PrimariaMea
Ședința serviciilor Primăriei din 19 noiembrie 2018 Image
20 nov. 2018

Ședința serviciilor Primăriei din 19 noiembrie 2018

De această dată, ninsoarea nu a mai luat autoritățile municipale prin surprindere. Acestea s-au implicat pentru deszăpezire și împrăștierea materialului anti-derapant luni dis-de-dimineață. Deși, nu s-a trecut nici de această dată fără scăpări: autospecialele din sectorul Centru nu au fost dotate cu perii la timp pentru a interveni în deszăpezire. Pentru a asigura un număr suficient de utilaje specializate în sezonul rece, Primăria va recurge la ajutorul agenților economici: aceștia le vor da municipalității în chirie. Între timp, transportul public a fost subiectul principal pe agenda autorităților: microbuzele ar putea fi inspectate cu privire la supraîncărcarea acestora, autobuzele sunt redirecționate pe rute, iar spre comuna Trușeni a fost lansată o rută nouă de troleibuz.


NINSOAREA NU A LUAT AUTORITĂȚILE PRIN SURPRINDERE

 

Șefii subdiviziunilor Primăriei municipiului Chișinău au raportat măsurile luate în dimineața zilei de 19 noiembrie pentru deszăpezirea drumurilor, dar și nivelul lor de pregătire pentru sezonul rece al anului:

- Adrian Boldurescu, șeful ÎM Regia „Exdrupo" a declarat că au fost implicate toate cele 18 autospeciale ale întreprinderii pentru împrăștierea materialului anti-derapant pe străzile orașului. Acestea și-au început lucrul la 4:45, în dimineața zilei de luni;

- Ion Burdiumov, șeful Direcţiei generale locativ-comunale şi amenajare, a specificat că 22 de tractoare și 10 utilaje HAKO au fost implicate pentru curățarea trotuarelor și a drumurilor. În sectorul Centru, însă, patru autospeciale pentru deszăpezire nu erau gata pentru a fi puse în uz. Acestora nu le-au fost instalate periile necesare, din cauză că au fost utilizate ziua precedentă la curățarea frunzișului.

- Valeriu Bogdan, şeful Direcţiei asistenţă juridică, a anunțat că agenții economici abordați anterior au fost de acord să dea în chirie Primăriei utilajele lor de deszăpezire. Aceștia urmează să încheie cu municipalitatea un contract de prestări servicii, în urma inițierii procedurilor de achiziție. În cazul unor ninsori abundente, însă, agenții economici s-au arătat dispuși să dea aceste utilaje Primăriei chiar și în lipsa acestor contracte.

- Veaceslav Eni, directorul general al „Termoelectrica" S.A., a declarat că toate blocurile locative sunt conectate la agentul termic.

- Dorin Ciornîi, directorul interimar al Regiei Transport Electric, a precizat că transportul public circula fără schimbări în dimineața zilei de luni, cu excepția porțiunii străzii șos. Hîncești, cuprinsă între str. Dokuceaev și str. Miorița. Cu toate acestea, din cauza condițiilor meteorologice, unitățile de transport public circulau cu întârziere față de orarul obișnuit.

- Silviu Muşuc, șeful Direcţiei de poliţie a municipiului Chişinău, a declarat că angajații batalionului operativ de reacționare al poliției capitalei și-au început lucrul începând cu 4:00 în dimineața zilei de luni, pentru a ajuta la fluidizarea traficului în capitală.


VECHI ȘI INSUFICIENTE: STAREA AUTOBUZELOR CAPITALEI

 

Lilian Copaci, șeful Parcului Urban de Autobuze (PUA), a prezentat situația privind unele rute de autobuz din capitală:

- Pe ruta de autobuz nr. 46 sunt patru unități de transport. Două dintre ele au fost produse în 1998 și altele două în 2004.  

- Pe ruta de autobuz nr. 24 este o singură unitate de transport.

