor de sortare pentru un an, și nu pentru cinci cum era fixat în proiectul de decizie. Sugestia a fost și sub formă de amendament, care însă nu a fost aprobat. Consilierul s-a arătat nedumerit de necesitatea contractarii unor asemenea servicii, pe când cei de la ,,Autosalubritate” ar putea face acest lucru. Gîrlea a precizat că întreprinderea are nevoie de timp pentru a dezvolta capacitatea de sortare (5 ani aproximativ), actualmente însă nu au infrastructură de dezvoltare a deșeurilor. 

 

Dumitru Ivanov (PAS) a cerut informații despre numărul companiilor din Republica Moldova eligibile pentru a participa la o eventuală licitație. Consilierul s-a interesat dacă vor fi acceptate la licitație și companii de peste hotare. Gîrlea a explicat că  una dintre condiții va fi capacitatea companiei de sortare a 630 tone de deșeuri zilnic. În rest, vor fi acceptate și companiile din afara țării. În Republica Moldova sunt două companii care ar putea aplica la licitație: ABS Recycling și Prest Energy.

 

Proiectul de decizie a fost susținut de 28 de consilieri. 

 

Statut: Aprobat

Voturi PSRM DA PAS PL PP

 Șor

PD PCRM PUN Neafiliat

Nedelea

Neafiliat

Jitari

Neafiliată

Tîșcul

Neafiliată

Mandatii

Neafiliat

Cebotari

Neafiliat

Bunescu

Neafiliat

Doroș

Pro 11 7 - 2 - 1 1 1 - 1 1 1 1 1 -
Contra - - - - - - - - - - - - - - -
Abțineri - - 4 - - - - - - - - - - - -

 

Decizia finală 

 


5. Construcția sistemului de degazare activă la depozitul temporar situat pe str. Uzinelor din mun. Chișinău, prin contractarea lucrărilor în baza procedurii de achiziții publice

Proiect de decizie 

 

Igor Gîrlea, directorul interimar al Î.M. ,,Autosalubritate”, a prezentat în CMC pentru a doua oară proiectul respectiv. Săptămâna trecută, autorul a retras proiectul chiar în timpul procedurii de vot.

 

Gîrlea a enumerat o serii de beneficii odată cu implementarea acestuia:

– generarea de electricitate din surse alternative;

– ,,Autosalubritate” va beneficia de un tarif verde pe energie electrică;

– sporirea veniturilor în bugetul regiei.

 

Socialiștii au solicitat informații cu privire la viitorul proprietar a instalației de degazare. Directorul interimar al Î.M. ,,Autosalubritate”, Igor Gîrlea, a explicat că deși cheltuielile de construcție a acesteia sunt asumate integral de compania câștigătoare a licitației, una dintre condiții este ca infrastructura construită să rămână la depozit, în proprietatea regiei. Infrastructură va fi folosită după etapa de degazare pentru arderea gazului rămas, considerat necalitativ.

 

Cei din PAS au declarat că proiectul este unul benefic pentru oraș și îl vor susține.

 

Serghei Burgudji (P.P. ,,Șor”): ,,dacă nu degazăm, este un pericol ca acest loc să se transforme într-o bombă ecologică?’’ Gîrlea: ,,Dacă nu facem recultivare și închidere, va fi o problemă enormă. Dacă nu facem și degazare activă atunci aceasta va duce la situații de izbucnire a unor incendii, ori în cel mai rău caz, se pot produce explozii’’.

 

Amendament:

– În titlu, ,,achiziții publice” se substituie cu ,,licitații publice”.

– pct. 1 ,,achiziționarea” se substituie cu ,,licitarea”, iar ,,str. Uzinelor mun. Chișinău” se completează cu textul ,,nr. cadastral al depozitului 0100309286”.

– pct. 2 ,,achiziționarea” se substituie cu ,,efectuarea”.

– Adăugare pct. 3 ,,câștigătorul licitației publice va suporta toate cheltuielile aferente executării lucrărilor de construcție și mentenanță a sistemului de degazare activă de la depozitul situat pe str. Uzinelor”.

– pct. 4 adăugare ,,și va implica consilierii în elaborarea caietului de sarcini”. 

 

Andrei Năstase (Platforma DA) a fost deranjat de numărul mare de amendamente și a calificat proiect de decizie ca fiind de „doi bani”. Președintele ședinței a mai declarat că amendamentele suplinesc proiectul și mai mult. Astfel, au fost supuse votului amendamentele ca pe bandă rulantă, Năstase fiind vizibil iritat. 

 

Proiectul de decizie a fost susținut de 29 de consilieri. 

