PrimariaMea
Ședința serviciilor primăriei din 20 august 2018 Image
21 aug. 2018

Ședința serviciilor primăriei din 20 august 2018

În cadrul ședinței din 20 august 2018, au fost discutate următoarele chestiuni de pe ordinea de zi: prezentarea informației privind desfășurarea procesului de reparație în grădinițe, menținerea ordinii publice, situația epidemiologică din municipiul Chișinău și altele.

 

La începutul ședinței, reprezentanta mișcării „Hai Moldova” a îndemnat administrația locală să susțină ziua curățeniei (prin participare, diseminare a informației etc.) care va avea loc pe 15 septembrie. Ziua curățeniei se va desfășura concomitent în 150 de țări.

 

DESFĂȘURAREA PROCESULUI DE REPARAȚIE ÎN GRĂDINIȚE

În  2018, pentru reparația grădinițelor, s-au alocat 49 de mil. Comparativ cu anii 2015-2017, pentru reparația grădinițelor s-a alocat o sumă de 4 ori mai mare.  Alte 8,3 mil de lei vor fi alocați prin dispoziția primarului din 20 august 2018.

Suma alocată nu este suficientă însă pentru a acoperi toate lucrările necesare. Este nevoie de alte 36 de milioane. Executivul va solicita Consiliul Municipal să aprobe această sumă pentru următorul an bugetar.

Pentru mai multe detalii accesați Raportul primarului interimar privind executarea lucrărilor de reparaţie în grădinițe

 

Un grup de lucru a efectuat vizite de studiu în 28 grădinițe. S-au depistat mai multe încălcări:

- La 90 % din grădinițelor nu lucrează hotele, procesul de achiziții nu se realizează corespunzător, iar în unele instituții lucrările de reparație au depășit termenul limită. Primarul interimar a solicitat convocarea comisiei de disciplinare pentru a examina cauzele întârzierilor.

- Pentru anul 2017, conform planului de achiziții, Direcția generală educație urma să încheie 22 de contracte. S-au încheiat 278. S-a constat că Direcția încheia câte 3 contracte cu același agent economic pentru a diviza suma în părți mai mici. Astfel, Direcția evita să facă publică achiziția. Pentru lucrările mai mici de 120 mii nu este necesar de desfășurat tender pentru a contracta un agent economic. De asemenea, caietele de sarcini se elaborau detaliat pentru a avantaja un anumit agent economic.

- Pentru terenurile de joacă Direcția a alocat aceeași sumă ca și Direcția locativ-comunală, doar că cea din urmă procură din suma dată și pietriș, nisip, gard.

Topoganele  au fost instalate cu deficiențe: șuruburi mari și periculoase, spații mari între scânduri unde copiii își pot fractura piciorul, construcții nesigure și prost betonate. Mărimea topoganelor era prevăzută pentru copii de vârsta 8-9 ani. Conform caietului de sarcini, acestea trebuiau instalate în ianuarie-februarie.

- Utilajul pentru bucătărie nu corespunde normelor, iar pentru panouri informative din plastic s-a cheltuit tocmai 22 de mii.

 

SITUAȚIA EPIDEMIOLOGICĂ

Săptămână trecută Centrul de Sănătate Publică a înregistrat 353 de cazuri de diaree acută. 72, 4 % (249 cazuri) dintre persoanele afectate sunt copii până la 17 ani.

În punctele de primul ajutor medical (corturi) din cele 5 sectoare s-au adresat 979 persoane. În instituțiile medicale  au solicitat primul ajutor medical 2383 persoane.

 

MENȚINEREA ORDINII PUBLICE

În perioada 13-19 august s-au depistat 256 de infracțiuni, 27 accidente rutiere (31 de persoane traumatizate, dintre care 8 pietoni - 5 pe trecerile de pietoni) și 5 înecuri. Poliția capitalei a aplicat amenzi în sumă de 690 mii de lei (143 mii de lei au fost achitați în primele 72 de ore).

Pe 19 august, la ora 16.10, un troleibuz a lovit un pilon. Un părinte și copilul acesta au avut nevoie de asistență medicală. Cauza accidentului a fost carosabilul ud și viteza de deplasare. Poliția investighează cazul.

 

DIVERSE

Primarul interimar a solicitat ca angajații Apă-Canal să desfășoare lucrările de reparație în zilele de odihnă.

- Municipalitatea este responsabilă de întreținerea a 20 de poduri. Acestea necesită intervenții. O analiză detaliată a stării podurilor municipale poate fi găsită aici.

Trei pasaje - podul din str. Ismail, podurile din bd. Grigore Vieru şi podul din str. Mihai Viteazul - necesită o expertiză mai detaliată. Pentru a identifica toate lucrările necesare municipalitatea are nevoie de 4-6 luni. Rezultatele analizei vor fi publicate în cadrul unui raport, care va conține: descrierea stării tehnice a construcţiei, stabilirea ordinii de prioritate pentru lucrările de reparaţie, propuneri tehnice pentru lucrări de reparaţie.

- În comuna Grătiești activează 3 linii de transport: 10 (str. Alecsandri) - 22 curse de la 6.00 până la 19.00, 28 (str. Alecsandri - Huluboaca) 35 curse de la 5.00 până la 23.00, 186 - 28 de unități (str. Huluboaca și până la str. Hâncești) de la 6.00 până la 21.30.  Vitalie Butucel, șeful Direcției generale transport public și căi de comunicație, a menționat că nu au parvenit plângeri de la locuitori sau primarului privind activitatea transportului public din Grătiești.

- Mașinile abandonate pe spațiul verde sau în curți vor fi ridicate.

- Ministerul Afacerilor Interne va acorda ajutor preturilor pentru a combate comerțul ilicit.

- Primarul interimar a cerut ca pretorii să fie informați când se eliberează autorizații de construcție.

- Primarul interimar a solicitat ca agenții economici să se aprovizioneze cu produse dimineața sau seara pentru a nu bloca traficul.

 

Responsabilă: Cristina Voroneanu

 


Publicat de:

Distribuie