- În urma introducerii a cinci troleibuze spre comuna Trușeni, trei autobuze de pe ruta nr. 17 vor fi redirecționate: unul către ruta nr. 31, unul către ruta nr. 24 și altul către o rută care încă nu a fost decisă.

Ruslan Codreanu i-a cerut viceprimarului Nistor Grozavu să revadă, împreună cu reprezentanții PUA, starea și circulația autobuzelor în municipiul Chișinău. Acesta s-a arătat îngrijorat de suprapunerea rutelor de autobuz și neomogenitatea repartizării lor pe rute.


LIPSĂ DE EVIDENȚĂ ȘI TRANSPARENȚĂ ÎN ACTIVITATEA Î.M.P.S.L.-URILOR

 

Direcția generală locativ-comunală și amenajare a efectuat o analiză cu privire la exploatarea și întreținerea vehiculelor auto la întreprinderile municipale pentru serviciile locative (Î.M.P.S.L.) din sectoarele municipiului Chișinău. În cadrul acesteia, au fost evidențiate următoarele nereguli ce țin de evidența bunurilor materiale aflate în dotare;

- Nu se duce evidența transportului zilnic;

- Nu se duce evidența deservirilor tehnice a unităților de transport;

- Registrul evidenței foilor foilor de parcurs nu este numerotat, sigilat și semnat;

- Foile de parcurs sunt îndeplinite cu mari abateri de la rigorile normative, nu este indicat numărul de moto-ore și kilometri, nu este indicată cantitatea combustibilului primit, consumat și soldul la încheierea foii de parcurs;

- Combustibilul nu se casează după numărul de ore lucrate fizic a unității de transport, dar invers;

- Numărul de ore sau kilometri nu corespund cu datele vitezometrului;

- Nu sunt respectate normele de consum ale combustibilului;

- Nu sunt respectate normele de parcurs ale anvelopelor;

- Anvelopele sunt schimbate doar cu acte de casare a pieselor și materialelor, ceea ce este o abatere de la legislația în vigoare;

- În evidența acumulatoarelor și a pieselor de schimb lipsesc actele de instalare, actele de evidență și actele de decontare;

- La instalarea anvelopelor nu se duce evidența duratei de utilizare;

- Nu se duce evidența anvelopelor conform destinației iarnă-vară;

- Nu este ordin de numire a persoanei responsabile de transportul și mijloacele tehnice speciale;

- Nu se efectuează planificarea activității transportului și a mecanismelor;

- Unitățile de transport care staționează sunt, de facto, dezmembrate parțial, ce ar face imposibilă înaintarea lor la casare;

- Nu a fost prezentată dovada consumului de combustibil pe fiecare unitate de transport și altele.

În acest context, Primarul general interimar a declarat că va emite dispoziții de eliberare din funcție a șefilor de Î.M.P.S.L.-uri.


PRETORII RAPORTEAZĂ

 

Conform tradiției deja formate, pretorii sectoarelor municipiului Chișinău au raportat activitățile întreprinse pe parcursul săptămânii precedente.

În sectorul Ciocana:

- 560 de persoane și 26 de unități de transport au fost implicate pentru salubrizarea sectorului;

- Au fost întocmite 13 procese verbale și au fost înmânate prescripții agenților economici cu privire la salubrizare;

- Au fost conectate la agentul termic toate blocurile temporar afectate săptămâna trecută.

În sectorul Rîșcani:

- Arterele principale au fost deszăpezite;

- 860 de persoane și 36 de unități de transport au fost implicate pentru salubrizarea sectorului;

- Au fost montate bănci pe str. Florilor 12/4 și str. Albișoara 80/2;

- A fost evacuată forțat o gheretă din str. Socoleni;

- Au fost verificate blocurile din str. Bogdan Voievod 12, str. Florilor  26/1 și 26/2, str. Aerodromului și bd. Moscovei 11 cu privire la prezența buteliilor de gaz. În rezultat, au fost evacuate trei butelii, iar alți șase proprietari le-au cedat benevol;

- Au fost instalate corpuri de iluminat pe str. Ceucari și str. Tudor Vladimirescu.