 

Statut: Aprobat

Voturi PSRM DA PAS PL PP

 Șor

PD PCRM PUN Neafiliat

Nedelea

Neafiliat

Jitari

Neafiliată

Tîșcul

Neafiliată

Mandatii

Neafiliat

Cebotari

Neafiliat

Bunescu

Neafiliat

Doroș

Pro 15 - 4 2 2 1 1 1 1 - 1 - 1 - -
Contra - - - - - - - - - - - - - - -
Abțineri - 6 - - - - - - - 1 - - - - -

 

Decizia finală 

 


 6. Informație privind activitatea Direcției Construcții Capitale pentru perioada 2020-2022

 

Subiectul a fost transferat pentru următoarea ședință. 

 

Unii consilieri nu au spus votul la microfon, astfel nu este clară opțiunea acestora.

 

Statut: Transferat 

Voturi PSRM DA PAS PL PP

 Șor

PD PCRM PUN Neafiliat

Nedelea

Neafiliat

Jitari

Neafiliată

Tîșcul

Neafiliată

Mandatii

Neafiliat

Cebotari

Neafiliat

Bunescu

Neafiliat

Doroș

Pro 11 8 4 2 - 1 1 1 - 1 - 1 1 - -
Contra - - - - - - - - - - - - - - -
Abțineri - - - - A - - - - - - - - - -

 

7.1 Majorarea capitalului statutar IMSP AMT Botanica

Proiect de decizie 

 

Votat fără dezbateri, 38 de consilieri au optat ,,pentru”.

 

Statut: Aprobat

Voturi PSRM DA PAS PL PP

 Șor

PD PCRM PUN Neafiliat

Nedelea

Neafiliat

Jitari

Neafiliată

Tîșcul

Neafiliată

Mandatii

Neafiliat

Cebotari

Neafiliat

Bunescu

Neafiliat

Doroș

Pro 15 8 4 2 2 1 1 1 - 1 1 1 1 - -
Contra - - - - - - - - - - - - - - -
Abțineri - - - - - - - - - - - - - - -

 

Decizia finală 

 

7.2 Majorarea capitalului statutar AMT Buiucani

Proiect de decizie 

Votat fără discuții în ședință. 

 

Statut: Aprobat

Voturi PSRM DA PAS PL PP

 Șor

PD PCRM PUN Neafiliat

Nedelea

Neafiliat

Jitari

Neafiliată

Tîșcul

Neafiliată

Mandatii

Neafiliat

Cebotari

Neafiliat

Bunescu

Neafiliat

Doroș

Pro 15 8 4 2 2 1 1 1 - 1 1 1 1 - -
Contra - - - - - - - - - - - - - - -
Abțineri - - - - - - - - - - - - - - -

 

Decizia finală 

 

7.3 Majorarea capitalului statutar al instituțiilor medico-sanitare publice din mun. Chișinău

Proiect de decizie 

 

Votat fără discuții în ședință, cu 39 de voturi ,,pentru”. 

 

Statut: Aprobat

Voturi PSRM DA PAS PL PP

 Șor

PD PCRM PUN Neafiliat

Nedelea

Neafiliat

Jitari

Neafiliată

Tîșcul

Neafiliată

Mandatii

Neafiliat

Cebotari

Neafiliat

Bunescu

Neafiliat

Doroș

Pro 16 8 4 2 2 1 1 1 - 1 1 1 1 - -
Contra - - - - - - - - - - - - - - -
Abțineri - - - - - - - - - - - - - - -

 

Decizia finală 

 

7.4 Majorarea capitalului statutar SCM Valentin Ignatenco

Proiect de decizie 

Votat fără polemici, dar și fără a fi audiat raportorul.

 

Statut: Aprobat

Voturi PSRM DA PAS PL PP

 Șor

PD PCRM PUN Neafiliat

Nedelea

Neafiliat

Jitari

Neafiliată

Tîșcul

Neafiliată

Mandatii

Neafiliat

Cebotari

Neafiliat

Bunescu

Neafiliat

Doroș

Pro 15 8 4 2 2 1 1 1 - 1 1 1 1 - -
Contra - - - - - - - - - - - - - - -
Abțineri - - - - - - - - - - - - - - -

 

Decizia finală 

 

Ședința a fost închisă la ora 17:00. Desemnarea următoarei zile a ședinței a generat discuții contradictorii. În timp ce președintele ședinței, Andrei Năstase, opta pentru miercuri, 19 octombrie, zi în care a dat de înțeles că se va afla în țară, majoritatea consilierilor alegeau ziua de joi. Într-un final s-a decis continuarea discutării ordinii de zi joi, 20 octombrie, începând cu ora 10:00.

 

Responsabilă de monitorizare: Loreta Lisnic<


Publicat de:

Distribuie