În sectorul Buiucani:

- 1600 de persoane și 75 de unități de transport au fost implicate pentru salubrizarea sectorului;

- S-a pavat o porțiune de drum de 360 m pe str. Alba Iulia;

- Se lucrează în blocul de pe str. Ion Creangă 6/1, unde a avut loc un incendiu.

În sectorul Botanica:

- S-a lucrat la evacuarea frunzișului;

- Se lucrează la conectarea blocului din str. Belgrad 17 la agentul termic și la rețeaua centralizată de aprovizionare cu gaze naturale;

- S-au vopsit două inscripții arhitecturale cu denumirea municipiului de la intrările în oraș;

- Au fost evacuate două gherete. Altele două urmează să fie evacuate pe parcursul săptămânii curente.

În sectorul Centru:

-  48 de unități de transport au fost implicate pentru salubrizarea sectorului;

- Au fost evacuate patru gherete;

- Au fost întocmite 15 procese verbale, dintre care opt - pentru salubrizare;

- 23 de adrese au fost verificate cu privire la prezența buteliilor de gaz; altele șapte urmeazăsă fie verificate pe parcursul săptămânii curente;

- Pe str. Academiei se amenajează un scuar, unde vor fi plantați o mie de trandafiri;

- Au fost recepționate 3083 de cereri privind acordarea compensațiilor pentru încălzire;

- Se identifică locația pentru Târgul de Crăciun 2018.

Primarul general interimar, Ruslan Codreanu, le-a sugerat pretorilor să conlucreze cu agenții economici pentru deszăpezirea străzilor. Suplimentar, acesta le-a solicitat să prezinte rapoarte cu privire la inspectarea blocurilor de locuit pentru identificarea buteliilor de gaz.


POLIȚIA CAPITALEI PROPUNE INSPECTAREA MICROBUZELOR, PENTRU A PREVENI SUPRAÎNCĂRCAREA ACESTORA

 

Silviu Muşuc, șeful Direcţiei de poliţie a municipiului Chişinău, a propus inspectarea microbuzelor care circulă în capitală, pentru a asigura respectarea regulilor circulației rutiere de către șoferii acestora. Vitalie Butucel, șeful Direcției generale transport și căi de comunicație, a declarat că o ședință cu acești agenți economici a avut deja loc, un accent sporit fiind pus asupra supraîncărcării unităților de transport. Acesta a explicat problema dată prin reducerea numărului microbuzelor în jumătate. Soluția propusă de Butucel e procurarea autobuzelor.


CODREANU CERE PUBLICAREA ÎN TERMEN A PROIECTELOR DE DECIZII CMC

 

Ruslan Codreanu a cerut responsabililor din direcții să plaseze proiectele de decizii care urmează să fie discutate în CMC pe pagina web www.chisinau.md cu cel puțin 15 zile înainte de ședință. Proiectele care nu vor respecta acest termen nu vor fi discutate pe ordinea de zi.


A FOST LANSATĂ O NOUĂ RUTĂ DE TROLEIBUZ

 

Ruta de troleibuz nr.34 va face legătură cu comuna Trușeni. Pe aceasta vor activa cinci unități de transport, între 5:00 și 22:00. Acestea vor efectua 34 de rute pe zi, comparativ cu 22 de rute efectuate anterior de cele trei autobuze. În acest context, ruta de autobuz nr. 17, care circula în comuna Trușeni, va fi desființată.


CINCI COPII AU RĂMAS FĂRĂ SUPRAVEGHERE PĂRINTEASCĂ, DUPĂ CE PĂRINȚII AU PLECAT PESTE HOTARE

 

Săptămâna trecută, în Chișinău au fost efectuate opt ieșiri în teren, în urma cărora au fost iarăși depistată o mamă care cerșea cu copilul în stradă. Aceștia proveneau din raionul Hâncești și au fost direcționați la autoritatea tutelară locală. În aceeași perioadă au fost înregistrate patru cazuri de abuz fizic, un caz de abuz emoțional și cinci cazuri de neglijare a copiilor. Au fost efectuate opt plasamente de urgență a copiilor în municipiul Chișinău.


NUMĂRUL DE CAZURI DE ÎMBOLNĂVIRE CU INFECȚII ACUTE ALE CĂILOR RESPIRATORII ESTE ÎN DIMINUARE

 

În perioada 9-15 noiembrie, Centrul de Sănătate Publică a înregistrat 275  cazuri de maladii infecțioase, intoxicații și reacții adverse, dintre care 121 de cazuri de boli diareice acute. Comparativ cu săptămâna precedentă, acest număr este în diminuare. Au fost înregistrate 2400 de cazuri noi de îmbolnăvire cu infecții acute ale căilor respiratorii superioare. Acest număr este în creștere cu 9,5% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cei mai afectați rămân a fi copiii cu vârsta până la patru ani. Cazuri de gripă nu au fost înregistrate.


DE LA ÎNCEPUTUL ANULUI, CINCI PERSOANE AU DECEDAT PE TRECERILE PENTRU PIETONI

 

Pe parcursul săptămânii trecute, pe teritoriul municipiului Chișinău au avut loc 35 accidente rutiere, în urma cărora 39 persoane au rămas traumatizate, iar o persoană a decedat. Comparativ cu săptămâna precedentă, acest număr este într-o creștere semnificativă, între 5 și 11 noiembrie fiind înregistrate doar 24 de accidente rutiere. Au fost accidentați 19 pietoni, dintre care 15 – pe trecerile pentru pietoni.  

În ziua de luni, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, s-au produs opt accidente rutiere. Trei dintre conducătorii auto implicați nu aveau anvelopele schimbate pentru cele de iarnă. Silviu Muşuc, șeful Direcţiei de poliţie a municipiului Chişinău, a declarat că șoferii au fost informați despre necesitatea schimbării anvelopelor, cei care nu se conformează riscând o amendă de la 150 la 300 de lei.

În perioada 12-18 noiembrie, au fost înregistrate 290 de infracțiuni, dintre care 245 au fost descoperite pe parcursul a 24 de ore. Totodată, au fost descoperite 25 de infracțiuni săvârșite anterior.

Au fost întocmite 835 procese contravenționale și aplicate amenzi în mărime de 782 mii lei, dintre care 164 mii lei s-au achitat pe parcursul a 72 de ore.

Dispeceratul 112 a recepționat în total 1241 apeluri, dintre care s-a reacționat operativ la 969 informații. În flagrant au fost reținute 17 persoane, iar 39 de persoane au fost documentate contravențional.


LUCRĂRILE CONTINUĂ ÎN BLOCUL ÎN CARE A AVUT LOC EXPLOZIA

 

În blocul de pe bd. Moscovei 11/5, unde pe 6 octombrie a avut loc o explozie, continuă lucrările de reconstrucție. Astfel, a fost deja restabilit al treilea planșeu, dintre etajele 15 și 16. Au fost finalizate lucrările de consolidare a pereților interiori de la etajul 15, dar și reconstrucția peretelui exterior de la același nivel. De asemenea, au continuat lucrările de renovare a locurilor de uz comun din scara blocului, care sunt finalizare în proporție de peste 30 la sută. Pe parcursul săptămânii curente, constructorii vor fi antrenați în lucrări de armare și pregătire a cofrajelor, pentru betonarea ultimului planșeu, dintre etajele 16 și 17.


Ședința integrală poate fi urmărită aici:


Responsabilă: Taisia Haritonova


Publicat de:

Distribuie